Byta grejer med varandra

Det där med att byta saker med varandra är en bra grej.
Som när jag ser en skitsnygg ( i mina ögon) fåtölj i en väns förråd.
Som hon har köpt för att hon blev kär men som familjen har ratat
för att dom tycker att det är det fulaste dom sett. Då byter vi med
varandra. Hon fick 2 rokokostolar jag aldrig kommer att laga.
Och jag släpade hem den fulaste stolen ever enligt hennes man.


Fantastiskt skön att sitta i.
Den kommer att åka ut på balkongen.
Tillsammans med citron och olivträd och pellisar i svarta krukor.
När det blir dags för balkongfixet vill säga.
Just idag vaknade jag till snö men det är en bagatell...

Sen undrar jag om det är flera som har problem med layouten hos blogger.
Helt plötsligt går inte etiketterna att få bort under inläggen.
Nån som vet?
Bra start på veckan till er /Kram Hannis

24 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken bra deal! Å jag håller inte med din väns man, stolen var väl fin, kommer bli perfekt på balkongen! Lite snö här med idag... Kram Suss

Frøken Anker sa...

Nogle gange skulle vi være blinde. det gælder både i kærlighed og stole. For det er ikke altid udseendet, der er vigtigst.

Hav en dejlig ny uge i sneen.
Birgitte

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du !

Hoppas att du hade en skön helg.
Vilken häftig stol.
Passar så bra där hemma hos dig.
Det är väl toppen att kunna byta med varandra och dessutom så sparar vi även miljön :)

Kommer bli snyggt ihop med citron träden och dom svarta krukorna.

Nu ska jag skynda mig i säng. Har jobbat en extra natt inatt :)
Det var fyra månader sist. Var så kul att träffa mina gamla...

Ha en fin start på en ny vecka !

kram kram

Helén i Vilrummet sa...

Bytt är bytt och kommer aldrig igen :-)
Ett riktigt kap har du gjort, läcker stol som säkert kommer passa bra på balkongen. Ta en bok och luta dig tillbaka.
Kram Helén

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Smart att byta grejor! Sånt gillar jag. De där att någon annan får glädje av sakerna. Känner jag dig rätt - så kommer den stolen bli rejält "begagnad" och må fin fint bland blommor och blader med en boktrave bredvid!

Kram(snö) Monica

ps som sagt våren är trots lite snö på gång!!

Villa Freja sa...

Så fin och den kommer ju bli jätteskön att ha på balkongen sen. Åh vad jag är sugen på att pimpa altan nu. Min man också tydligen, för igår åkte utemöblerna fram. Vi har sluppit snökaos bra länge nu, peppar peppar.
Kram.

franmyllan sa...

Lysande byte! Den kommer att bli hur snygg som helst på balkongen :)
Ha en skön måndag!
Kram Sara

bara anna sa...

Läcker, den har ju en given plats på balkongen.
I dag håller vi på att blåsa bort här i söder men ingen snö, tack och lov.
Ha en bra dag!

Pemsplatser sa...

Jättesnygg ju:) Kram

Anna S sa...

Åh, snygg stol! Den kommer bli härlig på balkongen när det blir dags. Och snygg inne så länge.
Håller med om att byteshandel är bra på många sätt. Vi har ett soprum här som är väldigt bra. Såg en slags vit blomsterhylla där häromdagen i samma stil som din nya stol.

Fin dag och början på veckan till dej! Kramen

Fröken Grön sa...

"Ska vi byta grejer? Ska vi byta grejer med varann?" börjar jag osökt gnola nu! Smart det där, när alla känner sig nöjda och glada. Den där blir perfekt på balkongen i sommar!

Etiketterna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men Blogger spökar på många sätt just nu, tycker jag. Lite allmänt trögt. Hoppas du får råd på annat håll!

Må så gott!
/Anna-Karin

åse sa...

Så härligt att sjunka ned i den stolen på balkongen bland blommor i svarta krukor. Bara ljuvligt helt enkelt. Kram Åse

Flower of Fame sa...

Så trevligt att man kan byta grejer. Blir hur fint som helst på din balkong. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Kia sa...

Jo tack det var rätt vitt ute i morse!! Kom lite mer nu på eftermiddagen också. Aja, den blir nog inte så långvarig.

Kram Kia

mammaspring sa...

Vilken fantastisk idé. Helt suveränt. Och den stolen var minsann inte ful. Bra deal där.

Anonym sa...

Kul att byta saker med varann! Tur att smaken är olika :) Häftig stol kan tänka att den blir bra på balkongen med oliv- o citronträd.
Ha en fin vecka
Kram Lily

Mamma C sa...

Kommer att bli toppen på balkongen.
Kram Mamma C

skrifvande.com sa...

Smart idé. Och väldigt fin stol, kommer att passa perfekt på balkongen.

Den där Victoria sa...

Superbra det där med att byta grejor med varandra, din väninna får komma hem till dig och njuta av stolen på balkongen i sommar. Supercool och fin stol tycker jag för övrigt,

Kram Victoria

Jennica... sa...

Wow! Bra byte! :)
Men snö......usch och fy.....hoppas det försvinner snabbt!
Kramisar!

VisaLiza sa...

Verkligen smart att byte grejer med varandra! Vi gör det ganska så mycket mina vänner och jag. Främst kläder men även möbler. Jag gillar ju att måla om möbler och då känns det lite svårt att släppa dem men lite lättare blir de när de så att säga får ett bra hem. Tycker du gjorde ett riktigt gott byte! Kramar Liza

Erika sa...

Har aldrig skrivit en kommentar hos dig men kikat in ibland. Etiketterna vet jag inget om det strular, men däremot den layout jag ofta gör själv till min blogg. Nu sist gjorde jag en vit med vackert mönster i, när jag sedan lägger upp den på bloggen är den mörkaste mörkt grå. Jag vet inte hur många gånger jag gjorde om det med samma resultat. Allt som har med ljus färg blir fruktansvärt fult vid upplägg. Jag har haft bloggspot på alla mina bloggar och inte har det strulat på det viset förut.

Gillar stolen den är riktigt snygg, den blir fin till sommaren.


Önskar dig en fortsatt bra Tisdag. :)

Sandra sa...

Jättefin stol ju! Kul byte :D!

Sandra sa...

Jättefin stol ju! Kul byte :D!