Att vinna en halv seger

Jag och pälsbollen för en ständig kamp om sängen.
Han får sova där, den biten är okej.
Det vi för en kamp över är huruvida det ska ligga tyg där,
som typ ett överkast, lite slarvigt ditlagt. 
Dels för att skydda sängkläderna en aning från tassar som inte torkat.
Men mest för att jag tycker att det är fint.
Dom dagar jag bryr mig om att släta till sängen.
Det gör inte pälsbollen...
Tycker att det är fint alltså.
Men i alla fall så har jag skaffat mig en ny filt.
Som SKA ligga på sängen.


Och det gjorde den, i hela fem minuter.
Gardinen hängde rätt i ungefär 10 minuter.
Sen möblerar han om lite. 
Gardinen får jag snurra ihop på mitten.
Så att han kan titta ut...
På löptikarna som spatserar utanför.

Hur som helst så var det fint en stund.
Jag vann en halv seger.
Och jag rättar till och han stökar om.
Så blir det när man har djur.
Jag har i alla fall en väldigt fin filt.

Och nej, jag är inte en galen tant som har en relation med en hund.
Jag är en frustrerad hanhundsägare i de värsta av tider.
Men som sagt, våren är här. Jag är nöjd med det.

Kram och skön måndag till er//Hannis



23 kommentarer:

tinajo sa...

Haha, känner igen problemet - min hund petar alltid undan överkast osv så det slutar med att jag har en hög grus i sängen..! Fint ser det ut i alla fall. :-)

Flower of Fame sa...

Så gör vår lilla Tippen med kuddarna i soffan. Det ska bökas och stökas om hela tiden. Fast ett kärt bekymmer. Fin din filt är. Ha en fin dag Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Pälsbollen verkar ha det riktigt bra :-) Härliga bilder! Ha en go start på veckan!

Villa Björkenäs Backen sa...

Så klart så är du ingen tant :)
Du är bara du rara Hannis !
Grattis till segern.

Så fina bilder. Helt underbara !

Ha en fin vecka nu . Hoppas att du hade en skön helg.
Tack för dina fina ord vännen. Det värmer.
Min A tyckte också att du skulle komma hit ;)

Vi hörs ! Kram.kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du
Hoppas du haft en mysig helg
Vår lilla pälsboll stökar också runt
Ser så fint ut och mysigt vilken fin pläd!!!!!!!!
Ha en riktigt fin måndag
Varmaste kramar!!!!!

Choices by Annie sa...

Dessa fantastiska djur. Det är så härligt att se deras vårkänslor, de har våra katter också, det busas och springs, jagas och brottas hela dagarna. Härligt med vår;)

Massa kramar
Annie

Välkommen Hem! sa...

Hahaha! Klart han ville gossa in sig i den där sköna filten och titta ut... ja, det är ju vår som sagt ;-)
KRAM och ha en fin vecka!
Judita

franmyllan sa...

Hahaha! Underbart :) Ja, att ha hanhund så här års kan vara en riktig utmaning...
Kram Sara

Fröken Grön sa...

Men oj så fint sovrum! :) (även om ni har er lilla kamp om det. ^^ )

Villa Freja sa...

Alvin är förpassad till under sängen. I övrigt kan jag applicera allt på våra tre barn i stället ;) Kram.

Le petit jardin sa...

Jag tycker ni verkar ha ett skönt samspel du och pälsbollen, nästan som man blir lite avis.....då gör det ju inget om han rumstrerar om.Det är kärlek med frustration

Kram Kajsa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Härligt med djur :) det blir en sån mysig vänskap :) men vissa årstider är ju inte så roliga :)
Ha en jättemysig måndag.
kram
Jessica

patricia karlsson sa...

Hahaha likadant blir det hos mig!
Min hund ligger alltid så nära en som möjligt när man ska sova, helst under täcket!! :P

Mamma C sa...

Jo, jag kommer ihåg hur det var. Kuddarna var det nog mest här som stökades omkring.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Vilken snygg filt. Så gulligt skrivet om pälsbollen...
Kram

Melody and M.E sa...

Jag har två pälsbollar i sängen och de är riktigt duktiga på att bädda om!
Riktigt fin filt du har!
Kram M.E

Kia sa...

Dåligt Hannis att du skyller på hunden!! :) Här får inga hundar ligga i sängen, blir så grusigt och trångt. Fast när jag bodde hemma och hade hund så låg hon i sängen. Då kunde vi ligga 2 och 1 hund i en 90 säng utan problem, sov vi hos mannen så hade han en 120 säng och de var ju jätte stort!! Nu blir det trångt i en 160 säng om 1 barn skulle få för sig att komma dit. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ps. Jag brukar sitta i toppen när det finns klätterställningar i närheten.

Therese sa...

Jeg syns du gjør rett jeg, vinner en halv seng og har en trofast venn i byttet. Om gardinene henger litt feil og sengen er rotete hva betyr vel det når han er verdenslykkeligste hver gang du kommer hjem.

Håper du har hatt en fin og rolig helg slik at du er klar for en ny uke. Her jeg bor må vi nok vente ennå en måned før vi kan begynne å tenke på våren. Jeg har mange planter, men har aldri byttet jord på de selvom jeg har hatt flere av de i mange år. Mon tro om jeg bør ta en Hannis å bytte om :)

~ Eva ~ sa...

Hi hi, exakt sådär är det att leva ihop med pälsbollar...mina små bäddar på ett helt annat sätt än mig :)
Stora gammalvovvan, gör aldrig så, och har aldrig gjort så, så de är väl kanske lite olika personligheter ändå då, pälsbollar också.

Önskar er en god natt därhemma, när det är så dags.
Kramen från Eva

Johanna sa...

Du har det så himelskt fint! Det är en sådan ljuvlig energi i dina bilder. Den där filten är så fin, är det H&M Home?

Ha en finfin tisdag!
Kram Johanna

En Vacker Vardag ♥ sa...

Ja Leo får inte ligga i våran säng men stökar runt på andra sätt och i bland blir han så ivrig att han hoppar upp i kökssoffan till husse och tittar på mig om det är OK :) och nu är det mycket trevliga dofter ute, han går inte det finaste i kopplet!!

Superfin filt har du iallafall!!

Kram Lotta

Helén i Vilrummet sa...

Ja men är det inte så det ska vara i en människa/hundrelation? Det blir liksom ett sätta att umgås och man älskar det.
Kram Helén

Anna S sa...

:-) Härligt med din pälsboll som gör som han själv tycker att det ska vara, enligt hundboken. Och du som gör som du vill. Påminner mej om min katt, men hon älskar när det ligger något på sängen. Helst något mörkt så att "hon inte syns". ;-) och så ligger hon gärna mitt på sängen just där jag vill ligga. Makar på sej med lite fnysningar och knorr och somnar bredvid. Jag är nog stans mest omständiga enligt henne.

Ursnygg filt!

Önskar dej en fin dag! Kramers