Vardag

Temat på fotoutmaningen är Vardag.
Ni vet vad jag tycker om vardag.
Jag älskar den.
För att det är i vardagen vi lever mest.
Det är vardagsminnena jag tänker oftast på.

Som dom där samtalen en tisdagskväll med en vän.
Eller en lite längre kaffestund en torsdagsmorgon.
Eller när man får ett hjärta i sten en fredagsmorgon på jobbet.
När man möter någon man tycker om i kön på affären en stressig onsdag.
Och kramas en stund och uppdaterar sig snabbt på vad som händer i livet.
Eller som när jag kom hem i fredags.
Och jag ser pom pomsen som ligger på bordet.
Inte för att det är alla hjärtans dag.
Utan för att jag tidigare i veckan tänkte:
Vadå fest? Pom pom kan man ha i vardagen, i taket i köket.
Så var mina vardagar i veckan som var.


Vardagen.
Vi ska värna om alla dagar.
Och vardagen behöver lyftas mera.
Jag tror jag gör det med pom poms i taket.

För att se flera fina bidrag klickar ni här och här

Kram Hannis


23 kommentarer:

Anci sa...

Du har en mycket bra inställning till saker och ting. Som t ex vardagar ! Varför inte fira eller njuta av alla dagar, inte bara vissa ??

Och tack för tipset på bok ! Den ska jag titta närmasre på.

Ha en underbar söndag !!

Kram
Anci

Maria.O sa...

Jag gillar din inställning till vardagen och till livet och du fångar det dessutom så fint på bild :) Klart att man kan ha pompoms alla dagar :)
Kram Maria

Blommiga Rutan sa...


Godmorgon!

Håller verkligen med dig!
Precis så är det! Det gäller att uppskatta det vardagliga, små stunder, enkla saker.
Väldigt tråkigt när man hör människor som bara går och väntar på helgen hela veckan.
Hemskt, men det kanske blir så om man har ett arbete som man vantrivs med. Sorgligt.

Kram Anncathrine

Karin sa...

Vilka fina, sådana stora hade jag inte sett tidigare. Så rätt tänkt att fånga dagen och alla dagar och göra någonting fint. Ha en bra söndag Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Svävande pom poms i taket låter fint, och om dom rör sig i vinddraget från en öppen dörr kan det bli vardagsmagi.
Kramar
AnnaMaria

Flower of Fame sa...

Fint du skriver om vardagen. Håller med om dina tankar och ska försöka leva mer så istället för att bara längta efter helg. Guldkorn i vardagen är bäst. Fina Pom poms. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Fint skrivet & ljuvliga bilder på dina pom poms :O)
Ha d gott kram Arja

åse sa...

vilken fin inställning till vardagen, det är precis så det ska vara, man ska försöka njuta varje dag av det lilla det som sätter en extra guldkant på livet. Kram Åse

franmyllan sa...

Vardagslyx är nog nästan viktigare än annan lyx, att få njuta av det lilla liksom!
Kramis!

Lena sa...

Kloka ord om vardagen! Vilket fint ljus du har i dina bilder. Trevlig söndag! Kram Lena

Johanna sa...

Pom poms är verkligen något som piffar upp. Dessa runda bollar som tagit bloggvärlden med storm:)

Ha en härlig söndag Hannis!

Kram Johanna

dammråttor och rabarber sa...

Underbara vackra bilder, älskar pompoms!
Kram Lisa

Anna S sa...

Jag tror också på att använda fina saker, (de man vill) till vardags med.Det är onödigt att fina saker ligger undangömda för det mesta. Vardagar har sin charm, helt klart. Speciellt de med guldkant.
Så fina pompoms!Passar fint hemma hos dej.

Ha en riktigt fin söndag.
Kram Anna S

LissenTo sa...

Tycker om dina tankar och visst måste man göra värna om vardagen. Det är du så bra på.

Kram Lissen

Choices by Annie sa...

Jag gillar också vardagen,ibland önskar jag dock att den innehöll lite mer helg och lite mindre måsten. Men kanske kan jag göra vardagen till helg;)

Jättefina pompoms och självklart ska de sitta i taket och förgylla.

Önskar dig en fin start på den nya veckan med många härliga var-dagar.
Kram
Annie

Malin - Stjärnflocka sa...

Pompoms är vackert och allt som är vackert är bra, fest som vardag!!! :)
Kram Malin

Home2tiny sa...

Vardag som helg, varje dag är en ny dag att ta vara på, o njuta av, för vem vet vad morgondagen har att erbjuda. Ljuvliga bilder som alltid vännen. Kramisar Tina

VisaLiza sa...

De flesta av livets dagar är ju just vardagar så vardagen är onekligen viktig. Tror man skall tänka mer fest till vardags och unna sig det en blir glad av. Jag blir glad av vackra klänningar, alltså använder jag dem ofta istället för att spara dem till fest. Hoppas att du haft en skön helg. Kramar Liza

Mamma C sa...

Man ska helt enkelt lyxa till sin vardag. Då blir det mycket roligare.
Kram Mamma C

mittilivetochjag sa...

Ja vardagen är verkligen bäst! :-) Så tycker jag också! De flesta slutar leva under veckodagarna för att bara se fram emot helgen. Då missar de ju allt det som pågår runtikring och bara tänker framåt. Tyvärr är det väldigt vanligt. Jag har gjort så själv. Men inte längre. :-)
Man borde ta vara på stunden här och nu.
Kram!

tinajo sa...

Vardagar är fint - men jag älskar verkligen sovmorgnarna på lediga dagar..! :-)

Kristina Jönsson sa...

Älskar din inställning och dina kloka ord.
tack för dem
Krameli kram Kristina

Pernilla sa...

Sant!!! Och bra skrivet. Eller attkanske måla ett bord eller klä en stol ... ? ;-)

Finfina poms, var har du köpt dom? Ser lite större ut. Läckra i vilket fall.

Kram
Pernilla