Snäckskal

Jag gillar snäckor.
Och när jag hittade en ljusslinga av snäckskalspaljetter så slog jag till.
Den är så mjuk på något sätt.

Så funkar den att lägga ovanpå en ram.
Och låta den ringla ner mot dödskallen.
Som jag har flyttat runt på 725 gånger känns det som.

Och nu är det helg igen.
Och jag ska göra klart det där köksbordet.
Övertyga pälsbollen om att han mår bra av laxolja.
Kramas med en vän.
Men främst ska jag överösa två barn med pussar.
För i helgen kommer dom.
Dom där två som får mitt hjärta att svämma över.
Som ropar faster Jois och ger mjuka kramar.
Som vill krypa nära.
Som skrattar så då dom nästan kissar på sig om man säger bajs.
Det behövs inte så mycket mera än det.
Så det är bra att det är fredag!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, 
Håller med dig om att den typen av löften blir som krav.
Jag blir också lite motvalls då.
Ett bra mål du har satt upp tycker jag.
Hoppas att du får en fin helg.
Kram Hannis

Ps.2 Eva i Helsingborg, Tack för din fina kommentar!
Och kram till dig med


20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin snäckskalsslinga. Vilken härlig helg du har framför dig. Njut och mys. Ha en fin fredag Kram Pernilla

Maria.O sa...

Hannis dina inlägg är underbara! Har precis läst ikapp efter att inte ha varit i fas med bloggandet under veckan. Alltid vackra bilder och fina texter hos dig och inlägget om trasighet gick rakt in i mitt hjärta. Vi är lite trasiga här hemma just nu men jag känner mig övertygad om att vi kommer att läka igen.
Kram och ha en riktigt sin helg!
Maria

ThereseC sa...

Så fint å ha en slik helg foran seg. Unger som ler av bæsj og promp er i en herlig alder.

I går ble jeg imponert over at du kan ta så fine bilder av en frokost midt på natta (som det er for folk flest). For noen år tilbake jobbet jeg som nattvakt og da var vi obs på ulvetimen (vargtimmen) som er mellom kl 03 til 06. Det er noe med biologien som gjør at man tenker og føler seg litt annerledes enn ellers. Litt spennende egentlig. Jeg syns du er en tøffing som starter dagene dine da.

Kos deg masse med klemmer og latter i helgen! Og hils Pelsbollen å si at det er til hans beste, den laksolja ;)

Melody and M.E sa...

Så härligt det låter med dina brorsbarn! Jag kan riktigt höra hur ni skrattar! Tänk vilken lycka att ha dig som
faster!
Kram M.E

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fin slingan är - förstår att du föll för den!! Och döskallen är verkligen supercool - har varit på väg att beställa, men sedan så hejdade jag mig och nu avvaktar jag lite tills vi kommer tillbaka hem!

Låter som om din helg kommer bli hur mysig som helst!

Hemma hos oss så är det sjukstuga, så mannen får bara klappar inga kramar, just nu! Helst hade jag velat lägga in honom i karantän!
Skruttan och jag är i nåt mellanstadie inte sjuka men inte heller friska, suck! Vi som längtar efter att få sätta köket, inte ligga sjuka....

Just nu så laddar jag för en heldag på Antikmässan nästa vecka!! Ska du dit?

Lycka till med att övertala Lurvbollen : )Kram kram till er bägge!!

Le petit jardin sa...

Du verkar få en rikgit mysig helg

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Så fin, den förstår jag att du slog till på.
Låter som om du kommer att få en härlig och uppiggande helg. Kram.

Home2tiny sa...

En helg full med skratt o kärlek, bara det bästa livet har att erbjuda. Kramisar fina du o tack för ditt svar hos mig. Tina

Mina drömmars hus sa...

Vilken ljuvlig slinga. Du kan verkligen hitta det vackra.
Å vilken härlig helg, såna behöver vi alla....
Njut som bara den nu.
Kram
AC

Choices by Annie sa...

Vilken fantastisk vacker slinga, en sådan hade gärna fått flytta in hos mig också;)

Härligt med barnbesök hoppas ni får en fin stund tillsammans;)
Kram
Annie

Anna Svensson sa...

Snäckor gillar jag med, har plockat en hel del från världens alla hörn där vi har varit.

Mysigt med besök av gosiga barn...

Ha så kul!
//bara anna

Arja sa...

Halloj Hannis!
Låter som en urmysig helg :O)
Här är en till som är svag för snäckor, nu fick jag en ide när jag såg din fina slinga hihi.
Ha d gott kram Arja

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fin snäckskalsslinga. Låter som du får en jätte mysig helg :)
Kram Pia

Good Enough sa...

Vilken underbar slinga. Älskar!
Låter som du kommer få en toppen-helg. Njut allt du kan, det är du värd!!
Stor kram /M

franmyllan sa...

Låter som om du har en riktig myshelg framför dig! Härligt!
Kramis!

Pernilla sa...

Oj en sån har jag aldrig sett förut, så fin!!
Önskar dig en riktigt skön helg.
Kram!

VisaLiza sa...

Låter som du har en riktigt härlig helg planerad. Förstår att du förr för ljusslingan, riktigt fin och ovanlig. Kramar Liza

Kia sa...

Vad är laxolja bra för? Pälsen?
Ha en toppen helg med barnen.
Kram Kia

Pemsplatser sa...

Superfin ljusslinga! Jag gillar också snäckor. Vilken mysig helg du kommer att få med mjuka kramar:) Ser fram emot köksbordet, tror att det är det man kan skymta på vissa bilder på va? Ser superfint ut:) Kram till dig

Anna S sa...

Härligt att hitta saker som passar en så, som hand i handsken! Som din snäckskalsslinga.
Jag tokgillar din döskalle!
Springer jag på en så (hoppas jag att jag inte snubblar och) köper den garanterat.

Idag blir en lugn dag, behöver ta igen mej efter en lång vecka med mycket att göra. Har pratat med syrran i telefon och sovit tills kl 14 idag. Men man får tillåta sej att bara vara också tänker jag.
Att det är viktigt för att orka med resten.

Så härligt att umgås med småsläkten! Jag har också en sån liten i familjen. en systerson som just lärt sej prata litegrann.Det är kul att se hur mycket han förstår trots att han inte varit här så länge.

Fin fortsatt helg till dej!
Kramen Anna S