Nya planscher

Musik är viktigt för mig.
Och när jag hittade en plansch med Miles Davis, då slog mitt hjärta en frivolt.
Har ni hört honom när han trumpetar i låten Stella by starlight?
Ojoj, det är då jag ryser.
Och spelar på högsta volym.
Det är en av mina "när jag är ensam och softar" låtar.
 Så hittade jag en plansch på min husgudinna jämte Janis.
Billie Holliday.
Om ni någon dag är på dåligt humör.
Vrid på Laughin at life på högsta, släpp in luften och njut.
Billie sjunger bort det dåliga på två minuter.

Det är inte alla som gillar den gamla bluesen och jazzen.
Jag växte upp med den.
Den och Janis, Stones och Blå tåget...
Nu är jag allätare av musik.
Allt från rock till opera.
Men den gamla bluesen och jazzen är oslagbar.
Och i helgen äter jag frukost och tittar på dom här två.
Blir bra det tror jag.

Kram och skön torsdag/Hannis

Ps. Anna,S
Bara att vilja förändra är mod.
Så du har redan startar med det modiga.
Det är bra!!
Stor kram Hannis

17 kommentarer:

Pia sa...

Vilka underbara planscher! Visst gjordes det fantastiskt mycket bra musik förr, bara älskar att lyssna på de gamla klassikerna.
Önskar dig en härlig dag!
Kramen

Le petit jardin sa...

Härligt musik som får en att må bra. Förr hade vi jazztorsdagar på en amerikansk restaurnag i stan, men jag hann aldrig gå dit förrän de hade slagit igen..det är synd för skön jazz en torsdag hade passat mig perfekt. Tänk vilken nervarvning på en dag medans man frossar American pancaceks

Kram kajsa

Anci sa...

Härligt ! Jag älskar musik fast kanske inte jazz... Än i alla fall :)
Och ditt inlägg gör mig glad !
Och dina kommentarer gör mig också glad !! Bara så du vet :)

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fint och ha sina "idoler" på väggen, precis som när man var yngre. Jag gillar det, ska nog härma dig där. Låtarna ska jag såklart lyssna på.
Kramar/AM

franmyllan sa...

Härligt! Verkligen bästa musiken :) Har snöat in mer och mer på blues på senare tid. Finns en ny generation musiker som bara är så bra. Kolla in de här: Tedeschi Trucks band (med makarna Susan Tedeschi och Derek Trucks) och Gary Clark Jr. Dagens musiktips :)
Kramen!

Mina drömmars hus sa...

Tänk att musik kan få en på så gott humör.
Ska bli spännande att se om du gör en ställning av rör....
Kram
AC

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Underbara planscher och mina absoluta favoriter... Finns inget härligare än att lyssna på härlig jazz... vad man än gör :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Anna S sa...

Tack Hannis för dina ord!
Ja sant, att vilja förändra är mod. Jag har tragglat och arbetat i terapi (olika) i en massa år. Hoppas att detta hjälper till att få mej mer hel.Det är lätt att vilja fly från sej själv.

Så snygga planscher du köpt!
Perfekt ju att ha sina idoler på väggen. Det borde jag också ha oftare. Sist var i tonåren och då var det Jon Bon Jovi och en lika långhårig kille i 8a. :-) Inte på långa vägar lika snyggt som dina.

Kram på dej, snart är det helg igen!

Jennica... sa...

Jag vill också ha en husgudinna.... :)
Men visst är musiken viktig, den kan verkligen skapa stämningar och få en att må bättre om det skulle behövas.
Underbara planscher!
Kram Jennica

Home2tiny sa...

Underbara planscher på två av de stora....Utan musik skulle livet vara trist o tråkigt, i bilen, när man städer, på promenaden, under träning, när man softar och när man vill komma i partystämning, musik är liksom alltid rätt. Kramisar Tina

Flower of Fame sa...

Så härliga planscher. Speciellt att kunna sitta och njuta av dem vid frukosten. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Rosa i huset i vitt sa...

Musik är bra för själen...jag brukar alltid städa efter musik det går mycket lättare då
ha en fin helg
kram Rosa

Maria O. sa...

Inte min typ av musik men underbara planscher! Och du, inlägget om dig och pälsbollen, så fint! Blev alldeles rörd.
Kram Maria

Helén i Vilrummet sa...

Så härligt att de gamla planscherna har kommit igen. De kan förgylla vilken vägg som helst.
Kram Helén

Villa Freja sa...

Vilka härliga planscher. Så snyggt. Kram.

Mamma C sa...

Skulle inte musik finnas skulle nog livet vara lite tråkigt. Fina planscher du hittat på två stora ikoner.
Kram Mamma C

Villa Ell sa...

Jag lyssnar nog på allt! Nyss hemkommen från yogan där det spelades panflöjt, otroligt avkopplande var det!
Kul när man hittar något som får hjärtat att slå frivolter! Fina!
Kram Sandra