Nya köksbordet

Eller nya, ni som har hängt här ett tag har sett när jag gjort liknande förut.
Men det är nytt för den här gången.
Tar typ 30 minuter att göra och nån timma för betsen att torka.
Jag är så nöjd.
Mest för att jag har ett bord där jag kan lämna symaskinen framme
men ändå sitta där och läsa eller pyssla med annat samtidigt. 
Och jag är nöjd med att plankorna inte är jämna, sådär operfekt.
 Blandade stolar till
 Träet har sugit åt sig betsen olika.
Också något jag gillar förstås.
Det enda jag funderar över är om bockarna ska få bli vita.
Vad tycker ni?

När man kommer in i min hall så ser man direkt in i köket.
Och när jag kommer hem så vill jag att det ska kännas hemma.
Jag har ibland lämnat kaffemuggen och en bok från morgonen.
För sån är jag.
En sjal får ligga slängd på en stol och ligga kvar där.
För att det känns hemma.
Det är liksom jag. 
Alla ser ju olika på det där ordet perfekt.
För mig är perfekt operfekt. 
Då trivs jag som bäst.

Måndag, en mjuk sån till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, visst ska man tillåta sig att bara vara.
Det är viktigt för att orka alla dom där sakerna som är måsten.
Finns så jäkla mycket som kräver energi av en så att det räcker.
Sova länge lät skönt.
Jag skulle sova middag i en timma, blev 2½!
Jag behövde det.
Kramen

25 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron snygging !

Så himla fint !!! Nu blir jag sugen på att bygga bord !
Svart eller vitt...åååå...där är jag ju hopplös..har supersvårt att bestämma mej. Tar du vita ben så kommer ju de svarta stolarna fram mer som en kontrast...jo jag kanske röstar för vita ben..så du får ngt att göra hi hi !

Stor kram och må dagen bli mjuk

dnyahuset.blogspot.se sa...

Riktigt snyggt! Jag hade målat benen vita, men så är jag ju vitofil också, ha ha!

Ellinor sa...

Supersnyggt!! Gillar också att brädorna inte är helt jämna. Och betsen blev hur bra som helst!
Jag förvånar mig själv med att säga att benen är supersnygga svarta. Jag målar ju allt vitt men jag tycker det är sååååå snyggt med kombon trä, svart, industri (pallen). Så jag röstar för svart:)
Ha en bra måndag!
Kram
Ellinor

Villa Freja sa...

Så snyggt! Och jag tycker att du ska behålla bockarna svarta. Det är en snygg kontrast.
Jag skulle också vilja ha ett bord där jag kunde låta symaskinen och allt det kreativa stå framme. Då skulle jag så mycket oftare komma mig för att skapa något.
Kram.

Arja sa...

Halloj!
Men hur snyggt blev inte ditt bord, älskar när det inte är så där perfekt. Frågar du mig skall du absolut behålla det svart, blir så där ruffigt snyggt med det allt det andra. Gillar kontrasterna :O)))
Ha d gott kram Arja

Jennica... sa...

Godmorgon, vad fint det blev! Och mycket hemtrevligt, förstår att du stortrivs!
Kram Jennica

En Vacker Vardag ♥ sa...

Så snyggt det blev och jag tycker det passar bra med svarta ben,du verkar ha mycket ljus där.Men det beror på helheten så klart i hela lägenheten.Själv har jag vita ben och svart skiva i mitt kök men jag har svarta bänkskivor så det skulle kännas så mörkt annars. Kan vara klurigt i bland men jag tror du känner det!!

Tack för dina fina ord hos mig jag blir glad när jag inspirerar någon till att stanna upp och prova att det inte är tråkigt att äta nyttigt utan att det är roligare att må bra!!!

Kram Lotta

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt bord och jag skulle nog behålla benen svarta
Det ska syns att nån bor
du har det jättemysigt
kram Rosa

åse sa...

Ett hem ska vara levande det ska synas att någon bor och trivs där det är min melodi. Vilket fint köksbord så gillar jag att stolarna är olika. kram Åse

åse sa...

Ett hem ska vara levande det ska synas att någon bor och trivs där det är min melodi. Vilket fint köksbord så gillar jag att stolarna är olika. kram Åse

åse sa...

Ett hem ska vara levande det ska synas att någon bor och trivs där det är min melodi. Vilket fint köksbord så gillar jag att stolarna är olika. kram Åse

Mina drömmars hus sa...

Kanoners, vad snyggt det blev! Måste lixom se och jämföra vita eller svarta ben, så jag kan inte svara......
Härtligt med det operfekta, det är perfekt det!!!!

Kram
AC

Flower of Fame sa...

Så snyggt bordet blev.tycker det är fint med svarta ben. Ha en fin dag Kram Pernilla

franmyllan sa...

Oj så snyggt! Bra jobbat! Tycker att benbockarna ska vara svarta, blir en riktigt snygg kontrast mot betsen. Tror att vitt skulle bli lite blah i sammanhanget.

Måste nog testa på stålullsbetsen jag med, vart fick du tag på stålull utan tvål?
Kramen!

Huset på Backavägen sa...

Supersnyggt blev bordet! Ett liknande skulle jag vilja ha som matbord ute. Rejält, ojämnt, charmigt.
Kram Anki

Maria-Snickaregården sa...

Det operfekta är det perfekta ;)
Har själv svårt för det perfekta, tillrättalagda. Jag vill att det ska synas att man bor i ett hem, att man törs att röra sig.
Nu blev jag lite sugen att kasta ut mitt stora tunga ekbord och bygga ett nytt. Men... med drivvedsbets blir nog det bra det med. Får vänta så att jag kan står ute med det.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lysande! Kunde inte blivit finare. Och svart eller vitt är ju jättesvårt. Jag skulle målat vitt, men jag tror du ska ha svart. Ser ut som det blir bra jämnvikt till färgen på stolarna.
Kramar/AM

tinajo sa...

Ser jättefint ut fina du! :-)

bara anna sa...

I love it! Vill också ha! Är det nya eller gamla brädor? Bara betsat lite på eller?
Röstar på vita ben.

Kram

Mamma C sa...

Tycker som dom flesta här har skrivit. Att du ska behålla benen som dom är. Det där blev lite konstigt skrivet. Men benen på bordet alltså :)
Kram Mamma C

ThereseC sa...

Så fint det ble. Du er så flink! Stas å ha ett bord man har laget selv. Fint å komme hjem til en gammel kaffekopp og en symaskin. Jeg syns godt du kan male beina hvite, men det er flott som det er også.

Jeg gledet meg med deg da jeg leste om den gode følelsen du hadde i går. Du har en fin flokk! Og du er flink til å se gledene som mange tar for gitt.

Jeg føler det norske språket er fattig når jeg leser alle de fine svenske og danske ordene på instagram. Innmari betyr noe sånn som veldig veldig.

Sove godt!

Good Enough sa...

Du är en sådan inspiration! Jag behöver lära mer av dig, att se det perfekta i det operfekta. Jag kan absolut göra det emellanåt. Vänner kan jag älska pga av att de är just operfekta. Men med mig själv är jag inte lika förlåtande. Både min person och mitt hem ser jag genom ganska krav-fyllda glasögon. Där lär du mig massor och det är jag sååå tacksam för.

Varm kram /M

Pemsplatser sa...

Men ååå så snyggt det blev! Alldeles perfekt operfekt:) Svårt det där med benbockarna... Hmm snyggt med svart men det kanske är för att jag måste se det vita för att veta, haha svårt. Kram till dig

Lene i Annekset sa...

Så flott bordet ble! Ville ikke gjort noe med den svarte fargen, syns det var råtøft akkurat sånn som det er nå! Så flink du er som klarer å lage et bord selv, jeg blir så imponert! :)

Charlotte sa...

Jättemysigt kök!
Hoppas du har en skön vecka!
kram!