När man älskar en pälsboll

Jag skulle försöka ta bilder på mig och pälsbollen.
Först kände jag att det där blev ju inge bra.
Men när jag tittade igen så såg jag att det är ju typisk vi.
Vi hamnar alltid i en kärlekshög.
Grymtandes och pipandes.
Vi snurrar runt och han ska ligga över mitt knä.
Eller i mina knäveck, om inte där så bakom min rumpa.


Och jag ska pussa på hans huvud samtidigt som jag smackar högt.
Och rufsar runt i hans ostyriga päls.
Sen somnar vi ihop.
Jag somnar av hans andetag och han ligger med sitt huvud på min höft.
Och när någon sover här så får dom stå ut med att dela säng med pälsbollen.
I en kärlekshög.

Den här pälsbollen räddade mig från en depression.
När sorgen slog till över att vi blev en mindre i flocken.
Och öppnade andra sår som inte var riktigt läkta.
Då fanns han vid min sida dygnet runt.
I tystnad, med dom där ögonen.
Och dom djupa andetagen, promenaderna och bollkastandet.
Han blev min healer.
Och det är han fortfarande.
Precis som jag blev hans healer när han kom hit från sitt förra hem.
Och är fortfarande.

Han är lite bortskämd, lite divig ibland, hör väldigt dåligt i perioder...
Valpig trots sina fem år, en pajas.
Och han är oerhört älskad av hela familjen.
Står alltid i centrum.
Så ska det vara. Han är värd varenda minut.

Så bilderna blev bra i alla fall.
För det är vi.
Tilltufsade, rufsiga och busiga.
I en kärlekshög.
Tänk att man kan älska en pälsboll så.

Mjuk start på veckan till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, härligt med ett paket med egenlyx=))
Jag älskar att öppna såna paket.
Och plocka upp, lukta och njuta lite.
Glömde bort att skriva tidigare om det där med att sova
närmare golvet. Visst är det märkligt. Jag sover mycket
bättre sen jag tog bort sängbenen. Eller så är det du och 
jag som är lite tvärsemot=)) Kramen






23 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Jättehärligt bilder. Man ser precis vad du beskriver. Visst är våra fyrbenta djurvård bästa vänner. Som följer oss i vått och torrt. Fin dag till dig Kram Pernilla

Good Enough sa...

Tappar nästan andan. Kärleken i bilderna och texten är så stark, så vacker. Jag är så glad att du och pälsbollen har varandra. Att dela sitt väsen med någon är magiskt. Det ni har är magiskt.

Stor kram och mjuk måndag till dig. //M

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den kärleken är så sann och så ovillkorad...
Kram,
Regina

franmyllan sa...

Vilken underbar pälsboll! Sann kärlek!
Kramen!

Villa Freja sa...

Det är så underbart att ha en sådan vän. Stor kram.

Maria-Snickaregården sa...

Sann och äkta kärlek. De är de bästa vänner man kan ha.
Kram Maria

Anna sa...

Precis så, på pricken, är det. Du har verkligen beskrivit våra älskade pälsbollar perfekt.

Och din pälsboll ser faktiskt nästan likadan ut som min. :)

Den där Victoria sa...

Underbart! Kärleken lyser igenom på bilderna och i texten.

Kram Victoria

ThereseC sa...

Så vakre bilder av ett unikt vennskap og masse kjærlighet. Så godt at dere har hverandre, du og pelsbollen :)

Ønsker deg en fin ny uke. Her har barna ferie/semester så det blir en litt annen uke en vanlig nå som alle skal være hjemme.

Kia sa...

Det är ju det som är så härligt med djur! De finns där vid ens sida och bara är, de behöver inte säga något, de känner hur man mår.

Visst var det spännande med skidorna. Jag kände att jag kunde klippa lite precis när de växlat och hade 3 varv framför sig för då kunde väl inte jätte mycket hända. Sen så hade jag ljud på så jag kunde höra om det hände något oförberett.

Ha en bra dag!
Kram Kia

Anna S sa...

Så härligt att rufsa om en pälsboll! Log och skrattade till när jag läste. Bra beskrivet hur ni har det. Min kattpälsboll är också lite divig emellan varven. Ibland gillar hon att hoppa högt och fånga leksaker jag slänger. Men det ska vara hemmagjorda leksaker, som ihopknycklat papper eller nån folieboll. Hon är en hejare på tennis med just såna.
Härligt att ha djur hemma som man älskar och som älskar en tillbaks precis lika mycket. :-) De förstår, även utan ord.

Så märkligt, men bra att du också sover bättre närmare golvet. Det finns säkert nån Feng Shui i det tror jag. Jag tycker än så länge att det är riktigt mysigt att ha sängen på golvet.
Jag gillar när saker känns provisoriska. Att man kan leva i lite "flyttstök" även när jag inte flyttar.
Fast ibland tröttnar jag och plockar i ordning allt.

Finfin måndag till dej!
Kramen härifrån.

mina finaste. sa...

Underbart! Känner igen det där med pälsbollar som inte riktigt vet att de ska posera utan bara är sitt härliga själv i en enda hög :) Kram och fin start på veckan!

Le petit jardin sa...

Det låter så mysigt med den ovilkorliga kärlek människa har till sin hund (eller katt)och med din beskrivning saknar jag att ha katt, då jag inte är hundmänniksa. Hade katt tills jag flyttade in till stan och de nya husägarna beslöt sig för att behålla katten, då han var van att vara ute. Nu bor jag med en pälsdjursallergiker som är hundfrälst till tusen.

Härliga bilder på er kärlek ihop och vilket starkt band man fäster emellan sig

Kram Kajsa

Le petit jardin sa...

Det låter så mysigt med den ovilkorliga kärlek människa har till sin hund (eller katt)och med din beskrivning saknar jag att ha katt, då jag inte är hundmänniksa. Hade katt tills jag flyttade in till stan och de nya husägarna beslöt sig för att behålla katten, då han var van att vara ute. Nu bor jag med en pälsdjursallergiker som är hundfrälst till tusen.

Härliga bilder på er kärlek ihop och vilket starkt band man fäster emellan sig

Kram Kajsa

Pemsplatser sa...

Vilka härliga bilder. Så himla mysigt att kramas med en pälsboll, jag saknar min... Kram till dig

bara anna sa...

Nu sitter jag här med tårar i ögonen. Jag förstår den där kärleken...
Kram

Hanna sa...

vilka härliga, mysiga bilder
Ha en fin eftermiddag och kväll.
Kram
hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt, ni är ett bra team. Gosiga bilder.
Kramar/AM

Helén i Vilrummet sa...

Bilderna är alldeles underbara. Och texten lika så. Det är det som är så underbart med hundar, dom dömer inte eller bedömer heller för den delen, utan bara finns där med hela sitt hjärta som de delar mer än gärna med sig av. Hoppas ni får många många år tillsammans.
Kram Helén

Mamma C sa...

Så fina bilder på riktig sann kärlek från sin fyrbenta vän.
Kram Mamma C

Bara Sara sa...

vackert och kravlöst med kärlek till, från och mellan en fyrfoting. jättegoa bilder och det är ju liksom inte så svårt att förstå att han fått just smeknamnet pälsbollen! Kram Sara

Anonym sa...

Den kärleken är äkta och sviker aldrig!
Saknar en pälsboll..funkar inte tyvärr för min del med jobb o så..
Ha en fin vecka
Kramar
Lily

Charlotte sa...

Husdjur det bästa som finns!
❤️
Kram