Korgar

Man kan roa sig med att flytta runt på tre små korgar.
Ganska länge faktiskt.
Man kan också gå runt och tänka på att det skulle vara bra att dammsuga.
Och sen låta det vara just en tanke.
För att återgå till att flytta runt på tre små korgar.
Men nu får dom stå där, bredvid bänken.

Jag hade en sån där suck och stön-kväll igår.
Där jag till slut bestämde mig för att sluta sucka och njuta istället.
Så jag la mig i soffan med en mandelmjölksdrink och glodde på serier.
Och struntade fullständigt i dammsugning och annat "tjafs".
Det tar jag ikväll istället.
Och korgarna, ja dom står kvar.

Och tack för era fina kommentarer!
Jag känner mig oerhört bortskämd, precis vad jag behövde igår.
Kramen Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra på alla sätt!
Kramen

21 kommentarer:

Good Enough sa...

Älskar du förmåga att ta tillvara på stunden och njuta. Ibland är det precis vad man behöver, bara släppa allt och vara.
Önskar dig en fantastisk torsdag.
Kramen /M

svart vitt och rött sa...

De där korgarna är ljuvliga! Ha en go dag!

Anci sa...

Jag tyckar absolut att korgarna är viktigare än dammsugningen !

Fortsätt att njuta !

Kramar
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Flytta runt saker är ren inredningsterapi, det ägnar jag mycket tid till också. Och så när man hittar det där rätta stället, då känns det bra. Jättefint och stapla korgarna.
Kramar
AnnaMaria

Villa Freja sa...

Helt rätt att inta soffan i såna lägen. Riktigt snyggt med korgarna så. Du har verkligen öga för inredning. Önskar jag hade det också. Kram.

Anna sa...

Bättre flytta korgar än dammtussar. Bra beslut. :)

Helén i Vilrummet sa...

Ibland kan man behöva flytta saker många gånger innan dom har hittat "hem". Fast sen kanske det bara dröjer en dag eller två innan man känner att det där var nog inte riktigt "hemma" trots allt. Men jag tyckte dom passade fint bredvid bänken.
Fint hjärta du har gjort på väggen. Vilket pyssel.
Och vad gäller bordets ben så tycker jag dom ska vara svarta, det bryter av lite mot det vita.
Kram Helén

Kia sa...

Skönt med en slapparkväll! Jag fick det också då A hade ont i huvet och skippa ridningen. Och idag blev det jobba hemma med 2 febriga tjejer. Så kan det gå!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

På Selmas gata sa...

jag kan också flytta runt i en evighet på saker, kanske ställa undan dem ett tag och sedan bli glad när jag minns att jag har dem:) härligt med mandelmjölkshäng i soffan. kram/T

Pemsplatser sa...

Där står dom riktigt bra:) Så snyggt det blev med fotona på väggen! Kram

franmyllan sa...

Ja men flytta korgar måste väl anses vara betydligt viktigare än att dammsuga?!

Kramen!

Villa Ell sa...

Jag tycker att flytta korgar, mandelmjölk och serier låter bra mycket bättre än dammsugning!

Fint du har det!
Kram Sandra

Maria-Snickaregården sa...

Helt rätt inställning. Dammsugaren hinner man umgås med ändå ;)
Kram Maria

Mina drömmars hus sa...

Där passade dom väl jättefint. Nu behöver du inte flytta dom mera.
Jag orkar inte ta fram dammsugaren, det får helt enkelt vara. Jag tror att dammet finns kvar :)
Ha det gott
kram
AC

Home2tiny sa...

Det är väl bara bra att både du o snabeldraken vilar, det har han fått göra här också....Korgarna har hittat hem..de står jättefint där o vännen såååå fin vägg med dina bilder, hjärtar den så mycket. Kramisar Tina

Flower of Fame sa...

Så fint med de korgarna bredvid din fina hylla. Härligt att bara njuta. Jag har fortfarande soffläge och tittar på dammråttorna som växer. Ha en fin kväll Kram Pernilla

mittilivetochjag sa...

Jag har jättesvårt att hitta "rätt" plats för nya saker så jag förstår precis. :-) Ibland får jag sova på saken. Men när de väl fått "rätt" plats mår jag SÅ bra. Just nu håller jag på och grejar i köket med nya saker som jag köpt och gamla som får flytta på sig. Men det är verkligen inte lätt. Jag går helt efter känsla. Jag kan inte slappna av förrän rätt sak är på rätt plats helt enkelt. (Jag kan ligga vaken på nätterna och tänka ut var saker ska stå. Helt knäppt).
Kram och tack för fina kommentarer hos mig!

Mamma C sa...

Det där dammsugningsköret måste man bara hoppa ibland. Blev snyggt med korgarna på varandra och vid din hylla.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Det är klokt att vara lite mañana ibland. Förr kunde jag det inte alls, allt skulle göras bums, av mej. Men nu kan saker vänta... ja.. länge. ;-) Bra att du tog det lugnt och samlade kraft.
Jag har stökat runt här hemma i två dagar nu. Inte bara, men också. De började med att jag skulle möblera om, men ett ben på sängen knäcktes av pga min bryska framfart. Kom på att jag vill ha sängen där den brukar stå. Fast det blev på golvet, utan ben. Kattskrutten sprang under sängen när den stod och vägde på trasigt ben och jag fick lätt krupp innan hon kom ut. Idag åkte metallskåpet ut i hallen så det blev bra med rum härinne. Och katten verkar gilla det hon med nu när hon kikat runt och godkänt.
Har också en klädställning som förut var i hallen, nu i rummet. Med inspo från dej.

Tack ,det är bra här idag. :-) Hoppas det för dej med!
Fin torsdag, snart är det helg! Kramers Anna

Jennica... sa...

Jag dammsuger också ikväll...usch vad trist det är! :)
Kramis!

Queen of Kammebornia sa...

Det låter så underbart Hannis! Och jag känner så väl igen mig :) Varm kram!