I mitt hjärta

Fotoutmaningens tema är idag,  I mitt hjärta.

I mitt hjärta finns en virvlande röra av allt jag älskar eller tycker om.
Men främst så bor dom där, dom i flocken.
Som har den största platsen, den som är bestående.
Det vet ni redan.

Jag har valt bort en del av mina blodsband, den andra sidan.
Min pappas sida.
Så jag vet hur svårt det kan vara.
När man inte kan enas, prata ut eller ta hänsyn.
Där maktkampen och det dåliga är större än kärleken.
Och det till slut fräter sönder människor.
Det valde jag bort. För ibland går det bara inte.
Även om det är en del av ens familj.
Och trots att det finns någon slags bild av att det ska funka jämt.

Så har jag den andra delen, det är dom som är flocken.
Det är en ynnest att få älska och bli älskad.
En ynnest att vila i att dom finns där.
I med och motgångar.
Att ha relationer till var och en av dom.
Till dom jag har blodsbanden med,  
men också till dom som kommit in i familjen via kärleken.
Svågrar och svägerskan.
Dom är liksom inte "bara" det, utan har egna roller.
I mitt hjärta, det är där dom bor allihopa, ihop med pälsbollen.
Det tar jag aldrig för givet.
Mina systrar...
Deras lojalitet och kärlek tar andan ur mig ibland.
Så har vi dom små i flocken. Som jag är faster åt.
Dom där som väcker en känsla av att vilja beskydda.
Som väcker en subjektiv kärlek.
Där dom är dom bästa i alla lägen.
Och så ska det vara också när man är barn.

Lillebror och hans dotter som jag kallar kråkan.
Min bror som är allt en far ska vara i mina ögon.
Men också en alldeles underbar egen människa.
Jag är stolt över honom.
Mamma, som inte bara är mamma och farmor.
Utan även hon en egen individ förstås.
En kvinna som jag inte vill vara utan.
Här med min bror och hans son mitt i kärleksmys.
Jag kan aldrig skydda dom så mycket som jag vill.
Livet styr vi inte över på det sättet.
Men jag kan försäkra mig om att flocken vet att jag älskar dom.
Att jag finns för dom.
Sånt ska man inte vänta med.

Och jag bär dom med mig varje dag, I mitt hjärta.

För att se flera fina bidrag så klickar ni här

Kram Hannis







26 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vad underbart du skriver om flocken . Härliga bilder på dina hjärtan. Ha en fin dag Kram Pernilla

LissenTo sa...

Vilken stor kärlek till din flock, den lyser starkt

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt med stor härlig familj! Fina bilder, kram Suss

Arja sa...

Halloj!
Vilket fint inlägg och vilka härliga bilder på din flock, kärleken lyser igenom dom ♥
Ha d gott kram Arja

Good Enough sa...

Känns nästan fel att kommentera det här oerhört vackra inlägget. Rädd att förstöra känslan.

Fina, fina J. Du är värd all kärlek omkring dig och mer därtill.

Kram M

Melody and M.E sa...

Ett inlägg som värmer i hjärtat!
Kramisar till Dig!

ThereseC sa...

Teksten og bildene dine er så
varme at jeg ikke helt vet om jeg vil legge igjen hundre hjerter eller bare være stille sammen med dere. Du er ydmyk og takknemlig, men husk at flokken speiler deg og viser også hvem du er for de, en varm skatt vil jeg tro.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Så fint du skriver Hannis.
Det är så sanna ord.
Flocken är viktigt...men det kan bli så som du beskriver .

Härliga och fina bilder.
Tack för att du delar med dom..

Ha en fin dag kära du !

Kram på dig

Ikväll ska jag jobba första passet efter 2 veckor....

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilket underbart och varmt inlägg..
Jag vet precis hur du känner och menar... Jag har också valt bort en del av min familj... tungt och svårt men oundvikligt...
Stor varm kram
Jessica

bara anna sa...

Som så ofta här inne hos dig; varmt och mjukt.

Vilken vacker mamma du har, bor ni nära varandra så ni kan träffas ofta eller hur ser er relation ut?

Ha en bra dag!

Choices by Annie sa...

Du lyckas alltid plocka fram känslor hos mig, blir varm och tårögd av ditt inlägg idag. Stort tack för det;)

Ett vackert bidrag
Kram
Annie

Den där Victoria sa...

Vilken kärlek, den bästa!

Karin sa...

Vilka härliga bilder och den på dina hoppande systrar var för härlig :) Ha det bra Karin

dammråttor och rabarber sa...

Vackra ord och bilder fyllda med kärlek!
Kram Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Bra skrivet
kram Rosa

Le petit jardin sa...

Mysigt med all denna kärlek

Kram kajsa

franmyllan sa...

En härlig flock att älska!
Kram!

Arja sa...

Halloj Hannis igen :O)!
Nu har jag slängt mig i soffan efter en lång arbetsdag och kikat runt hos alla som varit med på dagens utmaning. Tack fina du för det temat för oj vad det värmer i mitt hjärta när jag ser alla fina tolkningar & bilder. Ett riktigt myspys tema som förgyllde min onsdag skall du veta!
Njut Kvällen kram Arja

Home2tiny sa...

Vilket varmt o kärleksfullt inlägg, så fint du beskriver din kärlek till flocken o bilderna, de får en att känna hur starka band ni har till varandra, underbara. Kramisar Tina

Finurliga Fröken sa...

Men va fint! Så härliga bilder och vilken kärleksförklaring. Jag har också valt bort en del av min släkt. På pappas sida. Man ska göra de man mår bra av. Blod är inte alltid tjockare än vatten. Kram

åse sa...

Vilket fint inlägg, dina ord värmer även mitt hjärta. Kram till dig. åse

Mamma C sa...

Största, finaste, vackraste kärleken.
Kram Mamma C

P.S Äpplegott ploppade upp i mitt huvud när jag kollade i skafferiet efter något gott till fikat. ;)

Ellinor sa...

Så underbart fint du skriver. Och så fint det måste vara för din flock att läsa!
Min pappas sida finns inte i mitt liv heller. Det kan funka ändå! Bättre att välja bort det som gör en ledsen.
Kram
Ellinor

VisaLiza sa...

Varma och vackra ord och bilder! Det där med att välja bort är inte enkelt men ibland fullt nödvändigt. Jag har också gjort valet att välja bort släktingar ur mitt liv då de bara gav mig negativitet och fick mig att må dåligt. Trots det hade jag länge dåligt samvete över mitt beslut att välja bort dem. Tror att det är klokt att välja det man mår gott av och välja att omge sig med människor och djur som ger en positivitet. Kramar Liza

Jennica... sa...

Vad fint du skriver! Och visst är det väl så att man ibland liksom svämmar över av kärlek....härligt!
Kram Jennica

Enkel stil sa...

Vilka härliga bilder och ord. Kram Anita