Fyller på...

Februari är min värsta månad i vanliga fall.
Det brukar krypa i min kropp över mörkret och längtan efter vår.
Men i år har det gått bra, över förväntan.

Jag fyller på med sånt jag mår bra av.
Kardemummakaffe, doftljus och tulpaner.
Bläddrar i vackra böcker, tar in lite färg.
Det är lite kors i taket över det här.
För jag har nämligen fastnat för lila och rosa...
När det gäller blommor alltså.
Det mjuka är med igen.
Jag känner ingen stress, ingen press.
Snarare en värme, en sol där på insidan.
Och istället för extrem längtan med kryp i kroppen så är det mera lagom.

Jag har gjort klar min "att fixa" lista.
Fattat beslut. Fått tillbaka inspirationen.
Hittat sanningar.
Och snart är februari slut.
Och för mig är det vår då, för då kommer ljuset igen.
Känns fint det!

Kram Hannis

Pa. Anna.S, hoppas att du har bra dagar.
Kramen

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Håller med att det är egentligen en jobbig tid. Fast här är det redan ljusare och våren är snart här. Man blir så glad. Vilka vackra bilder du bjuder på idag. Ha en fin dag Kram Pernilla

tinajo sa...

Ja, jag känner att när mars kommer - då återvänder energin! :-)

Den där Victoria sa...

Vad skönt att få känna så, vilka fina bilder du bjuder på.

Kram Victoria

Anna sa...

Känner lite detsamma.
Fast kardemummakaffe var en ny grej för mej. Något att testa kanske. :)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så vackra bilder!! Jag kan bara hålla med dig om årets februari. Den gick snabbt och nu ser man ljuset komma och gräsmattorna är fulla av Vintergäck och Snödroppar!!Ljuvligt... och nu skall jag kasta mig in i återflytten med hull och hår!!

Kram, hör av dig om vilken dag som passar dig! För mig så blir det nog som sagt två dagar.

Villa Freja sa...

Bilen är jättefin, och det låter ljuvligt att du hittat tillbaka. För mig är inte februari värst, utan snarare oktober, november. Nu börjar våren komma :) Kram.

Le petit jardin sa...

I brist på en ordentlig vinter, en vinter som nästan har varit vår så har det inte varit en sådan tung inledning av året. man längtar efter vårens värme och sol, men tulpanerna som piggar upp, färgerna på kläderna som kan ljusas upp, leende på läpparna som gör en glad, så är det lättare för varje dag

Kram Kajsa

Pemsplatser sa...

Åå så fina bilder:) Samma för mig, februari är värst. Då har det varit grått så länge och längtan efter våren är som störst. Jag köpte också tullisar igår, trevligt värre:) Kram till dig

Huset på Backavägen sa...

Ljuset, det efterlängtade ljuset kommer med stormsteg nu. Det är så härligt vad ljus och sol ger energi!
Kram Anki

Hanna sa...

Vilka härliga bilder du visar idag. Nu har vi haft sol idag två dagar och då känns det så mycket lättare och riktigt vårigt här hos oss.
Ha en bra kväll
Hanna

Melody and M.E sa...

Här har vi nu fått det där fantastiska ljuset som gör att konstnärerna dras till Österlen och sydkusten.
För ett par veckor sedan undrade hur i hela världen jag kunde flytta till detta gråa, leriga landskap, men nu förstår jag varför.
Så skönt att du klarat februari så bra och nu går vi bara mot ljusare och bättre tider.
Kram M.E

Maria O sa...

Vilka vackra bilder Hannis! Håller med om att februari kan vara trist men jag har känslan av att den här månaden (också) har gått fort. Ljuset är tillbaka och fåglarna kvittrar, hur härligt som helst.
Kram Maria

Jennica... sa...

Jag är ju som bekant en sommarmänniska och tycker det här med höst och vinter, framför allt vinter, är jobbigt. Hösten gick helt klart över förväntan, ungefär så som du beskriver din februari. Känner så väl igen det du skriver.

Däremot har min februari varit sisådär tycker jag.....ingen riktig höjdare. Jag har inte varit på topp helt enkelt. Hoppas jag kommer "tillbaka" i mars, men det tror jag nog! :)

Kram Jennica

Mamma C sa...

Ja, nu går vi verkligen mot ljusare tider, och jag bara älskar det.
Kram Mamma C

~ Eva ~ sa...

Såå skönt med lagom, och vilsamro, och att vandra fram till nygivande insikter.

Kramen från Eva

Choices by Annie sa...

Visst är det härligt att februari är till sin ända. Här kommer mars inledas med nya mål. Gammalt har rensats bort, energitjuvar plockats bort och i mars är det dags för ett nytt kapitel. Känns bra att starta om tillammans med ljuset. Allt blir lättare då.
Kram
Annie

Lily sa...

Blommor och kaffe är bra, sånt man inte kan vara utan.
Ha det gott
Varma kramar
Lily