En rapport från ett kök....

En del av min personlighet är att jag trivs i ett visst kaos.
Som det som är i köket just nu.
Jag ska lyfta bort skivan som legat som en testskiva i väntan på helg.
Men först måste jag ju plocka bort.
Smyckessaker, sladdar och annat pyssel.
Det gör jag samtidigt som jag dricker kaffe, lyssnar på Nybyggarna.
Jag skriver lyssnar för eftersom att jag springer runt så kan jag ju inte titta.

Jag älskar såna här lördagar!
Och när klockan blivit lite mera kan jag jag börja borra.
Grannarna vill kanske sova lite på en lördag.
Som sagt, lördagar och lite lagom kaos.
Och sen gosiga barn.
Det gillas!

Kram Hannis


16 kommentarer:

franmyllan sa...

Härligt med kreativt kaos!
Ha en mysig pysseldag!
Kramis!

Anonym sa...

En viss sorts kaos är väldigt kreativt :)
Ha det gott
Kram Lily

Anna Svensson sa...

Det är ju sån jag är med. Har förut tänkt att jag är oorganiserad men jag trivs ju tydligen med det där lilla kaoset.

Skön lördag till dig!
//bara anna

Monkan sa...

Det är definitivt fördelar med kaos! Mitt kök är ett gravt fall av kaos (i andras ögon), jag får bevisa för besökare att det faktiskt finns köksbord och stolar där nånstans under symaskiner, skärmatta och tyghögar :) Att försöka med ordning och reda ska man akta sig för. Jag ska sy ett nytt mobilfodral och hade lagt fram det gamla, sen var det puts väck borta igår! Jag letade i de olika tyghögarna, fast jag visste att det inte låg där. Tänkte att ok, det går bra ändå, jag skulle ju bara kolla hur bred stängningsflärpen skulle vara, nu ska jag ta fram en liten tygbit ur påsen med tyglappar och göra en flärp till nya fodralet. Redan innan jag stack ner handen i den så visste jag, naturligtvis hade det gamla mobilfodralet åkt ner i påsen när jag samlat ihop tyglappar häromdagen. Vad lär man sig av detta? Jo att ett dumt infall att fixa lite ordning och reda orsakade Kaos!

Men du, lyfta bort bordsskivan? Som i att byta ut, eller för att sätta fast på riktigt? Jag hoppas ju på det senare, för den är ju fantastiskt fin. Fast å andra sidan, om jag känner dig rätt så är det ju inte omöjligt att du har nåt ännu finare på lager! :)

Villa Ell sa...

Lite kaos ska det var, ett hem ska levas i, men ett bombnedslag som ibland kan ske ja då får jag lite panik
;-)
Trevlig lördag
Kram Sandra

Kia sa...

Min sovmorgon blev till halv sju sen orka jag inte försöka somna om utan drog på mig kläder och tog med Ice på en powerwalk i regnet. :)

Kram Kia

Melody and M.E sa...

Oftast lite kaos i mitt kök! När projekt, dator och jobb samsas med matlagning, då är jag som mest produktiv.
Önskar dig en fortsatt härlig lördag.
Kram M.E

Flower of Fame sa...

Kärt bekymmer är det med sådant kaos. Ha en härlig dag. Kram Pernilla

Anna S sa...

Jag trivs också med visst kaos omkring mej. När allt känns lite tillfälligt och inte inrutat i ett visst mönster. Att saker kan ändra sej. Och när man håller på och tillverka eller ändra något. Tror det har att göra med att jag vill känna att jag kan påverka hur jag har det.

Nybyggarna följer jag med, tycker mycket om det programmet. Men ibland gör jag annat samtidigt så det blir att lyssna samtidigt som annat hinns med. Tur att man är en fena på att multi-taska.
;-) Vem vet mest följer jag också. Gillar frågesport.

Ditt köksbord kommer säkert att bli jättefint.
Kramers!

Mamma C sa...

Ett visst kaos ska man ha tycker jag. vårt köksbord är nog lite så i mellanåt. En skön avlastningsyta och ett bra pysselbord.
Kram Mamma C

Jennica... sa...

TACK. Tack för din omtänksamma kommentar hos mig! Det betyder mycket.

Hoppas att du fick en mysig dag med massor av barngos och annat mys!

Kramar!!
// Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med lite lagom kaos, speciellt när det föder kreativitet.
Kram Helen

Bara Sara sa...

Är det en limpistol jag ser eller är det bara att jag stiftat bekantskap med en själv jag ser limpistoler överallt!? Du är cool, alltid nya spännande projekt på gång och det blir roligt att se vad du gör också denna gång! Kram Sara

Pernilla sa...

Härlig lördag du har haft! Det är väl underbart med lite lagom kaos :-)

Kram Pernilla

mittilivetochjag sa...

Härligt att vakna upp kreativ en lördag!
<3

Maria-Snickaregården sa...

Hihi... kreativt kaos. Blir så så fort man börjar röra sig :)
Kram Maria