En korg på plats

Det är det där med att hitta bra förvaring.
Som passar på en liten yta.
Dom här korgarna är jag lite kär i.
Så två har flyttat hit. En för filtar och en mindre som ska vara till böcker.
Och dom funkar att ha framme utan att det känns som att dom tar plats.

Jag har liksom drabbats av vårlängtan.
Och då är det svårt att vara här och nu.
Och när jag får just den vårlängtan så får jag lust att öppna fönster,
släppa in ljuset och göra vårfint. Men det får vänta ett tag. Ett litet tag.
Korgarna får bli startskottet för vårplaneringen.
Nu fick jag inredning att låta väldigt avancerat...

Och tack för era kommentarer.
Jag mår inte dåligt på något sätt.
Jag är en sån som tror på att ta bort sånt som hindrar en i livet.
Och då ska man knäppa hål på saker.
Och möta sig själv, det är viktigt att tillåta sig det.

Fin lördag till er!
Kramen Hannis


10 kommentarer:

franmyllan sa...

Snyggt! Korgar och förvaring i allmänhet kan man verkligen inte få för mycket av.
Kramen!

Helén i Vilrummet sa...

Jättesöt korg som definitivt kan stå framme!
Önskar dig en fin dag.
Kram Helén

Anna S sa...

Hej Hannis. Håller med dej. Om man tar fram spökena i ljuset så spricker dom.Tror att en massa kommer spricka bara våren kommer till stan nån gång. Bra att prata och skriva om vad som försegår inom en.

Korgar ser ut att funka jättebra för förvaring, just att de rymmer mycket. Jag har två metalltunnor ; en för inredningstidningar och den andra för sjalar, och fortfarande vinterns halsdukar.Tunnorna får flytta runt lite här hemma och ibland byter de område och rymmer något annat så att det inte stagnerar. (se jag är också en fena på att få inredning att verka som molekylärkemi ;-)

Fin lördag till dej. Och alltid fint att se dina bilder här på bloggen. Kram

Pemsplatser sa...

Vilka snygga korgar! Ja, vårlängtan det har jag också, sjukt mycket faktiskt! Kram till dig.

Jennica... sa...

Vilka underbara korgar!
Och skönt att höra att det är ok med dig. Det är ju så.....man kan ju inte vara på topp varje dag, och då är de där goda vännerna guld värda. De som verkligen tar sig tid att lyssna, förstå, kommmer med goda råd och som förstår när det behöver vara tyst. Som vågar låta det vara tyst. Och man behöver ju tillåta sig att vara ledsen ibland, det är inte farligt.

Jag tänker ofta på det, när tex mina tjejer är lite "under isen". Det är svårt att se sina barn ledsna, man vill så gärna kasta sig dit och trösta. Se till att de blir glada. Men ibland behöver ju även de få vara ledsna. Behöver få tänka på sånt som gör dem ledsna och besvikna, låta sig känna....och veta att jag alltid finns där för dem. Men sorg måste få ta sin tid, vad det nu än är för sorg.


Fin lördag till dig,
kram Jennica

svart vitt och rött sa...

De där korgarna är ljuvliga! Det ser så mysigt ut! Jag får läsa ikapp lite här inne, och på andra bloggarna :-) Hörs snart igen!

Flower of Fame sa...

Så fin korg. Var kan man köpa de fina korgarna? Du är så klok i dina tankar. Så bra att inget knäcker dig. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Jättefina korgar som kan stå framme.
Kram mamma C

VisaLiza sa...

Känner också att jag längtar något väldigt efter våren. Främst efter att kunna vistas i min trädgård utan att frysa. Fina korgar du har hittat förresten. Korgar och lådor är onekligen bra saker att samla på sig. Kramar Liza

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Kram till dig! Hoppas din lördag blev bra och det var en trevlig fest du var på!! Min lördag var verkligen annorlunda än alla andra lördagar - gav mig ut i Vasaloppsspåret utan en endaste aning om vad jag egentligen gav mig in på, hi hi... men det var riktigt kul : ) massor av trevliga tjejer..(skulle nog inte vilja göra detta bland män i trikåer)
Jag är också mkt stolt över min tid! Nästa år gör jag om det och satsar lite på en ännu bättre tid!!Det blev en riktigt fin dag!
Nu är jag precis som du redo att möta våren. Vi får planera in något trevligt tillfälle att möta den ihop! Kommer gärna över till din stad...
Och så skall vi ju planera vad vi skall så.... du skall ju bli odlare!! Kul!!
- Ska vi gå på Trädgårdsmässan ihop den kommer nu i slutet av mars?
Solen skiner utanför fönstret, mannen har åkt och jobba och jag har dricker kaffe och söndagssoftar mellan tvättmaskinerna..

Glad solig söndag, kram