Det där med väggar

Det var helt fantastiskt igår att kolla på allas bidrag i fotoutmaning.
Allas tolkningar på kärleken till länder, människor och saker.
Jag tycker sånt är spännande!
Och tack för era kommentarer.
Det är alltid intressant att läsa era tankar.
Ni är förbaskat bra allihopa!

Jag går runt här hemma och fixar lite med väggarna.
Alltså det som ska vara på väggarna.
En av de saker jag sällan blir nöjd över.
För att jag inte känner att jag får till rätt känsla.
Det får liksom inte bara vara i raka rader.
Ett återkommande tema.
Ni har läst det många gånger här.

Planscherna på Miles och Billie är uppe.
Och då behövs det mera i den stilen för att det ska bli "rätt"
Så jag blandar lite.
Från Paolo Roversi.
 Med bilder köpta på marknader och loppis.
Det är en ganska skön känsla att bara gå runt och plocka ner och upp.
Stå och fundera lite och backa och fundera igen.
Sånt jag kan roa mig med länge...

Torsdag redan.
Jag ska köpa jord och kanske en ny växt.
För på lördag är det första mars.
För mig är det starten på våren.
Och det är klart att det kan komma massor med snö fortfarande.
Men det är i alla fall mars och då är det dags att kasta runt lite jord!

Kram Hannis


17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det blir fint på dina väggar. Visst är det underbart att få hålla på med jord och blommor. Speciellt. När det är vår på gång. Ha en fin dag Kram Pernilla

dianasdrömmar sa...

1 mars hur härligt är inte det :) kram Diana

svart vitt och rött sa...

Ljuvligt! Svartvita bilder är så fina! Du hittar the good stuff på loppis du! Ha det gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint skrivet i förra inlägget, och härliga bilder. Du är en superduktig fotograf, när det gäller både människor och saker. Och så är du väldigt duktig på och hitta udda vackra bilder för väggen.
Kramar/AM

Anna S sa...

Hej Hannis, så fint det föregående inlägget du gjorde är! Härligt att ha sina nära och kära, dom man valt och dom som kommit in bara för att det hände.Håller med om att du ju är en jätteduktig fotograf.
Mycket vackra bilder som du hänger upp! Snyggt med kontrasterna fastän de håller lite samma stil. Samma men olika.
Jag är fortfarande nöjd med min svart-vita tavelvägg i hallen.
Våren, ja, nu känns det att den är på gång. Fåglarna kvittrar och kattrackarn hoppar upp i fönstret för att spana. Bästa katt-TV´n.

Önskar dej en fin dag.
(Redan torsdag? Veckorna rusar ju fram). Kramers!

Nyanser av vitt sa...

Med tårar i ögonen efter att ha titta på dina vackra bilder och läst din vackra text om "flocken". Så rätt
Sköt om dig
Kram Agneta

franmyllan sa...

Härliga bilder, det kommer att bli kanonsnyggt när det är klart! Fick inte ur mig något till gårdagens utmaning, inspirationen var liksom som bortblåst. Solly.
Kramen!

mittilivetochjag sa...

Precis så gör jag med. Plockar ner och sätter upp. Går bort en bit och kikar och känner efter. Sover på saken osv. Så har jag hållit på med köket i två veckor nu. Jag ger mig inte förrän det känns perfekt! ;-)
Kram!

Melody and M.E sa...

Önskar jag kunde plocka upp och ner på mina väggar, men de här väggarna kräver plugg och skruv, så just
nu vilar projektet i mitt huvud eller rättare sagt i min dator.
Håller med om att det var så härligt igår att läsa alla inlägg och kommentarer i temat "mitt hjärta!.
Bra tema du valde.
Kram M.E

Villa Freja sa...

Så himla fina planscher. Men visst är det svårt att få till den rätta känslan. Jag kan hålla på i evigheter och ändå inte hitta rätt. Kram.

Villa Ell sa...

Här finns en önskan att hitta något att ha på väggarna!
Så fint du skrev om din flock, jag brukar också kalla mina för flocken, den är inte så stor men det bästa jag har!
Kram Sandra

Maria O sa...

Flytta runt, ändra lite här och där, sånt kan jag också roa mig med länge :) Och du vilket fint inlägg om de som finns i ditt hjärta, både text och bild.
Kram Maria

Mamma C sa...

Superfina bilder, här hemma är det mängder utav tavlor på väggarna.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Härlig syssla det där att flytta om, gå i från , fundera, flytta lite till;)
och du jord, hur mycket längtar man inte efter jord under naglarna. Galet mycket.
Tänk 1 mars snart. Månaden då våren kommer, då mannen fyller år och då stora killen blir stora 6 år. Tiden går fort;)

Massa kramar till dig
Annie

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt Goa du !

Dom där blir ju jätte br där hemma hos dig.
Det står ju Hannis på med stora bokstäver :)
Visst är det härligt att kunna roa sig med små små saker.
Nu så måste jag krypa ner... somnar nästan sittandes ;)
Sov sött och ha en fin helg Hannis !

Kram.kram

Jennica... sa...

Jag har samma längtan efter jord och växter. Den där längtan som kommer varje år....jag vill bara uuuuut! :)
Kramis!

Charlotte sa...

Underbara bilder!
Jag gillar oxå att byta ut o greja! Hoppas du har en skön helg!
:)