Boktips

Ordningen är återställd i det här hemmet.
Och jag slutade tidigare igår och hann njuta av böcker och kaffe i dagsljus.


 Min favoritbok just nu.
En oerhört bra bok med inspiration från flera stilar.
Och det är inte bara det att det är en snygg bok.
Utan dom där tipsen, tänket under planering och pysseltipsen.
Så är det fokus på loppis vilket är ett stort plus.
Nu är inspirationsbanken lite påfylld.

Och nu är det lördag, lördagsmys.
För min del betyder det att jag sticker till Stockholm.
Och hänger med en del av flocken.
Och kollar in ena systerns nyrenoverade hem.
Sen blir det kanske en träff med mina pärlor.
Känns bra det!

Vad ska ni syssla med idag?
Kram Hannis

21 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron den ljuvligaste av alla !!

Idag blir det lite målning, lite ute, lite semlor, lite OS...och bara sköööönt !!
Hälsa till Thea om du ser henne..hon är oxå i sthlm.. Hon har varit på musikal med farmor..sicken sköning.

Kramen hela dagen !

Choices by Annie sa...

Godmorgon. Skönt att ordningen blev iordningställd och att du fick njuta av lite dagsljus igår.
Härligt det låter med en tripp till din flock och att umgås med pärlor;)

Den där boken har jag spanat in, kanske ska slå till och inhandla mig en sådan.

Önskar dig en fin dag och du tack för att du köpt glasflaskor;) vill ju inte att du ska förgifta dig med äcklig plast.
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så skönt du fick ordning igen. Låter som en trevlig bok. Ha det mysigt idag iStockholm. Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Tack för boktipset! Sådana böcker gillas!
Här ska det bli en lat lördag för i morgon då ska det
städas, packas och lätta ankare för att återvända hem till Sydkusten.
Men först ska det bli långpromenad i friska vindar längs havet!
Kramisar M.E

Good Enough sa...

Idag blir det träning. Sen kommer svärföräldrarna och en svåger på middag. Kul med lite besök.

Njut av dagen.
Kram

Anna sa...

Fina bilder, och tack för boktips. Har reserverat den på mitt bibliotek nu.

Le petit jardin sa...

God morgon tjejen,

äntligen lördag och myspysa. Skön bok med go inspiration, skulle jag behöva idag. Dags att fundera på köket igen för nu är vinkylen köpt, så en lite förändring är på gång..om än liten

Ha en fin helg i Stockholm

Kram Kajsa

Fröken Grön sa...

Verkar onekligen vara en härlig bok; tack för tipset!

Här borde det bli storstädning idag, men först vankas ett besök på Erikshjälpen. Man vet aldrig när det ultimata fyndet dyker upp, hehe!

Ha en riktigt fin lördag!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tur du har vatten så det blir kaffe innan du drar, ha det bra i Stockholm
Kramar/AM

dnyahuset.blogspot.se sa...

Jag ska jobba och det regnsnöar för fullt, så det känns ju så där. Men ikväll blir det middag och vin med familjen. Hoppas du får en fin helg!

Villa Freja sa...

Härligt med pysseltips. Och ingefära, det som är så gott. Borde verkligen köpa hem lite. Kram.

franmyllan sa...

Den där boken måste jag kolla upp! Här blir det hemmapyssel för hela slanten, skönt faktiskt!
Kramen!

Anna S sa...

Det verkar vara en härlig bok! Jag älskar att titta i inredningstidningar och böcker och bara drömma mej iväg lite. Och få inspiration.Och vila i allt.

Så härligt att få träffa dina nära och kära! Ha en riktigt fin resa och kväll.

Jag vet inte vad dagen kommer innehålla idag. Tar den lite som den kommer.Kan bli att hämta paket jag beställt med parfym, hårolja och lite sånt. Eller så blir det fixa här på hemmafronten.Blandat med ny inredningstidning och kaffe förstås.

Kramers härifrån

Fröken Fräken sa...

Låter som att du är på en inspirationstopp! Gudars vad härligt! Jag känner att jag börjar lura på lite stora fixarprojekt, men vet inte riktigt om jag ska sätta igång eller ej....

Charlotte sa...

Härligt att allt är i sin ordning igen ;)
Låter kul med Sthlm besök etc. Hoppas du för en fin lördag!
Här blir det nog ganska lugnt kanske en shoppingsväng annat en lugn hemmadag :)

På Selmas gata sa...

Jag minns att jag bloggade om den i höstas nån gång, den var fin! Din dag låter alldeles underbar! Förr var jag i sthlm lite då och då, men bor man här som jag ju gör nuförtiden så blir det inte av så nu var det flera år sen. Längtar dit! Här har vi precis sett Sverige ta guld- underbart! Annars blir det städning, rastning av hund, och lek med lego tror jag. Fast för mig blir det mest soffhäng. Kramen!

Mamma C sa...

Här har det varit städning, tv, bad och bara en skön lördag.
Kram Mamma c
Tack för boktipset.

Maria-Snickaregården sa...

Den boken har jag precis kollat på men tänkte att jag väntar en stund. Visste inte om den var så bra som den verka ;)
Hoppas du har en finfin helg.
Kram Maria

Maria-Snickaregården sa...

Den boken har jag precis kollat på men tänkte att jag väntar en stund. Visste inte om den var så bra som den verka ;)
Hoppas du har en finfin helg.
Kram Maria

svart vitt och rött sa...

Lördagsmys är sååå härligt!!! Ha en riktigt go fortsättning på helgen!

LissenTo sa...

Den boken har jag funderat på att köpa ............