Behagliga tankar

När man är kärleksbombad efter en lördag med de två som äger mitt hjärta...
ja då blir det behagliga tankar.
Vi låg i en stökhög med pälsbollen i mammas soffa.
Och dom talade om precis hur det skulle vara.
Vilken låt på melodifestivalen jag skulle tycka om.
Vilket spel jag skulle spela, vilken gubbe jag skulle vara.
Vilken frukt jag skulle äta till frukost idag fick min kråka bestämma.
Och kråkan intervjuade gammelmormor via telefon.
Om hur det var när hon var barn, en uppgift till skolan.
Vidde och jag fjantade fortfarande runt i ett spel med gubbar 
som hoppade på sköldpaddor. Och skrattade när dom dog...
Det ska vara lite så när man är hos faster och farmor.
Att man får bestämma och stå i centrum.

Och då blir det som sagt behagliga tankar.
Som kläder inför 30-års festen som är på väg.
Min yngsta syster fyller 30.
Det får bli en mix av hippie och rock.
Med en jädrans massa silversmycken. Och skinnbrallor.
Och den här tunikan


Som hänger invirad i en Buddha.
Men buddhan, den får vara hemma.
Jag kommer att hinna ändra mig hundra gånger innan.

Så äter jag frukost vid det nya köksbordet som ni får se imorgon.
Och jag är så fantastiskt nöjd.
Med nästan allt. Ni får hjälpa mig när ni ser det.
Ibland blir man ju hemmablind...
Söndag, behagliga tankar, och småpyssel.
Det är gott att leva då.
Kram Hannis

19 kommentarer:

Hanna sa...

Låter mysigt.
Hanna

Arja sa...

Halloj!
Förstår att du lämnar Buddha hemma när du skall på fest ;O) snygg tunika! Så spännande med ditt bord, då ser vi fram emot måndagen lite extra hihi.
Ha d gott kram Arja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan undra vilken låt hon gillade, jag tyckte det var en sådär omgång.
Snygga kläder och ser fram emot bild på bordet.
Kramar/AM

svart vitt och rött sa...

Coola bilder som alltid! Det där kommer att bli riktigt läckert, så jag hoppas att du inte ändrar dig :-) Ha det riktigt skoj och en go söndag till dig!

Sara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
franmyllan sa...

Härligt! Och det där blir riktigt snyggt, Buddha eller inte.
Ha en mysig söndag!
Kramis!

Flower of Fame sa...

Blir hur fint som helst. Kul med fest. Allt blir bra bara man är positiv och det är ju du. Fin tunnika. Här är det soffläge som gäller har åkt på en febersjuka suck. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Jennica... sa...

Vilken härlig start på söndagen du har haft! Det låter mycket bra! Själv ligger jag i soffan och njuter av att solen skiner där ute. Ska nog ta mig en liten tupplur, jaga bort ytterligare några bacilusker....och hoppas att jag är något lite piggare när jag vaknar!

KRAM Jennica

Mamma C sa...

Härlig start på dagen du haft. Här har det gott i slowmotion idag. Törs knappt tänka på hur länge jag sov idag (11.00). Men va sjutton ibland behöver man nog den där sömnen. Så här struttar man omkring i nattsärken än.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Låter som en härlig tillvaro och du kommer att bli hur fin som helst. Kram.

Anci sa...

Härligt med en sådan helg ! Och behagliga tankar borde vi ha lite mer. Det kanske bara gäller att välja rätt sällskap... ?

Kramar
Anci

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken mysig helg.
Kram Pia

Kia sa...

Låter som de har haft dig lindad runt lillfingret! :)
Här har vi firat 10-åringen med tårta, chokladbollar, bullar m.m. Såg sen att äppelkakan jag och A bakat stod kvarglömd på bänken. Så kan det gå.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Så glad jag blir när jag läser dina inlägg…
Ser fram emot att få se ditt köksbord.
kramisar M.W

LissenTo sa...

Låter underbart att bli kärleksbombad och fylld av energi. Fin tunika och fest med syster måste vara något särskilt att se fram emot.

Kram Lissen

Bara Sara sa...

Småler åt hur du beskriver hur barnen på sitt sätt talar om vad som gäller och vad man ska tänka. Och tycka! Mysigt! Kram Sara

På Selmas gata sa...

Så härligt du har haft det, och så härligt du har GJORT det för dina små hjärtan:) Önskar så att min son hade mer engagerade släktingar, önskar att han också fick vara någonstans och bli lite bortskämd:) Och så mysigt att ha en födelsedag att fira snart, klart att du kommer att vara smashing! Kram till dig såhär en sen söndag!

Good Enough sa...

Behagliga tankar, vilken vacker rubrik! Jag ler när jag läser den. Och inlägget fortsätter i samma anda, fullt av vacker kärlek och värme.

Stor kram /M

Charlotte sa...

Så fint med kläder som inredning tycker jag!
De är ju som små konstverk de oxå.