Bara att gilla läget

Jahapp, så var det den där planen med vad som skulle vara gjort till i kväll.
Tvättstuga bokad, städning planerad efter jobbet.
In med pälsbollen efter jobbet.
Ner med all tvätt och möts av lappen "tvättstugan avstängd".
Och tänker att; Jaja, värdsliga ting, får ta det imorgon då.
Upp med allting och tänker städa.
Inget vatten...
Okej, städningen får vänta.

Men utan vatten kan man inte dricka kaffe och det går ju inte.
Ut med pälsbollen och ska gå till mamma för att fylla vattenflaskor.
Möter en hundvän och står och pratar när en annan granne kommer förbi och hojtar: 
Nu har vi vatten!
Bra känner jag och tar en sväng till hundhagen istället.
Kommer hem, inget vatten...
Det renoveras i området så sånt här händer.
Bara att gilla läget.
Och nu på morgonen hade jag i alla fall kallvatten.
Det är ett framsteg även om det blir mössa på idag för 
duscha i kallt vatten gör jag inte. Absolut inte!


Och hemmet är fortfarande vardagsrörigt.
Men jag läste någonstans att i år är det en trend att ha rörigt i sängen.
Så jag kallar mig trendig idag istället för ostädad.
Sen har jag ju en väldigt liten lägenhet så det går snabbt att städa.
Så fredagskvällen hinner ändå vara fredagskväll.
Värdsliga ting som sagt.

Nu är det dags för helg igen.
Skönt känner jag.
En bra fredag till er.
Kram Hannis.

Ps. Anna.S, så härligt att möblera om!
Det känns skönt när man släpat runt sakerna och känner sig nöjd.
Jag brukar få ett sånt där ryck inför våren.
Hoppas att du får en skön helg!
Kramen


20 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ja att duscha i kallvatten- där sätter jag min gräns oxå!!!! Hualigen tänk förr då räckte det med ett julbad;) hihi. Och som du säger det finns värre saker, men ibland är det lite frustrerande när det blir så där att allt går emot ens planer;) Men du har en klok och skön syn på det- och pälsbollen kan ju alltid värma dig. Kram du goa.

Tatjanis sa...

Bra att lösa det med mössa :) Gillar din positiva inställning till allt som hände, gilla läget. Funkar vissa dagar för mig... just ja min mail - tatjanis[at]gmail.com

Ha en fin fredag!
KRAM - Tatjanis

ThereseC sa...

Når man mister tilgangene på de tingene som man tar som en selvfølge merker man hvor glad man er for de. Badhairday :) Det går det også, og så blir det så deilig å dusje til kvelden isteden.

Mamma hadde slike kurver som du har da jeg var liten. Jeg pleide å leke at det var klapperslanger som bodde i de og jeg lokket de ut med å spille fløyte.. :-) Fargen ble veldig fin.

Nyt kvelden etterhvert, og dusjen!

LissenTo sa...

Lite jobbigt lät det allt och nu hoppas jag att allt går som du har tänkt resten av helgen. Kram

franmyllan sa...

Iiiih! Inget kaffe!!! Där går nog min gräns med ;)
Kramis!

Flower of Fame sa...

Tycker du ska kalla dig trendig istället. Låter mycket häftigare. Visst är det världsliga saker. Kommer ju en dag imorgon också. Fin fredag till dig. Kram Pernilla

Johanna sa...

Tack för dina rara ord!

Jag har aldrig gillat att ha det rörigt i sängen, men det är nog bäst att jag börjar gilla det för just nu är det ständigt rörigt och obäddat i min säng! Sedan jag började arbeta i höstas så har vissa saker helt enkelt nedpriorterats. Att bädda och fixa sängen är en av dem;) Ibland på helgerna bäddar jag och donar i sängen:)

Hoppas du får varmvatten tills ikväll!

Kramar Johanna

Melody and M.E sa...

Härligt med din positiva inställning!
Oordning i sängen gillar jag inte oavsett om det är trendigt eller ej!
Önskar dig en fin alla Hjärtansdag!
Kramisar M.E

Choices by Annie sa...

Nej fy för att duscha i kallvatten, det går inte för sig. Men en eloge till din positiva inställning, härligt att läsa;)

Och du även här är vi trendiga, sängen är obäddad och rörig och vet du vad... Det gör inget;)

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

Le petit jardin sa...

Nä fy fasiken att duscha i kallt vatten Brrrrrr!!!!

vad bra då vet jag att jag är trendig istället för stökig!! Skönt att ha ett bra ord för det

Hjärta till dig idag!!

Kram Kajsa

Kia sa...

Det där med vatten kan vara rätt bra att ha!! Strömavbrott har aldrig stört mig och jag kan tycka det är rätt mysigt. Fördelen är att vi har öppen spis att elda i om det är kallt men nackdelen sen vi flytta hit är egen brunn. Brunnen i sig är ju ingen nackdel men vid strömavbrott är det det. För den behöver ström och har vi ingen ström har vi inget vatten och ingen toa för då kan vi inte spola!! Annars så är det mysigt. :)

Ha en härlig fredag!
Kram Kia

Ps. Börjar gå över här hemma, just nu bara ena som har feber!

Anna S sa...

Ooh, inget vatten, inget kaffe! Nej det är aldrig kul! Inte om det händer hux flux. Såna hinder, (om än världsliga) som att saker stänger när man skulle dit, och om det inte finns vatten brukar få mej att känna mej än mer tacksam när det äntligen funkar.
Hoppas att ditt varmvatten kommer tillbaka kvickt så att du får en go varm dusch.

Ja, känns skönt att ha plockat i ordning lite efter ommöbleringen. Känns bra att sova nära golvet nu också. Får se sen om jag ev. bygger upp med lådor under sängen. Katten kan då inte gå under men det får hon tåla. ;-)

Så bra att obäddad säng är trendigt!Jag brukar bädda sängen och sedan ha mina täcken ovanpå det bäddade. Nu lät det som jag är värsta trendnörden. ;-)

Önskar dej en fin fredag och slut på veckan! Kram, och tack för fina bilder och bra text på bloggen!

Nyanser av vitt sa...

Ha en mysig helg Hannis
Varm KRAM Agneta

Helén i Vilrummet sa...

Klart du ska vara trendig! Det andra kan vänta.
Jag hoppas att det löser sig med vattnet.
En fin helg önskas dig!
Kram Helén

Rosa i huset i vitt sa...

Brr för kallt vatten....
ha en fin helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Enda gången jag tvättat mig och håret i riktigt kallt vatten var när vi paddlade uppe i Åre. Då fanns det inget annat en älven att tvätta sig i.
Ha en skön och bra helg.
Kram Mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vissa dagar får sådana motgångar en att gå i taket och andra dagar kan man ta det med jämnmod...det är skönt med de dagar då man rycker på axlarna och hittar andra lösningar...
Önskar dig en fin alla-hjärtans-dag och en skön helg!
Kram,
Regina

bara anna sa...

Retligt när sånt där händer men som du säger det är världsliga ting.

Vad roligt, då är vi med trendiga nu, är väldigt slarviga med att bädda sängen., det gör vi typ bara när här ska komma gäster.

Ha en skön helg!

tinajo sa...

Lite jobbigt att vara utan vatten dock, det är nog mitt värsta..! Bra att du kunde ta det avslappnat! :-)

HönaPöna sa...

haha... så bra för då är vi väldigt inne med vår ständigt obäddade säng!
Hoppas du fått vatten, det här med kaffe är viktiga grejer, har jag förstått...