Avkopplad

Temat på dagens fotoutmaning är avkopplad.
Och när är jag som mest avkopplad?
När jag bara får vara i precis det jag vill.
Som med kameran fotograferandes det som inte behöver bli något särskilt.
Utan bara för fotandets skull.
Att fota solen som dyker upp.


Eller som idag när jag fotat gryningen.
Eller som igår när jag betsade det blivande köksbordet.
Att bara vara utan att tänka på det som ska hända sen.
Eller göras sen.
Bara vara, då blir jag avkopplad.

För att se flera fina bidrag så klickar ni här och här
Kram Hannis



23 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst är det så. Det är härligt när man kan vara avkopplad. Fint bidrag. Ha en fin söndag Kram Pernilla

dnyahuset.blogspot.se sa...

Vilka fina bilder. Idag vill jag också vara avkopplad känner jag. Ska bara först....

Mamma C sa...

Skönt med den känslan i kroppen, att bara kunna vara. Dina bilder gör en lugn bara genom att titta på dem.
Ha en avkopplande söndag.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Visst är det härligt med avkoppling på alla sätt man kan känna den.
Underbara bilder som alltid, kram Suss

Maria.O sa...

Håller helt med dig! Att bara vara det är avkoppling det :)
Önskar dig en skön söndag!
Kram Maria

ThereseC sa...

Så fine bilder og så flott at du ser skjønnheten i de nære tingene, livet blir bedre da syns jeg.

I går hadde jeg besøk av min venn fra Vasterås så i dag har jeg ro i sjelen, og en kropp som ikke virker. Men den kjennes godt allikevel. Håper søndagen din blir så myk som du ønsker den skal være.

Ps. Gleder meg til å se bordet.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är viktigt och ha en av-knapp så man inte är på jämt. Fina bilder som visar lugn.
Kramar/AM

Arja sa...

Halloj!
Håller absolut med dig, att just få göra det man själv vill :O)
Ljuvliga bilder!
Ha d gott kram Arja

ps.snygg den blev den låga bänken på hjul :O)

Good Enough sa...

Att bara vara i nuet. DEN känslan. Älskar det. Tid och rum spelar ingen roll, bara intensiv närvaro. Underbart och total harmoni.

Önskar dig en mjuk söndag.
Kramen /M

franmyllan sa...

Men visst är det underbart att bara vara i stunden! Ingen stress, inga måsten.
Kramis!

På Selmas gata sa...

Härliga rogivande bilder! Ibland undrar jag hur folk orkar med att aldrig vara i off-mode. Som ung var jag barnflicka i en familj där det fanns två små barn (1 och 3 år) och där föräldrarna jobbade långt mer än heltid. Det var alltid massor på gång och varenda dag var planerad minut för minut för att hinna. Dem tänker jag på ibland och inser att jag inte vill lära min son att det är så livet måste se ut... Tack för tipsen om armbandet! kram!

åse sa...

Bara Vara, riktigt njutbar avkoppling. Kram Åse

Fröken Fräken sa...

Så avkopplad önskar jag att jag oftare kunde vara.. det är inte alltid så bra det där att alltid tänka på alla andra idéer som man har och också vill hinna göra. Man hinner ju inte uppskatta det man har just nu då! Vad härligt att det föll solsken in hos dig!

Anna S sa...

Härliga bilder! Jag trivs också med att bara vara. Att göra saker som faller en in spontant, blandat med några måsten. Gärna mycket kreativitet. Då mår jag bäst.

Fin fortsatt helg till dej!
Kramen

sidse sa...

HVidt og smukt og en følelse af sommerfred.

Malin - Stjärnflocka sa...

Håller med dig!!!
Att fotografera är verkligen avkopplande :)
Ha en fin kväll!
Kram Malin

Melody and M.E sa...

Det blir väldigt fina foton när du kopplar av!
Tillåter mig att bara vara en liten stund och njuta av dem efter söndag där solen äntligen lyst på oss!
Kram M.E

Kia sa...

Ha en skön avslappnad söndagskväll!
Kram Kia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Jätte fina bilder :)
Trevlig kväll.
Kram Pia

Kristina Jönsson sa...

Vilka bilder, särskilt den med skuggorna. Du är duktig på avkoppling. Jag har tränat på avkoppling hela helgen, nu är jag såååå trött :)
Stor kram Kristina

Tatjanis sa...

Duktiga fantastiska du! Så rätt och så klokt. Det är ju det där som får det att skratta i hjärtat som är så viktigt.

Ha en fin kväll Finis!


KRAM - Tatjanis

LissenTo sa...

Ja det där fotande som ger inre glädje, åh!!!!!!

Maria sa...

Vilken häftig frid du fått i dina bilder! Tack för det.