Accessoarer

Temat på fotoutmaningen är accessoarer.
Det finns ju en uppsjö av det.
Både i inredning men också smycken och annat.
Så jag började fundera på vilka accessoarer jag skulle välja 
om jag bara fick välja några få. Som jag alltid skulle vilja ha.
Mitt armband från Mostar (Bosnien)
Det är det stora hamrade.
Det är så proppat med kärlek och fina minnen så det är ett måste.
En av de få saker jag aldrig lånar ut till någon.
Och det är symboliskt för den nya tiden i mitt liv.

Det platta armbandet som ligger under.
Köpt på min 40-års resa i present till mig själv.
Svindyrt men mamma viskade:
Köp det! Unna dig det!
Och några timmar senare stod jag i ett brinnande hjärta och 
hela restaurangen sjöng ja må hon leva.
Sen drack vi alldeles för mycket tequila och jag hade huvudvärk i en hel dag.
Smällar man får ta!
Jag skyller förstås på armbandet...
 Nagellack, gärna ett mörkt.
Vilken sunkig vardag som helst blir bra med nagellack.
Doftljus...det går inte att vara utan doftljus.
Att komma hem och tända favoriterna, ja då är jag hemma.
Sen behöver jag nog inte så mycket mera med handen på hjärtat.
Allt annat är bara en bonus.

För att se flera fina bidrag så klickar ni här

Och som vanligt, ni är bäst!
Kramen Hannis

Ps. Anna,S Jag älskar ordet generalrepetition!
Det var ett bra uttryck. 
Skrattade åt loppisgrejen. Nog är det en värdslig sak
men jag brukar sura en stund om jag inte fyndar=))
Kramen

Ps 2. Du som funderade över vingarna,
dom köpte jag för länge sen på Country by mail på nätet.

19 kommentarer:

På Selmas gata sa...

Vilka vackra minnen du har som hör samman med dina smycken. Jag är ingen person som använder sådana tyvärr, tycker att det är fint på andra men mina får snällt ligga i asken. Är inte förlovad eller gift så jag har ingen ring jag "måste" bära. Men ibland tar jag fram dem bara för att jag vill se på dem, jag älskar att se det vackra. Som du också verkar göra. Stor kram!

Good Enough sa...

Älskar accessoarer! Förvånad? ;-) om de dessutom är kopplade till kärlek och minnen är det extra fantastiskt. Jag har en brosch från min älskade mormor som jag borde använda mer men rädslan att förlora dent sååå stor... Men vid enstaka tillfällen tar jag den på.

Fin dag önskar jag dig finaste J!
Kram /N

Choices by Annie sa...

Härliga accessoarer med härliga minnen. En oslagbar kombination.
Tack för ännu ett inspirerande och vackert inlägg;)
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Dina inlägg bara måste bli en bok…
Alltid lika underbart att titta in här hos dig.
Men vännen, när sover du egentligen?
Kramisar M.E

Flower of Fame sa...

Så härlig historia om ditt armband. Det hamrade är jättefint. Ha en fin dag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Vilket härligt inlägg & gillar armbandet ditt, känns som att huvudvärken var värt det hihi.
Fint fotat!
Ha d gott kram Arja

Den där Victoria sa...

Accessoarer är som lite krydda i tillvaron och armband och nagellack är fina grejor det. Nagellack är något jag är dålig på att använda, men det får nog bli bättring på den fronten tror jag bestämt.

Kram

Home2tiny sa...

Accesoarer är viktiga saker kan lyfta vilken outfit som helst, sen lyser de upp tillvaron även i inredningen. I vilket program redigerar du alla dina fantastiska bilder? Gillar ju att sitta o pilla med bilder o blir glad för några tips. Sv kokosfett o smör kör jag tillsammans med hett nybryggt kaffe med en mixerstav i några sekunder. Då skummar sig fettet och det blir som en ljuvlig kaffe latte. Kramisar Tina

My everyday life sa...

Åh armbandet var ju superfint, vill ha! Ja accessoarer kan lyfta vilket plagg som helst. Väldigt bra att ha! Ha en fin vecka. Kram Nina

Villa Freja sa...

En sån fin tolkning av accessoarerna och fina minnen du bär med dig av armbanden. Nagellack är jag själv fasligt dålig på att använda, men det är så snyggt på andra. Kram.

franmyllan sa...

Vilket underbart armband! Och nagellack, där är jag med också! Perfekt sätt att dölja trädgårdsnaglar på ;)
Kram!

Karin sa...

Härligt skrivet och jag hålller med, ibland behöver man unna sig något extra. Fin dag Karin

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder som vanligt Hannis. Vilket otroligt fint och starkt inlägg ditt förra är. Sköt om dig!
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Först bordet, det blev superfint! Skallar och horn gillar jag, är på jakt efter ett buffelhorn just nu.
Och så bra du skriver om det trasiga, visst har jag en sån del i mig, som du skriver, det har nog alla. Jättefint armband, ett riktigt Hannis-armband.
Kramar
AnnaMaria

Rost och rädisor sa...

Visst är de saker mest värdefulla som man förknippar med särskilda händelser och känslor. Jag har ett favoritsmycke i koppar med en kattsiluett, inte särskilt värdefullt, men jag kommer ihåg resan, dagen, butiken och en hel stämning som är förknippad med det. Annars är växter mer viktiga för mig än smycken. Antagligen räddar jag hellre en planta än smyckeskorgen om det börjar brinna!

Du skriver fint och underhållande
Jag tittar säkert in igen

Rosenhäxan sa...

Gör ett försök till...att skriva en kommentar .
Vilket vackert armband. Själv använder jag bara mina ringar sen flera år och en bruten vinge i en kedja runt halsen , min lillasyster har en likadan. Den symboliserar oss bestämde vi för ett antal år sen. Kram Gittan

Kia sa...

Jag går ingenstans utan mitt röda läderarmband som M gjort åt mig i skolan. Bara älskar det!! Trodde jag tappat bort det ett tag och då var det väldigt tomt men så dök det fram. :)

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Mamma C sa...

Härligt med fina minnen på sin arm.
Kram Mamma C

Tatjanis sa...

Mostar... minns när vi tittade på simhopp från bron i Mostar... inte på plats men via dumburken... vackert. Minns att jag ville åka dit minns också det tråkiga att bron förstördes. Skäms. Inte lätt att vara jugge-kroat-o-bosnier-&-svensk i ett :-)
Älskar saker med minnen!
Alltid lika fint!
Kramis