Tända lite ljus

Igår hade jag en sån där dag där man vill dra täcket över huvudet.
Trött på saker som inte funkar, system som flippar ur och människor 
som cyklar på fel sida av cykelbanan. Jag har såna dagar också...
Och när jag kom hem hade jag fått paket.
Från Anna , ett paket med ljus.
Jag satte mig ner med kaffe och tända ljus.
Och andades ut.
Och tänkte på hur fint det är att ha saker hemma som är skapade av någon. 
Saker som har en egen form och som någon lagt sin tid på.
Dom är vackra!
Och dom är gjorda av Anna, som sagt, dom här vackra ljusen.
Jag ska njuta av dom här och inte bara låta dom brinna.

Och humöret...
Det är bättre idag.
Och om systemet flippar ur idag igen så ska jag strunta i det.
Kramen Hannis

20 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra ljus och så skönt att de fick dig att varva ner...vissa dagar verkar det som alla irritationsmoment samlas...då får man på något sätt tanka att i morgon är en annan dag...
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då kan jag ta täcket idag, vaknade inte på rätt sida om man säger så. Vilken bra dag och få paket, det var jättefina ljus. Så ovanlig och vacker form.
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Fina ljus att njuta av och släppa stress och vardagsirritationer. Hoppas du får en fin dag idag. Kram.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj,
Nu provar jag, igen!Hoppas att Blogger är lite mer samarbetsvilligt, idag!

Ja det är väl såna dagar man behöver för att uppskatta de bra dagarna extra mycket. Och för att märka skillnaden!

Kram och fin dag till dig!

PS. ikväll blir det en liten sväng i skidspåret!

Choices by Annie sa...

Vackra ljus, och du man måste ha sådana dagar också;)

Kram
Annie

Good Enough sa...

Vackra ljus att lysa upp dystra dagar med.
Hoppas du får en fantastisk dag idag.
Kram /M

Pemsplatser sa...

Jättefina ljus och mysigt är det! Hon är duktig Anna:) Kram

Kia sa...

Mysigt! Jag brukar tända ljuslyktorna som står på öppna spisen. Barnen har målat glasburkar som vi sen bränt i ugnen. Ger ett fint sken i olika färger.
Ha en toppen dag!
Kram Kia

Helenas enkla vardag sa...

Så fina ljus. Tråkigt men tyvärr nödvändigt med sådana dagar, men hoppas du mår bättre idag!?
Kram Helena

Jennica... sa...

Ja....såna dagar har man också. Skönt att den är slut! Och skönt att du kunde njuta när du kom hem...
Hoppas du får en fin dag idag,
kram Jennica

Anna Svensson sa...

Så bra att jag lyckades sända paketet så det kom till dig en sådan dag då du behövde det som bäst. Skönt att varva ner med lite tända ljus...
Roligt att du tycker om dem!
KRAM

Huset på Backavägen sa...

Idag hade jag gärna legat kvar med täcket över huvudet. Dessutom är det en grå dag ute och snöar. Behöver lite sol just nu! Vilka fina ljus då fått, förstår att du njuter av dom.
Kram Anki

franmyllan sa...

Så fina ljus Anna har gjort! Vissa dagar är det bäst att bara skita i eländet och mysa lite istället.
Kramis!

åse sa...

Vilka vackra ljus , mysigt att njuta av när man känner sig så där lite ur form. ha en fin kväll. Kram tlll dig

Mamma C sa...

Ibland är dom bara där dom där dagarna när allt känns skit.
Så vackra ljus du fått, härliga former.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Jättefins ljus! :-)

Melody and M.E sa...

Usch för sådana där dagar som tar ens energi och slår ner humöret, men det brukar komma solsken efteråt!
Annas ljus är underbara! Hon är så duktig!
Kram M.E

mittilivetochjag sa...

Jättevackra ljus! Tänk att kunna göra sådana själv. Det skulle vara kul. :-)
Igår var en riktig slödag för mig. Men jag njöt för fulla muggar av att bara vara. Idag däremot...ugh!
<3

Flower of Fame sa...

Så gulligt av din vän att ge dig vackra ljus. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Tatjanis sa...

Varma hälsningar & underbara ljus!


Ta hand om dig, räkna till 100 ibland när 10 inte räcker ;-) (funkar aldrig för mig, varken 10, 50, 100 eller 200...)


KRAM