Stansa lite

Det är så länge sen jag höll på med smycken.
Så idag ska jag pyssla en stund med det.
Stansa lite och se om jag kommer ihåg hur jag gjorde.


Och mitt i allt ligger sånt som inte har blivit bortplockat.
Och utanför faller snön.Ganska mycket snö.
Pälsbollen har haft lyckospel på morgonen och skenat runt, runt 
i snön med en annan hund. Han är en vinterhund med all päls.
Jag är ingen vintermatte men med termobrallor så går det.

Som sagt, pyssel, snö och lugn.
Skön lördag till er!
Kram Hannis

15 kommentarer:

Anna Svensson sa...

Jag har aldrig provat att göra smycken, verkar roligt. Ibland tänker jag att jag skulle vilja göra fotlänkar, skulle ju passa in bra i samband med min fotvårdsklinik.

Så mysigt att snön faller hos dig. Här regnar det. Trist.

Nu ska jag göra en ananaspaj som vi ska bjuda våra vänner på i kväll.

Kram till dig och pälsbollen!
//bara anna

Flower of Fame sa...

Köpte för något år sedan stansverktyg till dottern min. Det har inte blivit gjort så mycket. Fast de hon har gjort är fina. Så snön kom nu. Här har den inte kommit än. Lite kluven om jag vill den ska komma. Nu vill man ju ha vår. Ha en mysig lördag Kram Pernilla

Malin - Stjärnflocka sa...

Åh så roligt!!!
Gjorde mycket pärlsmycken för några år sedan. Men så svängde modet och något nytt påbörjades inte...
Ha en fin dag!
Kram Malin

Villa Freja sa...

Vilket roligt pyssel. En sån där smyckesstav skulle jag vilja ha. Kram.

tinajo sa...

Låter kul! Här regnar det tyvärr, men mysigt inomhus i alla fall. :-)

Fröken Grön sa...

Nu har jag läst ikapp några inlägg här inne hos dig. Njuter (som alltid) av dina fantastiska bildkompositioner, fnissar åt ditt misstag med de tränande killarna och imponeras uppriktigt åt ditt mod att våga öppna upp personliga dörrar. Du är en härlig människa, Hannis!

Kram från ett blött och grönt Skåne!
/Anna-Karin

franmyllan sa...

Härligt med pyssel! har aldrig testat att stansa, men det står på min lista ;)

Var glad för snön, här ösregnar det och blåser småspik...
Kramis!

Anci sa...

Jag tror säkert att du minns och att det blev fina smycken !!
Det var roligt att läsa dina svar på de frågor du har fått.

Hoppas att du får en fantastisk helg !!

Kramar
Anci

millandante sa...

Åh vilken härlig lördag, med en liiiten sväng i snön och en lååång pysselstund inne:) Jag var precis ute, och här har vi vårkänsla, men jag tror det ska komma snö:)

Ser fram emot att se dina smycken!!

Varm lördagskram
Milla

Anna S sa...

Så kul! Det verkar lite lagom meditativt att stansa och göra egna smycken.Jag har aldrig provat att stansa själv. Det blev säkert något jättefint!
Fin lördag till dej!
Kramers! :-)

Mamma C sa...

Kommer ihåg att jag tyckte det var lite svårt att stansa. Men man kanske ska damma av verktygen igen. För det är en evighet sedan jag gjorde något smycke nu. Förstår att vovven gillar snön. Kommer ihåg hur Prinsessan blev. Fasiken vad man saknar hund ibland. Ha en skön lördag du med.
Kram Mamma C

Tatjanis sa...

Jag blir allt lite nyfiken på det där mer att stansa... smycken alltså. Kanske att jag skulle köpa på mig lite pryttlar och sätta fart... Hmmm... Japp sätter upp det på listan, det ska jag ta mig tusan testa!

Men vart i hela friden hittar man de där fina brickorna...?!

Fin kväll o pysselstund!
Bamsekramen - Tatjanis

Borgmästaren sa...

Ah! En ännu oprövad pysselväg breder ut sig. Visa slutresultatet!

På Selmas gata sa...

Hannis då, jag skulle verkligen behöva få gå en kurs hos dig! Jag har verktygen (pappas gamla bokstäver) men jag fattar inte hur jag ska få det snyggt! Lova att visa sen hur det blev:=) Här har vi hittills ingen snö alls, men det kanske kommer? Kram/tanja

VisaLiza sa...

Spännande smyckesprojekt... tänker att det bör vara som att cykla... det finns där även om det gått en tid sedan sist. Kan tänka mig att vovven var nöjd över snön. Min lilla Ida älskar snö men ännu har det inte kommit någon snö i Hult. Kan tänka mig att den är i antågande, verkar vara snö i resten av bloggvärlden idag. Kramar Liza