Så kan det också gå till

Det är inte alla dagar som jag är seriös.
Jag har ganska många dagar där jag flamsar runt.
Som när jag ska fota en tofs som ligger på mitt bord.
Men blir distraherad av chokladkakan som också ligger där.
Och börjar mumsa på den istället.
Just den här gången gör jag det så där överdrivet.
Suckar högt och liksom: Ahhhh! Ohhh! Så gott!
Jag är en riktig gottegris.
Så stampar jag runt med choklad i munnen klädd i långkalsonger med
rumphäng, trasiga raggsockor och en för stor gammal, fläckig tröja och 
knäpper ännu flera bilder på chokladen men inte tofsen. 
Och fuldansar lite.


Jag skrattar åt mig själv också för att jag själv tycker att jag är så förbaskat rolig. 
Så säger jag med tillgjord röst att oooo, nu ska jag fota min lilla tofs.
Så tänker jag att, det är tur att ingen ser mig nu...
Och vänder mig om och möter den här blicken.
Från en pälsboll som ser ut som att han tänker:
Är du verkligen min människa?
Alltså på riktigt, skärp dig matte!
Men jag hade kul i alla fall.
En stund sådär åt egentligen ingenting.
Och chokladen var god!

Och nu är det fredag igen.
Jag tycker jag skriver det hela tiden.
Jag ska hasta till det stora varuhuset på lunchen.
Tyg ska fixas.
Och i helgen ska jag på den där ättiksblandningen igen.
För tredje gången...
Jag får inte till det men ger mig inte!

Vad har ni för planer för helgen?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas sömnen blir okej.
Och loppis...det skulle jag också vilja gå på.
Alldeles för länge sen!
Fin helg till dig/Kram Hannis


24 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Du är för rolig. Kan tro att din vackra pälsbollarna undrar hi hi. Så gott det ser ut. Här ska möglas in en ny säng hos dottern idag. Ha en fin dag Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Hahaha du är för rolig! Vilken blick du fick av hårbollen :-) Jag känner igen de där blickarna från min också :-) Fina bilder blev det, oavsett vilket fokus du hade... choklad eller tofs! Härligt skrivet!! Ha det gott!

Anci sa...

Helt underbart ! Pälsbollens blick är så talande :)
Jag skrattar i min ensamhet på jobbet !!
Ha en underbar helg !!

Kramar
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fniss...jag kan se detta framför mig. Hundars kroppsspråk och blickar säger mycket, det är nu man skulle ha varit den där flugan.
Ha en toppenhelg
Kramar/AM

ThereseC sa...

Først smilte jeg sammen med deg og så for meg hvordan du danset og spiste sjokolade, men da blikket til pelsballen kom da lo jeg høyt. For en fin start på dagen min. Takk!

I dag kommer en dame som vasker for meg 2.hver fredag. Det er en gave ikke bare det at hun kommer, men at jeg kan ta imot hjelp og bare nyte det. Det har vært en vei å gå for å komme ditt.

Jeg liker at du ikke gir opp og gir edikken en sjanse til. Håper alle gode ting er 3.

God helg! Gjør den til din :)

Melody and M.E sa...

Tack för att du bjuder på detta muntra inlägg på morgonen!
Här står det "pälsvård" på helgprogrammet så jag kommer nog också få en och annan blick från de fyrbenta där det ifrågasätts vad jag sysslar med!
Önskar dig en fin fredag!
Kram M.E

Good Enough sa...

Tack för att du är du. Tack för all glädje och värme du sprider.

Stor kram
M

Sidse sa...

Det er humor.. Og selvironi. Dejligt en fredag. Jeg er stadig spændt på det med det eddike. Har ikke helt luret, hvad det handler om. God fredag.

Villa Freja sa...

Härligt att kunna få vara så där skönt avslappnat och fnittrigt oseriös mellan varven :) Kram.

En Vacker Vardag ♥ sa...

Skrattar för mig själv!!Du är härlig!! och tänker på mig själv (fast vi skippar chokladen då) lite tokig sådär!! Och så tycker jag själv att jag är jättekul:)Och minen av pälsbollen den är oslagbar!!

Ha en skön helg!!
Kram Lotta

Finurliga Fröken sa...

Hahaha! Sånt gör jag också. Sjunger högt, fuldansar, pratar med konstiga röster. Och min lilla hund bara tittar och suckar. För att inte tala om sonen när han är hemma. Mamma är sååå pinsam ibland :) Kram och trevlig helg

Ellinor sa...

Ibland skulle jag vilja vara en fluga på väggen hos dig. Det verkar vara en bra plats!!
Jag har ju testat det här med ättiksblandning. Vad är det du känner inte blir bra? Min erfarenhet är att ju längre man låter stålullen ligga ju rödare blir det. Så skönt gråbrunt blir det efter bara ett par dagar gammal blandning. Sen är det viktigt att inte använda "Svinto" Det får ju inte vara tvålull utan stålull. Men det har du säkert koll på!
Lycka till och ha en underbar helg!
Kram
Ellinor

Le petit jardin sa...

Ha,ha,ha...du får mig att skratta ofta för du är så tokigt skön. Ser mig själv ofta i dig, det där tokigt förvirrade, som är så charmigt skönt.

Choklad är ju onekligen gott, dina bilder fantastiska.

I helgen hoppas jag på pyssel, choklad och lite tv-serie-i-soffan-häng.

Kram Kajsa

Kia sa...

Som jag när jag går runt här hemma och städar och pratar med mig själv och undrar vad var det jag skulle göra??

Kalas ggr 2 imorgon och sen på söndag kommer det kanske en hund hit. Sambon är sugen på hund men egentligen inte jag. Men detta är en foderhund på max 1 år så vi får se. Han kör nån kampanj här hemma med barnen!!

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Susanne Jonsson sa...

Underbart inlägg, precis så där kan en dag vara. Man planerar att göra något, påbörjar det men så dyker det upp något annat, blicken fastnar på något annat och så försvinner man i det en stund... och rätt som det är har det gått en bra stund... härligt!

Jennica... sa...

Hihihihi! Jamen preics, så där kan det också vara....ganska ofta till och med! Och fuldansa....det är härligt! :)
Nu har jag ingen pälsboll att få såna där blickar från, men du skulle se de jag får från mina tjejer! :) Tonåringen med viss skeptisism och 4-åringen med förtjusning! Hahahaha!
Kram Jennica

Mina drömmars hus sa...

Jajamen fredag igen!!!
Pälsbollen är för otroligt söt.
Syns nästan att tankarna far runt i huvudet.
Önskar dig den finaste fredagen
Kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

härligt inlägg ..
ha en fin helg
kram Rosa

franmyllan sa...

Hahaha! Underbart! Och lycka till med ättiksblandningen, berätta hur du gjort om du lyckats :) Min teori är stålull utan tvål, vart man nu kan få tag på det...
Kramis!

Anna S sa...

Hahaha! Tack för att du fick mej att le brett ikväll när du beskrev din vägran att fota tofsen. ;-) Fuldans, sånt gör jag också ibland. När bara katten ser. Och hon tittar också sådär allvarligt på mej och ber mej att skärpa till mej. Hon ser inte alls den humorn som fuldans innebär.

Kanske det blir tredje gången gillt med det hembrända i helgen? Det låter som en riktigt smart grej att göra.

Fin helg och ledighet till dej, kram!

Välkommen Hem! sa...

Trodde nästan jag var ensam om det där men puh, vilken tur att vi är fler... ;-)
Kalsonghäng, yvigt hår, fotar nå´t heeelt annat än det jag borde och fuldansar lite. TUR att ingen ser mig (hoppas jag). Tänk om nån la ut en bild på mig när jag far runt så där, haha det skulle nog bli "veckans bild"!
KRAM!
Judita

Mamma C sa...

Har du alla hemma ser han ut att tänka din lilla fyrbenta vän. Att prata för sig själv, både högt och i huvudet gör jag ofta. Kanske inte har alla hemma jag heller ;)
Kram och ha en bra helg.
Mamma C

Choices by Annie sa...

Kan se allt framför mig, och du den där känslan att vara lite knasig är rätt härlig. Jag älskar när jag är på knasigahumöret, allt blir liksom lite roligare då,)

Jag tycker pälsbollen ser väldigt kärleksfull ut, som om hen tänker att "tänk vilken ljuvlig människa jag äger"

Önskar dig en härlig fantastisk lördag, här ska jobbas en dag innan jag får LEDIGT en hel dag;) Det du.
Tack för alla mjuka ord inne hos mig,
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Haha, detta är såå bra:) Kram