Oväntat

Tack för alla era tankar om förra inlägget.
Jag vet, det är jättesvårt ibland.
Det tar tid att träna på det där med att släppa kraven.
Och jag har dagar där jag drar på mig Ior-mössan och fnyser åt allt.
Det är viktigt att vara snäll mot sig själv.
Och det tränar jag på hela tiden.

Fotoutmaningen har dragit igång igen.
Tema oväntat och det blev klurigt, minst sagt!

Men det löste sig med att en vän kom hit och såg mina nyinköpta sommarskor.
Och säger:
Det där var otippat, -9 ute och du har sommarskor framme.
Så mitt bidrag till oväntat blir sommarskor.
Fotade i överdrivet ljus.
För det längtar jag mest efter, ljuset.

För att se flera bidrag så klickar ni här och här

Nu, söndag och snön faller.
Jag har provat ättiksblandningen och det blev sådär.
Så jag ska testa igen!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, just det där med att känna sig lyckad.
Det tror jag är en stor grej.
Och att leva sitt liv på rätt sätt för andra.
Det är en balansgång det där...
Hoppas att du får en fin söndag.
Kramen till dig!


25 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Så ljuvligt med sommarskor i flödande ljus! En vacker längtan. Kram!!!

Melody and M.E sa...

Vilken underbar bild som väcker längtan till sommaren! Här är det tjocka fårskinnsstövlar som gäller!
Önskar dig en riktigt fin söndag!
Kram M.E

Johanna Stålros sa...

Mmmmm du kan då ta foton på allt och få det se såå vackert ut!!! Ha en fin söndag. Kram Johanna

Villa Freja sa...

Så snygga sommarskor, som ett smycke i sig. Såklart att de ska få stå framme och sprida lite längtan.
Kram.

Anna Svensson sa...

Mysigt med söndag och snö som faller. Tyvärr har vi alldeles för lite snö här för att kunna åka i backen så vi får hitta på något annat.

Har precis läst ditt förra inlägg och jag bara älskar det! Du är klok du.....

Ha en skön dag
//bara anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina sandaler och bra val av oväntat. Inget snöande här tur och väl, vi har så det räcker.
Ha en skön söndag
Kramar/AM

åse sa...

Vilken ljuvlig tolkning, sommarskor, tänk så underbart när man kan stoppa fötterna i sommarskorna. Bilderna ger riktig sommarlängtan. Fin söndag till dig. Kram åse

Mamma C sa...

Kan nästan känna värmen från solen och den ljumma sommarvinden i bilden. Om sisådär 150 dagar har du fossingarna i dom.
Kram Mamma C

Arja sa...

Halloj!
Å´vilka härliga bilder på dina sommarskor, det får en verkligen att längta att ta på sig något lättare om fötterna istället för kängorna!
Njut Söndagen kram Arja

Tatjanis sa...

Ha! Kul inlägg o helt klart oväntat kanske... i min hall står det mest varma och mer heltäckande skor, men med tanke på ditt förra inlägg så ska jag nog ställa fram ett par av favoritsommarskorna :)

Ha en finfin söndag,
STOR Kram från mig!!!
/Tatjanis

franmyllan sa...

Ååå, sommar! Just idag är längtan extra stor, 15 m/s, drivsnö och ett par minusgrader... Brrr!
Ha en finfin dag!
Kram!

Flower of Fame sa...

Det var oväntat med sommarskor. Bra bidrag. Fina bilder! Ha en fin söndag Kram Pernilla

Susanne Jonsson sa...

Hej, vilka fantastiskt fina bilder du har i din blogg.
Tänker på det du sa om att leva sitt liv på rätt sätt för andra? Undrar hur det går? Varför ska man göra det? Är det inte bättre för mig själv om jag lever mitt liv på det sätt som jag vill och som gör mig lycklig? DÅ mår jag som bäst och kan ge så mycket mer till andra. Jag tänker att jag måste ta hand om mig själv så jag orkar vara en bra mamma, maka, vän och kompis.
Mitt mål med min personliga utveckling är att jag ska kunna leva mitt liv på det sätt som jag själv vill. Det betyder inte att jag ska vara egoistisk och bara tänka på mig själv, men det betyder att jag inte ska glömma bort mig själv och prioritera andra istället. Det betyder att jag ska lyssna inåt efter det som jag behöver, och inte bara se till att andra har det bra.
Ha en fin söndag och tack för en fin blogg!

dammråttor och rabarber sa...

Oväntat med sommarskor men samtidigt är det bra med lite längtan.
Ha en skön söndag!
Kram Lisa

LissenTo sa...

Sommarskor är oväntat (vilka fina) och kanske det finns en liten längtan efter varma dagar?

Kram Lissen

ThereseC sa...

Vakkert bilde og fine sko. Jeg lengter med deg, men er også glad for alt vi har foran oss. Våren er nok min favoritt.

I dag, og i går, leker barna i snøen. Aker og går på ski. Det gleder mammahjertet. Vi har det nok best her vi er, men å drømme om bare føtter i sandaler det er alltid lov.

Myk, fin søndag til deg..

OlgaA sa...

Det var minst sagt oväntad, med sommarskor i snöväder ;)

Kikar runt lite..

kram/Olg@

Anna S sa...

Så snygga sommarskor! Om några månader kan du förhoppningsvis ha de ute. Jag längtar också efter ljuset.Att komma hem om jag varit ute och det fortfarande är sol ute. Varje årstid har ju sin charm, men just mörkret kan bli jobbigt för många nu.

Kramen tillbaks till dej!
Och fin söndag. Jag ska försöka ta mej ut och handla lite mat idag. Ute är det full rush i pulkabacken.

Anci sa...

Vad härligt med sommarskor, ljus och att vara snäll mot sig själv !

Stora kramen
Anci

Maria O. sa...

Väldigt snygga sommarskor tycker jag och väldigt kloka tankar du har om hur man kan leva sitt liv!
Kram Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Tjenixen!
Här kommer en hälsning från en ledbruten "skiddrottning" som du döpt mig till, ha ha .. min bästis kallade mig Duracellkanin! Känner mig nog inte som varken eller, men jag suger i mig av de rara namnen!!

Vi har haft en fantastisk helg med osannolikt underbart väder...

Och jag kan bara hålla med dig (förra inlägget) jag tycker det där lilla extra i vardagen är viktigt, fint porslin o s v. Damm i hörnen går till en viss gräns sen får jag spunk...
Nu skall jag krypa ned mid min lilla skrutt och läsa bok och kramas... i morgon är det vardag, igen...
Kram

Kia sa...

Skönt att du har sommarskorna fixade! :)
Du har en skön inställning till livet tycker jag. Det behöver inte vara så avancerat och det gillar jag.
Önskar dig en toppen vecka!
Kram Kia

Fröken Fräken sa...

Jag håller med dig i förra inlägget. Jag vill alltid ha någon form av guldkant på vardagen. Men det behöver inte vara lyx och glamour, det handlar mer om att jag varje dag ska göra något som jag tycker om och som jag gör bara för mig. Oftast rör det också något kreativt!

Bara Sara sa...

Jo det var oväntat med sommarskor men det är lite du ändå - du hittar vackra saker och använder dem också för att njuta av dem! Kram Sara

Maria-Snickaregården sa...

Åh vilken sommardoft det kom genom bilderna. Sol, sand och bad :)
Kram Maria