Nyårsdagens lunk

Idag blir det ingen hög fart.
Jag går runt i trasiga jeans och flyttar på saker.
Lyfter lite hit och lite dit utan att egentligen ha en tanke med det hela.
Plockar bort en del och ställer fram en del gammalt men som känns
nytt för året. För nu är det nytt år. 2014 sköts in med buller och bång.



Det viktigaste temat är (som ni redan förstått) det som står på 
baksidan av min telefon. Gör vad du älskar.
Gör vad du älskar i lugn och ro.

Och imorgon börjar jag jobba.
Två dagar, sen är det ledigt igen.
Inte speciellt jobbigt känns det som.
Så som sagt, kaffe, plocka och njuta av en hel dag.

Hoppas att ni fick ett fint avslut!
Kram Hannis

16 kommentarer:

Good Enough sa...

Härligt med mjuka dagar att fylla med sånt man mår bra av. Det blir en likadan dag här hemma.
God fortsättning på 2014. Det kommer bli ett fantastiskt år. Känner det på mig.
Kramen M

Flower of Fame sa...

Härligt med en lugn dag. Det ska vi också ha. Det gick över förväntan med Tippen igår. Hon flåsade mycket. Var stressad men det kändes som det där pulvret ändå hjälpte henne lite. Hoppas det gick bra för din pälsboll också. Ha en fin dag Kram Pernilla

tinajo sa...

Vi hade en jätteskön och lugn nyårsafton med massor av god mat (vilket är huvudsaken för mig, haha)! Ser fram emot att ta tag i detta nya år! :-)

Anna Svensson sa...

Hej på det nya året!
Här sov vi länge, allihop i dag och har inga speciella planer för dagen.

Dina tankar om bloggandet fick mig att tänka till. Jag ska detta året blogga helt utan press och bara för att det är roligt. Det är ju så det ska vara. Jag ska strunta i statistiken och bara fokusera på min kreativitet och det roliga. Fler vänskapsband ska knytas.

Ha en riktigt mysig dag.

Anna S sa...

Hej Hannis, Gott nytt år till dej! Så vackra bilder. Jag gillar din döskalle.Har sprungit förbi några i diverse affärer under hösten men inte köpt nån. Får se när det blir av. :-) För en sån vill jag ha.

Det låter som bra tankar inför det nya året som nu är. Jag hoppas att jag får må bättre och göra mer saker som jag mår bra av.
Kanske sätta igång med leran igen. Har nån tanke på att göra en eller flera egna kaffemuggar. Skulle behöva nån mer form av motion med.

Tog bort stjärnan i fönstret gjorde jag inatt, och tog även lite ner annat juligt som elektriskt ljus. Lite annat ska fram idag, som några lyktor.

Fin dag till dej! Låter skönt att "bara skrota runt". Blir nog detsamma här. Kvällen var väldigt lugn för mej igår. Var hemma och höll katten sällskap. Stackarn låg och tryckte under sängen i flera timmar medan fyverkerierna skjöts av utanför. Till sist blev hon trygg nog att komma fram.

Kramers till dej!

Anci sa...

Jag kan ju inte låta bli att titta in hos dig :) Här hittar jag alltid något som gör mig hoppfull och inte bara en oro i själen...

Kramar
Anci

Choices by Annie sa...

Åh en sådan där dag har vi här hemma med, mjuka kläder, lagom bråk syskon emellan, strövat lite i skogen för att lufta de små, fikat på de överblivna goda från gårdagen. '

Just nu busar (ja ok bråkar) barnen i tv-rummet, mannen tittar på sport, jag har stängd dörren till sovrummet och tagit mig egentid, egentid vid datorn läsandes bloggar. En absolut favoritsysselsättning;)

Hoppas du hade en fin dag igår och hoppas du får ett underbart 2014.
Kram
Annie

My everyday life sa...

Låter som om du har en skön dag. Låter lik min egen, får inte så mycket gjort men har tagit mig tid att blogga och besöka alla underbara bloggar, vilket var länge sedan. Gott Nytt År! Hoppas att du får ett fantastiskt 2014. Kram Nina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej du härliga!! Tänker leva efter det mottot oxå, snacka om att jag blev kall när du skrev i tidigare inlägg ett "hej då""" vill ju fortsätta att inspireras av din härliga blogg kramelikram från Maja

Mamma C sa...

Här har det också varit mys både nyår och idag. Jobbar också torsdag och fredag, sedan är det helg igen.
Kram Mamma C

franmyllan sa...

God fortsättning!
Verkligen en bra dag att russla runt på ;)
Kram!

Home2tiny sa...

Har gjort absolut ingenting idag.....o min ledighet fortsätter en vecka till, galet underbart o jag bara njuter. Önskar dig en härlig start på 2014 finaste. Kramisar Tina

Bara Sara sa...

Vilken fin inställning att bestämma sig för att göra det man gillar, det är verkligen enklare sagt än gjort! Kram till dig!

En Vacker Vardag ♥ sa...

Tittar in och önskar det bästa 2014 och jag blir alltid så glad när du kommenterar hos mig.Lånade ditt ord i mitt inlägg på bloggen idag "mjuk".
Jag tycker så mycket om det ♥♥

Tack för alla fina bilder och inspirerande mjuka fina texter. Jag är så glad att jag hittade dig i bloggvärlden!!

Kram Lotta

LissenTo sa...

Så härligt att tassa omkring och just det där som du säger med temat på telefonen, vi kör för det. Så gott vi kan.

Kram
Lissen

Helén i Vilrummet sa...

Do what you love! Så sant! Varför ska man inte, kan man ju fråga sig. S´det får bli ett litet måtto för detta året. Bra att ha det på mobilen så man blir påmind.
Kram Helén