När man misslyckas

För det händer ju att man gör det.
Jag har gjort det hur många gånger som helst när det gäller just pyssel.
Jag gjorde det igår igen, för andra gången på en vecka på pysselfronten.
Det där tyget som blev över skulle färgas.
Och det började jag med förra helgen. Och fortsatte med en andra
färgning igår. Som också misslyckades...Mullvad skulle det bli.
Resultatet - Rosa!
En ganska fin nyans.
Det är inget fel på rosa, men det är inte jag.

Så det är tur att det är andra i min omgivning som är mera rosa.
Så någon annan får njuta av det istället helt enkelt.

Idag åker jag till Stockholm.
För att träffa en bloggvän.
Det ska bli så kul och känns väldigt spännande.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, det är väldigt meditativt att stansa.
Fastnade helt och satt nästan hela dagen.
Inga storverk som blev gjorda men pyssellusten vaknade till liv.
Hoppas att du har en skön helg!
Kram




22 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Äsch, vad gör det om man misslyckas. Nästa gång blir det nog bättre resultat. Vad kul med en liten bloggträff!

LissenTo sa...

Du gör ju någon annan glad i all fall, med det rosa tyget.

Ha så kul idag, med bloggvännen

Hemma på Sjuan sa...

Vad pysslig du är! Syn när det inte blir som man tänkt sig...
Spännande med bloggträff, kram Suss

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det blev väldigt lyckat, den nyansen kallar jag sandrosa. Har målat en gipstavla i den färgen.
Ha så kul i Stockholm.
Kramar
AnnaMaria

Home2tiny sa...

Tycker ditt misslyckande blev väldigt snyggt, en rosa färg jag själv tycker är såå fin. Spännande med bloggdate alltid lika kul att få träffas IRL. Kramisar Tina

Helén i Vilrummet sa...

Nja, jag skulle nog inte kalla det för mullvad i alla fall. Fin nyans även om rosa inte är min färg heller.
Guld vad kul att träffa en bloggvänner IRL. Hoppas ni får det supermysigt.
Kram Helén

Melody and M.E sa...

Jag tycker det ser ut som att du lyckats att få till vårens stora trendfärg - blekrosa!
Gillar den skarpt!
kram M.E

franmyllan sa...

Men då gör du i alla fall någon annan glad! Misstänker att det var lite syntet i tyget, det brukar bete sig märkligt då.

Ha så mysigt i Stockholm!
Kram!

Anna Svensson sa...

Jag gillar den där färgen! kan tänka mig den där puderrosa i min inredning faktiskt.....

Träff med bloggvän, hoppas dagen blir toppen på alla sätt.

Kram
//bara anna

Maria O. sa...

Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig ;) Hoppas att det rosa tyget kan glädja någon annan och att du får en trevlig bloggträff idag.
Kram Maria

Villa Freja sa...

Jag gillar rosa så i mitt tycke är det fint. Men förstår besvikelsen. Hoppas du kan pricka rätt nästa gång. Kram.

Jennica... sa...

Hoppas att du har haft en mysig bloggträff! Det är kul det där, och spännande, att träffas "på riktigt". :)

Kram Jennica

Villa Freja sa...

Vet inte om min förra kommentar kom fram? Hur som helst, jag tycker att färgen blev riktigt fin men förstår din besvikelse när det inte blev som du tänkt dig. Bättre lycka nästa gång. Kram.

Mamma C sa...

Hoppas din bloggdate blev lyckad. Och den rosa var det inget fel på. För jag är inte stor favvo av rosa heller.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Det där att färga är inte alltid så lätt. Fast min man är jättebra då det. Att färga vitttvätt rosa vill säga;)

Så härligt att stansa, nu blev jag också sugen på att pyssla lite med mina stansar. Det var för längesedan.

Önskar dig en trevlig tur i Stockholm hoppas du får det trevligt.
Kram
Annie

Kia sa...

Gör om och gör rätt.... :)
Rosa är inte min färg men det är ju bra om nån annan blir glad!
Såg att du skulle till Stockholm. Du är här lite titt som tätt. Kul!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Therese sa...

Det var nok meningen at det var noen andre som skulle få stoffet, eller så har det gått troll i ord - du ønsket deg jo mere farger i garderoben din ;-)

Så fint at du har hatt en fin søndag. Håper du er uthvilt og klar for en ny uke i morgen.

Anna S sa...

Hej Hannis! Oj, lätt hänt att det med färgning (eller ibland målning och syende och annat) inte blir som man planerat! Jag skulle färga en jacka och en tröja duvblå för några år sedan. De blev knall eller midnattsblå. Och jag är kinkig med färger så det blev att de gavs bort. Den rosa färgen blev fin på linnetyget så någon i din närhet kommer säkert att bli glad för det! Rosa är inte jag heller, mer åt mullvadsgrått, ljusgrått och grågrått och så för mej.

Tack, det är OK med mej. Jag kom hem från en större matvaruaffär just, med brorsan som jag sprang ihop med ute. Jag fyndade en hög metalljusstake som var precis i min stil. Så nu står det ett ljus i och brinner.Plus att kylen och frysen är ganska fyllda nu, känns bra.Hämtade också upp en kudde jag beställt, med en text om Peace på , som passar mej väldigt bra just nu. Svart/vit är den med.

Hoppas att du har en fin kväll och go start på veckan imorgon. Tänk om där finns en påse knäck denna veckan med, som favorit i repris. ;-) Smått chockerande. Kram!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Men vilken tur att du har lite rosa vänner...nu blir dom glada. Snygg färg fast jag är ju en rosa person :)
Kikade bakåt i dina inlägg och läst en massa :)
Mycket fint och tänkvärt du skriver.
Nu önskar jag dig en fin vecka, Kram Maria

svart vitt och rött sa...

Vad typiskt!! Men det finns nog någon annan som blir glad :-) Ha det gott!

tinajo sa...

Haha, ja så kan det bli! Kommer ihåg när jag skulle göra en egen lampskärm, i mitt huvud var min idé både snygg och lätt som en plätt. När jag suttit & petat med den i någon timme inser jag att den blev vansinnigt ful, kändes lite snopet! :-D

Enkel stil sa...

Ett litet misslyckande som glädjer någon annan. Kram Anita