När man gör bort sig en smula

Först, tack för er respons på svaren!
Ni är fantastiska läsare och bjuder alltid på er själva.
Och även om saker ibland kan ses som privata så tror jag på att lyfta sånt.
För vi är alla människor, olika människor.
Med olika erfarenheter och lever våra liv utifrån det.
Det ska vara okej oavsett vad/hur man väljer.

Sen...
När man gör bort sig en smula.


Det gjorde jag på nyårsaftonsmorgon.
På ett sätt som gör att jag förmodligen är omtalad som den galna
tanten i reflexväst med en lika galen hund även den i reflexväst.

Vi var ute på morgonpromenad, tidigt och det var mörkt.
Gick förbi en lekplats med en massa klätterställningar.
I ögonvrån så ser jag en man som hänger i en av ställningarna.
Och ovanför honom klättrar en annan man och binder fast honom
i någon typ av band. Jag stannar upp och sen skriker jag:
Vad i helvete???
Släpp honom på en gång!!
Båda killarna ser helt chockade ut.
Och det är då jag ser att dom håller på och jympar...
Att banden är någon typ av säkerhetslina.
Och där och då måste jag förklara att jag läst lite mycket deckare.
Att jag trodde att han höll på att hänga sin kompis.

Och ju mera jag förklarar så inser jag hur korkat det blivit.
Där står jag i världens fulaste mössa och reflexväst och låter
som en galen tant. Med en galen hund i koppel.
Behöver jag skriva att dom skrattade?

Skriver till mina pärlor att nu är det slut med deckare.
Och börjar läsa:
Miss Perigrines home for Peculiar children.
Och det kära ni, är en av de värsta böcker jag läst!
Den är bra men så läskig att jag piper emellanåt.
Håret reser sig på kroppen, så läskig är den.

Jag vet, jag är konstig.
Inte ett dugg konsekvent.
Så nu har jag bytt bok igen.
Men om ni känner för att läsa något väldigt bra men väldigt läskigt.
Läs den här boken.

Fredag, wiii!
Det gillar vi.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, om du visste hur jag ler när jag läser dina kommentarer.
Det känns bra att du delar med dig.
Vi är lika på många sätt.
Hoppas att du får ordning på sömnen!
Kramen

21 kommentarer:

franmyllan sa...

Och jag fick en helt fantastisk bild på näthinnan :D Galen tant med reflexväst, kan det bli bättre?!
Ha en finfin dag!
Kramis!

Bara Sara sa...

Åh va roligt skrattar högt!!!! Där ser du att dina reflexer fungerar som de ska. Även med reflexväst! Kram Sara

Maria O. sa...

Du är ju helt underbar! Klart att man ska reagera och hellre en gång för mycket även om det riskerar att bli tokigt ibland ;)Läste precis alla frågor och svar. Roligt att få veta mer om dig.
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så klart man ska reagera. Tyckte egentligen du reagerade rätt. Fast det blev roligt tokigt! Ha en fin fredag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Vilken rolig situation! Men då vet de ju att du är en människa som bryr dig i alla fall!
Roligt att få veta mer om dig i frågor o svar, ha en fin helg, kram Suss

Villa Freja sa...

Haha, vad härligt. Det kallar inte jag att göra bort sig utan att vara medmänniska och bjuda på sig själv. Bra agerat! Kram.

Therese sa...

Haha! Herlig! De guttene/mennene kommer aldri til å glemme dette :-) Men tenkt om du bare hadde gått videre og det hadde vært alvor, du er modig!

Ønsker deg en fin myk helg!

Anna S sa...

LOL! Vad kul att du trodde att det var oegentligheter som pågick där på lekplatsen!
Men, jag hade mycket väl reagerat likadant, instinktivt.Har i bakhuvudet att rycka in med varningar , blinkande blåljus på huvudet och skräckinjagande röst om något fuffens är i görningen. Du var ju ändå inte helt ute och cyklade.. ;-) Jag hade reagerat lika kraftigt om jag sett två personer hoppa groda växelvis över varandra.
"Vafalls? Parning? Mitt på dagen?". Det hade jag satt P för. ;-) Bättre att reagera en gång för mycket än en för lite.. Så kul att du delar med dej!

Böcker läser jag mycket sällan, har för mycket inom mej redan. Men boken du läser verkar vara i en bra genre, om än läskig. Och ett sånt vackert omslag den har! Sånt kan vara del av läsupplevelsen för mej också. Att kunna ha boken (om jag läser nån) framme utan att det stör mitt norra öga. Inredningsnörd är jag,jag vet. :-)

Kram till dej, hoppas du får en fin dag och början på helgen!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Att våga reagera är just det som så många inte gör! Sen var det ju tur att det nu inte var allvar och det istället blev en ganska underbart komisk sistuation, jag är övertygad om att den händelsen kommer leva kvar och berättas många gånger av "förbrytarna" i klätterställningen!

: )
Kram Monica

På Selmas gata sa...

Hahaha, åh, jag kan se det framför mig!! Underbara du! Och även om du inte planerade det så fick du ju dem att skratta, bara det är ju välgörande:)

Jag tycker att du gjorde något jättebra! För visst ska vi reagera när vi ser något som är fel! Alltför många låtsas som om de inte ser när saker händer, de vill inte lägga sig i... Men tänk om vi gjorde tvärtom- att vi faktiskt brydde oss, kollade en gång extra. När jag tänker på min barndom och hur den var så kan jag inte förstå hur ingen vuxen tog tag i det utan lät det vara... Människor som du behövs! Kram på dig!

Kia sa...

Jamen man får väl bjuda lite på sig själv! :) Du lätta ju upp stämningen för dom lite när de tränade i alla fall.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Fast det blev galet roligt, så gjorde du helt rätt, tänk om fler människor hade varit som du o brytt sig om sina medmänniskor. Själv stoppade jag ett slagsmål för ett bra tag sen, två tonårskillar mot en kille där både knytnävar o sparkar for. Blev helt skogstokig o i princip lyfte bort en av killarna. En vuxen man stod en bit bort o glodde, tro du han hjälpte mig? Nope inte ett dugg. Gav killarna en rejäl utskällning. Sen kom den ensamma killens pappa o tackade mig så mycket för hjälpen, det värmde. I alla fall, ett gott skratt till lunchen fick jag av din historia. Ha en skön helg. Kramisar Tina

Le petit jardin sa...

Fredag - Whoopie!!

Skrattar så jag kiknar....du är för rolig!! Fast tänk om det inte hade varit gympa.....tack, du förgyllde min fredagseftermiddag som släpar sig fram på kontoret. Kämpar med att vara seriös till att tappa fokus och börjar klippa lite på mitt kommande pyssel....

Ha en fin helg, kära du
Kram kajsa

åse sa...

efter lite blogg frånvaro har jag läst ikapp, dina öppna härliga svar på läsarfrågorna, fint <3

Din morgonpromenad med pälsbollen fick mig att gapskratta kan lite föreställa mig hela scenen. Önskar dig allra bästa kvällen.

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt..
ha en fin helg
kram Rosa

LissenTo sa...

Hihi, kan se dej framför mej. Kunde vara jag. Som reagerar instinktivt när något händer.
Ja inre bilder kan förvilla i vardagen.

Kram på dej

mittilivetochjag sa...

Haha! Låter så kul när du skriver men jag förstår att det var pinsamt.

Boken är antecknad och jag ska genast se till att hitta den.

Kram!

Jennica... sa...

Men vet du....så himla modigt att du skrek på dem! Vem vet vad det kunde vara för galningar?! Jag läser också för mycket deckare...... :) Sen när jag tänkt det, så skrattar jag!! :)
Härliga du!
Kram Jennica

PS: Sovmorgon i morgon! :)

VisaLiza sa...

Nåväl det kan väl vara okej att framstå som en galen tant ibland. Tänk om det varit som du tänkt dig!! Tack för glassreceptet, det skall vi pröva imorgon. Önskar dig en riktigt härlig helg. Kramar Liza

millandante sa...

Åh finaste du, jag skrattar högt för mig själv, samtidigt som jag beundrar din handling!!!

<3

svart vitt och rött sa...

Hahahahha jösses så kul inlägg! You made my day! Hihihi Jag kan se dig framför mig :-) Ha det gott!