När man bränner hemma

Nu försökte jag vara lite rolig där.
För det är inte sprit jag bränner hemma utan egen färg eller bets.
Stålull och ättika som får ligga och dra.
Som sen ska användas på plankorna jag släpat hem.
Har ni provat det?
Nu tänkte jag att det ska få dra till helgen.
För innan det hinner jag inte snickra.

Man ska alltså först måla med svart te och sen den här blandningen på det.
Måste prova tänker jag.
Ett hett tips dock, se till så att det inte sprutar ättika över
halva er själva. Luktar förbaskat illa, förbaskat!!

Eftersom att jag jobbar både dag och kväll den här veckan
så är pälsbollen hos min gammelmoster och gammelmorbror.
Han älskar att vara där så han är lycklig.
Men jag hinner liksom inte göra sånt jag är bortskämd med att göra. 
Men det kommer ju en helg också som tur är.
Och då ska jag ta itu med plankorna!
Kram till er //Hannis

Ps. Anna.S, Gamla stan är verkligen kringelikrokar.
Där kan man liksom fastna=))
Så fint det lät med ljusstaken.
Och peacekudden! Jag älskar peace!
Både i text och som märke.
Kramen till dih


20 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Åh så roligt att bränna hemma;) Ser fram emot resultatet. Här har det inte testats så jag låter dig vara försöksperson;)

Så roligt att dagen i Stockholm blev så lyckad, alltid roligt att träffa nya människor och härligt när det klickar.

Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

På Selmas gata sa...

Det där med ättikan är noterat:) Spännande projekt som alltid inne hos dig! Har aldrig hört om att man kan använda te på det sättet innan, det ska bli intressant att se. och härligt med bra hundvakter. Det betyder allt! Det roligaste är ju att lämna vovven till någon som faktiskt ser den som en ynnest att få umgås med en hund!

När Lovis var valp så var jag singel och då "samarbetade" jag med en kille som jobbade som väktare på natten, han hade en hund i samma ålder som min. Så det är en bra idé att hitta någon att utbyta tjänster med! Fast nu när vi har en rottis är det ju inte vem som helst som kan tänka sig ta henne (eller som klarar det för den delen, hon är väldigt egensinnig redan och vi får ha en del duster). Dessutom har jag svårt att "betala tillbaka" tyvärr. Men annars tycker jag att ditt förslag var mkt bra!

Ha en fin tisdag och akta dig för ättikan:) Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag känner igen det här, har sett det på en norsk blogg. Och jag kommer ihåg att jag tyckte det blev jättefint. Ska bli intressant och se detta.
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Ser fram emot resultatet. Låter spännande. Kram.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Oj sååå spännande det låter! Skall bli jättespännande att se resultatet. Att använda Te för att färga tyg och papper med känner jag till, men inte denna del med Ättika/stålull! Ättika är för övrigt något som jag är storförbrukare av!! Finns inget bättre att rengöra gammalt proslin med, ta bort avlagringar i vaser, ta bort dålig lukt mm mm mm i all oändlighet! Åsså göra god inläggningar med så klart..
Ser med spänning fram emot resultatet!

Min helg kommer att bestå av skidåkning med min bästis. Vi skall ha ett eget litet träningsläger : )
Kram

Le petit jardin sa...

Hade inte hört om det inte, men blev himla nyfiken...måste testa. Ska kolla in ditt resultat först...mycket spännande!!

kram kajsa

Jennica... sa...

Men! Vad spännande! Detta har jag inte hört talas om tidigare. Ska bli mycket spännande att se hur det blir. Och vad du ska snickra såklart! :)

Kram Jennica

Maria-Snickaregården sa...

Det ska bli spännande att följa det här. Jag har nämligen ett ekbord som är på tok för gult för att passa mig. Grunnat på att köpa bets men nu väntar jag in det här. Lät mycket roligare :)
Kram Maria

Mina drömmars hus sa...

Ja, just ja. Det har jag hört. Spännande att se resultatet.
Så pysslig du är.
Kram
AC

Pemsplatser sa...

Kul, det har jag aldrig testat. Blir spännande att se hur det blir:) Kram

Sidse sa...

Det er da spændende. Billeder taler bedre end ord.

Flower of Fame sa...

Så häftigt. Har aldrig provat det, fast det låter spännande. Du får visa resultatet sedan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Vilka nya idéer du kommer med! Låter spännande, men ättika gillar jag inget vidare! Avvaktar ditt resultat innan jag bestämmer mig för att testa!
Fattar inte hur du hinner med allt du gör!
Ha det gott!
Kramisar M.E

Maria sa...

Det låter verkligen som ett spännande projekt! Ska bli kul att se resultatet! Du får ha en skön vecka och rå om dig själv när du inte jobbar!

KRAM

ida andersson sa...

De ska bli spännande att se resultatet sen. Kram och lycka till

franmyllan sa...

Hembränt alltså ;) Testade en gång, men jag fick inte stålullen att oxidera alls... Misstänker att man ska ha varianten utan tvål. I vilket fall som helst så väntar jag med spänning på ditt resultat :)
Kramis!

Maria O. sa...

Vilken blandning! Hoppas att det blir bra. Ser fram emot att få se resultatet längre fram :)
Kram Maria

Hajan sa...

Sådan tur jag inte börjat med detta. Så duktiga Ni är
Säger som ovanstående, där kan man tala om blandning.
Lycka till med allt detta.

kram från en förundrad Hajan

Mamma C sa...

Vilket hemkok du ska måla dina plankor med. Ska bli spännande att se resultatet när betsen torkat.
Kram mamma C

VisaLiza sa...

Ättika är en viktig vara här hemma i Hult eftersom vi använder den i städningen. Att bränna hemma hade jag dock inte koll på att man kan göra. Skall bli mycket spännande att se resultatet. Låter som att du har en tämligen tuff arbetsvecka framför dig så ta hand om dig. Kramar Liza