Men äntligen...

Äntligen är det Fredag.
Jag visste att den här veckan skulle bli slitig.
Det har varit planerat sen innan jul.

När jag är förberedd så försöker jag praktisera det enklaste som finns.
Det behövs inga saker eller yttre faktorer då.
Jag vänder mig inåt.
Tar minipauser.
Och försöker vara snäll mot mig själv.
Och andra, även om det är svårt att fokusera på det när man ska jobba
14 timmar och utbilda, samtidigt som man ska utbilda sig själv på nåt sätt.
Men nu...
Nu är det fredag och jag ska jobba som en vanlig dag.
Sen ska jag hämta hem pälsbollen.
Och imorgon kommer en av dom jag älskar mest.
Hon på bilden, min mellansyster.
Och jag kanske blir långhårig igen, eller inte.
Vi får se.
Och i helgen ska jag snickra.
Och prova det hembrända!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, en fin och lugn helg till dig!
Kram

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vacker bild på din lillasyster. Skönt att ditt mastedont pass är över, snart är du hos din pälsbollarna igen, ha en fin dag Jram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då var den värsta dagen gjord, snart är du hemma med pälsbollen. Ska bli mycket intressant och se resultatet av det hembrända.
Kramar och ha en skön helg
AnnaMaria

ThereseC sa...

Det er så fint å starte dagen min med bloggen din. Du er en klok dame og jeg er glad for din evne til å vende innover og at det er ett godt sted å være for deg.

Nydelig bilde og tekst. Kos deg med søsteren, Pelsbollen og helgen.

franmyllan sa...

Kloka ord! Låter som om du har en alldeles underbar helg framför dig, med hembränt och allt ;)
Kramis!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart!
En fin helg till dig med
Kram Tina!!!!!

Le petit jardin sa...

Jag är så sjukt nyfiken på det hembrända!! Låt dina resultat komma fort :)

Skönt att slitet på jobb är över och du kan gosa med pälsbollen igen. Ha en toppenfin helg

kram Kajsa

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa...jag förstår att du längtat..som du slitit den här veckan !!

Kramelikram

Kia sa...

Ha en underbar helg!!

Kram Kia

åse sa...

Vilken vacker bild på din syster. önskar dig den allra bästa helgen. Kram Åse

Anna S sa...

Så härligt med ledighet och tid för rekreation för dej!
Spännande att se vad som händer med "hembränningen" också! Kan tänka mej att det är intensivt när du har så många uppgifter på ditt jobb, just denna veckan.

Ha en fin helg med din syster! Härligt att ha familj att träffa och umgås med! Jag tycker att du är väldigt fin i extensions.

Bra filosofi på kortet också!

Kramers till dej och klappa pälsbollen från mej. :-)

Rosa i huset i vitt sa...

ha en bra helg
kram Rosa

Choices by Annie sa...

förstår att du är lycklig över att det är fredag efter din vecka. Här har kollegan blivit sjuk och chefen är på semester så det innebär att jag styr skutan och ska göra så i ytterligare tre dagar. Men inte heller här är det någon fara för även jag har lärt mig det där med micropauser, och vara snäll mot mig själv.

Ska bli så roligt att se vad det blir av det hembrända;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

svart vitt och rött sa...

Vilken gohelg! Så spännande med det hembrända!! Ha det jätteskoj med systern!

VisaLiza sa...

Så skönt att en tuff vecka har nått sitt slut. Önskar dig en riktigt härlig helg. Kramar Liza

Tatjanis sa...

Jag skickar dig all e-energi efter tuffa pass o jobb. Önskar dig en varm helg och erkänner att jag knappt kan vänta på att se redultatet av ditt målande...
Kramkram - Tatjanis