Lite syltkakor

Pang bara så är det Måndag.
Det gör inget, jag har haft en skön helg.
Så skön att jag "kors i taket" bakade syltkakor.
Det är det där med att ta sig tid till.


Som vi smockade i oss.
Så nu är dom nästan slut, gott var det och enkelt.

En fråga.
Är det några av er som har problem med blogger nu?
Jag har jättesvårt att att lämna kommentarer och även problem att
göra inlägg. Får hela tiden upp att bloggen svarar inte.

Som sagt måndag och en helt vanlig arbetsvecka väntar.
Hoppas att ni får en bra start på veckan.
Kram Hannis


18 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron testar.. Min förra kommentar gick ej

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå..hej å hå o gomorron Hannis !
Skrev en superlång kommentar åså strulade blogger.
Så då testade jag här ovan o nu verkar det funka.
Men nu hinner jag inte riktigt skriva ner allt en gång till.
Ville bara säga att jag tycker du är en skicklig fotograf och lika grym med pennan...blir alltid en närhet o värme i dina inlägg. Gillade så inlägget om vardagen och sandalerna i överdrivet ljus.. Och..jaa det mesta här inne !!!

Stor måndagskraaaam

Flower of Fame sa...

Godmorgon! Har inte märkt det problemet än. Hoppas det rättar till sig. Så gott med syltkakor. Ha en fin dag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Godmorgon min sköna höna,

Syltkakor, ser smarrigt ut en sådan här hungrig måndagsmorgon. Jag tog fram kakboken i lördags när jag lagade mat för tänkte sno ihop en kaka medan jag väntade, men slog ihop den igen och gick och klistrade istället.

Skönt inlägg om vardagen och att se de bra sakerna istället för att se de dåliga, att stressa ner och njuta istället för flänga omkring. Sen jag träffade min "nya" man i mitt liv, har jag stressat ner, tar vardagen mer som den kommer, låter saker ligga tills ork finnes...och allt det där. Myser och njuter istället.Men det är inte alltid lätt, för ibland tar rastlösheten över och stressen över småsaker som egentligen inte är så viktiga.

Njut av måndagen, det ska jag för idag slutar jag kl 16 som jag vill

kram Kajsa

Elisabeth sa...

hej,

era syltkakor ser ju fantastiska ut.. förstår att de tog slut på en gång. Mums !!

Villa Freja sa...

Jag ääääälskar syltkakor!
Tråkigt när bloggarna strular :(
Önskar dig en fin måndag. Kram.

Susanne Jonsson sa...

Jag håller med Villa Freja, jag äääälskar syltkakor jag med!! Särskilt med hallonsylt! läste ett recept där de hade lemon curd i dem istället för sylt, men det var inte alls lika gott!
Nu blev jag inspirerad att baka, ska bara pigga på mig mer så ska jag absolut dyka in i receptboken och välja ut något smarrigt att baka!

Kia sa...

Flitig du är! :)
Nej, inga problem. Men förut kom det upp nån ruta men det gick att göra saker ändå??

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Pemsplatser sa...

Men ååå så gott:) Inga problem här... Kram

Anna S sa...

Hej Hannis, ja har problem med att scrolla neråt när jag ska lämna en kommentar. Får använda "hoppa direkt till kommentarsfält". Sen poppar en notis om att Bloggen och bloggens sida inte svarar upp då och då. Jag brukar bara klicka ner den och fortsätta skriva, men det är störigt.
Vet inte om det beror på vilken webbläsare man har..? Jag har Firefox.

Så gott med syltkakor! Det har alltid varit min favorit. Extra gott att baka själv.
Apropå baka så var jag hos en vän igår kväll och vi bakade hemmagjorda vegetariska pizzor. Med fullkornsbotten, tunt utkavlade och mozzarella och Fetaost. Det rekommenderas!

Kram till dej!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Åh vad gott, det var väldigt länge sedan jag bakade småkakor.
Det kommer upp en ruta ibland när jag skriver, men den är bara att klicka bort, sen får jag ofta importera bilderna två gånger. Vet inte varför det är så, men det fungerar ändå.
Trevlig kväll.
Kram Pia

Lantliga drömmar sa...

Ser väldans gott ut :))

Mina drömmars hus sa...

Äsch då är det din tur nu eller rättare sagt otur.
Så irriterande när det inte funkar. MEN det skulle ju kunna vara betydligt värre saker som inte fungerar.
Jag var tvungen att byta webbläsare för att överhuvudtaget kunna uppdatera och kommentera.
Må så gott
Kram
AC

Mamma C sa...

Nej, peppar, peppar så har jag inte haft några problem på ett tag nu. Syltkakor det kan man stoppa i sig ett par stycken.
Kram Mamma C

Bara Sara sa...

Min mormor gjorde syltkakor när jag var liten och jag gillade dem så mycket så hon kallade dem sarakakor sen. Min dotter är glutenintolerant men om jag minns rätt så gör man dem på potatismjöl, socker och smör typ? Kram Sara

På Selmas gata sa...

Hallongrottor är ju bara gooodast! Min mormor gjorde de allra ljuvligaste drömmar, så spröda att de smälte i munnen! Jag har aldrig smakat liknande, men när jag äter hallongrottor får jag lite mormorskänsla och då mår jag bra:)

Och jag älskar dina vardagsnjutningstips! Jag förstår ju att du också har både bra och dåliga dagar, som vi andra, men det känns som om du har funnit en slags ro. Den söker jag fortfarande. Kram på dig och pälsbollen!

p.s: Valpkursen började igår. Är inte helt imponerad men hoppas att det blir bättre. Tänkte skriva några rader om det inom de närmaste dagarna.

Melody and M.E sa...

Mums… mums… syltkakor älskar jag!
Läckra bilder som gör mig riktigt sugen på att börja baka!
Kram M.E

franmyllan sa...

Jisses vad jag blev sugen på syltkakor nu! Man kanske skulle nattbaka... ;)
Kramis!