Lite, lite färg

Jag håller ju på med min jakt på mullvadsfärg.
Så kom jag på att min kära sammetsgardin hade något brunt i sig.
Nu är ju själva gardinen hallonröd men vad 17.
Ska jag nu chocka mig själv kan jag göra det ordentligt!
Så den ligger framme som inspiration.
Och som ett litet vitaminpiller.
Och ja, en gardin kan få agera filt på en säng tycker jag.

Det är den där bruna färgen i tyget jag jagar.
Den och lite ljusare.

Hörrni, det är torsdag.
Och jag längtar till imorgon.
Idag har jag 14 timmars arbete framför mig.
Och det är ingen fara!
Jag är rädd om mig där emellan men nu vill jag ha en
kväll hemma känner jag. I tystnad och lugn.
Det blir det imorgon kväll.

Hoppas att ni har det bra/Kram Hannis
Ps. Anna.S, man behöver göra så ibland.
Bara vara och sen orka fixa och greja igen.
Hoppas att du känner dig lite piggare nu.
Kramen

Ps.2 Elin, din fråga kommer i helgen=))

16 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej hopp min favorit !! Oj oj va mkt jag hade att ta igen här. Läste svaren från frågorna...tack för att du är så öppen och bjuder in oss ! Underbar bild på den torkade vallmon. Sen höll jag bara på att dö när jag läste om arga tanten i reflexväst...herreguuud så roligt..vilken syn !!! Lilla söta pälsbollen som älskar snö...det gör jag med..hälsa honom det !! Väntar med spänning på plankorna och det hembrända..kan nog bli riktigt läckert.
Måtte det bli helg snart så du får vila..mycke jobb den här veckan alltså.

Största kramen till dej vännen

Flower of Fame sa...

Blev väldigt fint med det röda,bruna som bröt av det ljusa. Klart man kan ha det som en pläd. Hoppas de 14 timmarna går snabbt så du sedan kan vara lite ledig. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då kommer du hem sent idag, känns som en väldigt lång dag. Superfint med hallonrött, min absoluta favorit.
Kramar/AM

Malin - Stjärnflocka sa...

Ja, det är svårt när man vet exakt vad man vill ha i huvudet men inte hittar det någonstans...
Ha en riktigt bra dag!
Kram Malin

tinajo sa...

Det är inte helt lätt i bland att hitta den perfekta nyansen av något - lycka till! :-)

Villa Freja sa...

Hoppas du hittar rätt färg den här gången. Och lycka till på jobbet. Många timmar det där, var rädd om dig.
Så fint du gjort i headern. Kram.

franmyllan sa...

Härlig sammetsgardin! Lite budoirkänsla liksom. Mullvadsbrun är en underbar färg! Det där gråa och bruna som blir en perfekt nyans tillsammans.
Jobba nu så lugnt det går :)
Kramis!

Therese sa...

Syns gardinen ble helt perfekt jeg. Da jeg så bilde på instagram tenkte jeg for en herlig oase og at det må være vanskelig å stå opp i ett så mykt rom.

Lykke til med siste (?) langvakten. Håper morgendagen blir slik du ønsker og at du kan kose masse masse med Pelsbollen din

Mina drömmars hus sa...

Är så imponerad, visst bor du i en etta. Alltid något inspirerande att visa. Själv bor jag i ett jättestort hus och det känns som att jag snart inte har något mera att visa.
Men du är fiffig du och duktigt på att fota.
HÄRLIGT!!!
Kram
AC

Pemsplatser sa...

Hoppas du får fram vad du söker. Hur går det med hembränningen då? Hur lång tid tar det? Usch för 14 timmars arbete.. Kramar

Anna S sa...

Den är svårfångad den där mullvadsfärgen! Och ja, oj vilken knallig färg det blev på tyget! Håller helt med dej om att gardiner kan användas lite varstans.

Skönt för dej med helg! Jag har haft lite fullt upp idag och är trött efter det. Men imorgon är inget inplanerat, så ska ta dagen som den kommer. Fixa lite med snöret till min ventil som lossnade. Ska sätta en bit kedja där istället.Det måste ju hålla.

Skön torsdag till dej och njut av helgen. (Det vet jag att du kommer göra).

Kramers!

Home2tiny sa...

En lååång dag för dig, skönt att veta att du har en skön säng med härlig hallonröd "pläd" att svepa in dig i när du kommer hem lite trött o frusen. Önskar dig den bästa kvällen finaste. Kramisar Tina

Maria O. sa...

Klart att en gardin kan ta tjänst som filt ett tag :) Inte lätt det där alla gånger när man har en bild av det man söker i huvudet och sen inte riktigt hittar det i verkliga livet. Men du kommer helt säkert att hitta färgen du söker.
Kram Maria

Mamma C sa...

Jag brukar ha gamla gardiner som dukar ibland. Nja, det var ju inte precis mullvadsfärg i den gardinen.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Vilken vacker gardin! Passar ju utmärkt som pläd på din säng. Lite färg gillar jag.
Jag har planerat in lång jobbdag i morgon för att få en fredagskväll i Uppsala! Det gäller att förena nytta med nöje ibland.
Kramisar M.E

Kia sa...

Jamen det röda pigga ju upp. Jag gillar rött! :)
Jag använder min kalender till både vanlig kom ihåg saker och sånt som hänt, andra kom ihåg saker. Dom spar jag. Kul att bläddra i och minnas, just det det var då.

Hur jag hinner?? Jag tar mig tid. Sen så jobbar jag inte heltid. Förut hade jag kort på sats och stack iväg på lunchen och träna men så kom jag ur det spåret och då sa jag upp kortet. Blir jäkligt dyrt om man inte går dit! Sen dess har jag bara kört hemma. Gick powerwalk 2 kvällar/vecka men sen blev det så mörkt, vi har inga gatlyktor här så då blev det styrka inne istället och så går jag på helgmorgonen. Springer ibland på fredagar en kort runda när jag lämnat barnen inget avancerat. Gick på boxning förut och det var skitkul men sen krocka det med barnens saker. Jag kör korta pass på fler kvällar en långa på färre, känns inte så jobbigt då att hela kvällen försvinner.
Vilken uppsats det blev! :)

God natt!
Kram Kia