En söndagskväll

En sån där söndagskväll där man inte känner av några måsten.
Som att ställa väckarklockan.
Eftersom att måndagen är ledig dag.
Och systrarna med respektive dyker upp.
Och det görs alldeles för mycket köttfärssås och spaghetti.
Där några kolla på basket och en ligger i sängen med förkylning.

 En liten diskbänk blir snabbt överfull.
Men till och med det är mysig ibland.

Det är mysigt med all denna ledighet.
Det blir så mjukt när man bara kan vara.
Och det tycker jag om.

Sen blev jag barnvakt också på senkvällen.
Efter att en vän till mig åkt av sin häst.
Och då är det bra att ha en glassmaskin konstaterade jag.
För två barn som stirrar ner i en glassmaskin glömmer snabbt
det läskiga med att mamma var på sjukhus. Och allt kommer
ju att bli bra så det var ingen fara kom vi fram till med glass
i hela ansiktet. Så det blev lugnt och skönt även det.

Nu börjar snart vardagen igen.
Och då drar det igång en ny fotoutmaning.
Hos Tatjanis kan man läsa mera om det.

Och jag ska blogga på som vanligt.
Varvat med fotoutmaningar, vardag, böcker och annat.
Jag gillar vardag också, det är ju den som livet består av mest.
Så undrar jag om ni har några frågor.
Ni är en del för mig nya bloggare som dykt upp.
Ni kanske undrar vad jag är för en filur.
Ni andra får förstås också fråga.
Jag tror på att vara mänsklig så fråga om ni undrar något.

Sista lediga dagen.
Jag ska göra plättar till barnen som är här.
Och vi ska gå på promenad med pälsbollen.
Sen ska jag riva sänghimmel och göra om lite i sovalkoven.
Nytt år kräver lite rotation i hemmet tänker jag.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, tog vanliga dagstidningar och gjorde ett lim av mjöl.
Blev hårdare än vad jag trodde så det blir nog prefekt 
att göra dockor av. Och jag håller med om det där när
saker får vila ett tag. Kan bli så less på saker ibland men
ställer jag undan dom så blir dom bra igen sen=)) Blir
billigt när man gör så! Kram till dig!


23 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter jättemysigt, allt utom och ramla av hästen och förkylningen.
Sista lediga dagen, eller jag jobbade faktiskt i fredags. Men ledig en måndag, det känns lyxigt.
Kramar
AnnaMaria

Melody and M.E sa...

Så fint, mitt i oturen, att ha en vän som du som kommer och tar hand om barnen!
Önskar Er en fin dag!
Kramisar M.E

Choices by Annie sa...

Visst har dessa dagar varit ljuvliga. Konstigt nog har jag njutit av att göra inget, jag som annars måsta ha gjort något för att dagen ska ha känts meningsfull. Fast att göra inget och bara mysa med barn och man är ju trots allt ganska meningsfullt.

Nu är det dags för frukost, en sen sådan och den sista sena frukosten på ett tag. Imorgon börjar verkligheten igen och det blir dags för dagis och jobb.

Önskar dig en mysig dag med barnen och hoppas deras mamma piggnar till sig snart.
Kram
Annie

Anna Svensson sa...

Jag gillar verkligen vardagar nu för tiden och jag är så tacksam för det.
Frågestund gillar jag nyfiken som jag är! Har du själv velat ha barn någon gång? Var har du pälsbollen när du jobbar? Jobbar du heltid? Har du träffat några bloggvänner irl?
Ha en skön dag
//bara anna

Hanna sa...

Låter som en mysig dag, hoppas att det löser sig snart för mamman och barnen.
Ta hand om dig!
Hanna

Anna Svensson sa...

Såg nu din fråga. Jag avlar för sällskap, de här kaninerna är nästan som en blandning av katt och hund, så de är ganska populära bland oss som gillar kaniner.
Men vi har även funderat på att ha kaniner till köttproduktion men än så länge har vi inte kommit någon vart i de planerna.
//bara anna

Fröken Foto sa...

Vilken mysig dag...och ett nytt år att se fram emot!

kram till dig! Malin

Villa Freja sa...

En så mysig dag, skönt med ännu en dags ledigt innan vardagen rullar igång.
Hoppas det gick bra för din vän trots allt. Kram.

Maria-Snickaregården sa...

Förutom det där med att ramla av hästen och en förkylning så låter det toppen att vara hos dig. Glass är så bra för själen. Älskar glass, det min stora last ;)
De får krya på sig dina vänner.
Vardag.. är inte så tokigt det heller, rätt skönt med rutiner för nu är jag helt dagvilsen. Vardag och helg varannan dag känns det som.
Kram Maria

På Selmas gata sa...

Oh jag avundas dig! Skulle också vilja att det kom över några människor som jag kände väl och som bara spontant ville äta spagetti och köttfärssås. Vi känner ju nästan ingen här och om vi någon gång har gäster så är det mera av det slaget att vi måste städa halva dagen och göra finmiddag. Och vad snällt av dig att ställa upp med glass och sällskap när någons mamma ramlat av en häst (och tur att det gick bra ändå). Kram på dig fina Hannis!

Helén i Vilrummet sa...

En riktigt mysig dag. Jag hoppas att lediga måndagen nyttjades till mys och slappa. Jag hoppas att din vän klarade sig bra efter fallet och att förkylningen släpper. Frågestund, vad spännande... Jag undrar också, precis som Anna S, var du har din Pälsboll när du jobbar? Och var är din favoritplats i välden?
Kram Helén

franmyllan sa...

Jamen, glass löser ju det mesta! Det ska faktiskt bli skönt med vardag, att få lite mer rutiner igen.
Kram fina!

Fröken Grön sa...

Men hur gott lät det inte med spaghetti och köttfärssås? Det får det bli till middag här hemma ikväll!

Hoppas din vän är på benen snart igen. Fast jag kan tänka mig att det inte går någon som helst nöd på barnen hemma hos dig!

Må så gott!
/Anna-Karin

Kia sa...

Så skönt med ledig måndag, så vi fick sova ut efter dålig sömn på hotellet. Men det var ju ändå mysigt att åka bort sådär och se när tjejerna kämpade. Tycker det är jätte kul att se när A spelar match!
Verkar som du har haft en skön helg.
Kram Kia

kavallinskan sa...

Låter och ser så mysigt ut!
Spagetti och köttfärssås blir det till middag här idag!
Kramar viktoria

Maria O. sa...

Det är absolut bra med vardag men jag har verkligen kommit till ro i den här mjuka ledigheten och vill inte riktigt tillbaka till vardagen än. Eller jo det vill jag väl men jag skulle vilja ha mer av vardagen hemma och lite mindre på jobb ;)
Kram Maria

Lily sa...

Jag gillar denna långa ledighet, att vara.

Låter som en mysig dag

Härligt med resor :)
Jag har bara en resa bestämd..
I slutet av året blir det en till London..Längtar redan..

Ha det gott
Kramar Lily

Flower of Fame sa...

Låter som du har haft det mysigt. Tur att du finns och är en sån fin vän till din kompis som behövde hjälp med sina barn. Glass som är så gott! Ja imorgon är det verklighet igen med jobb. Känns kluvet, gillar verkligen mitt jobb. Men älskar att vara ledig. Men då är livet. Ha en fin mjuk kväll Kram Pernilla

Bara Sara sa...

Sååååååå mysigt. Ha nu en skön fortsatt vecka! Satsar också på fotoutmaning onsdag, närbild… Kram Sara

VisaLiza sa...

Låter mysigt! Tror att en glassmaskin är en utmärkt distraktion. Här i Hult försöker vi att lära oss att använda den vi fått i julklapp. Är på jakt efter ett bra recept eftersom vi hittills mest har fått till glassoppa. Har du ett recept som är bra? Kramar Liza

LissenTo sa...

Så bra att du fanns där för barnen och en glassmaskin som fick dom att glömma. Men tror nog att dom kände sig trygg med dej, det var det bästa.

Kram Lissen

Charlotte sa...

Vad mysigt! Visst är det skönt med ledighet, bara ta det som det kommer, njuta i stunden!
Hoppas du har en skön vecka!
Vackra bilder på smycken och vallmo! :)
Kram!

Elin sa...

Hej,
jag är en ganska så ny bloggläsare, men tycker väldigt bra om din blogg. När många i dagens samhälle ska uppvisa perfekta ytor och oändliga prestationer är det underbart att få läsa en blogg där allt blir vackert och härligt i sin enkelhet. Där allt inte måste vara perfekt. Du verkar vara duktig på att njuta av alla små saker i livet och i vardagen. Min fråga till dig blir: har du något tips till alla där ute som ibland har det tufft och kanske stressigt, hur tar man bäst vara på det lilla och uppskattar de fantastiska saker man har? /Elin :)