En söndag i Stockholm

När man åker till Stockholm för att träffa en människa man aldrig träffat
men ändå bytt så mycket tankar med så vet man ju aldrig hur det ska bli.
Tänk om man inte klickar, tänk om man inte har något att säga?
Det hade jag inte behövt ägna en endaste tanke.
För med den här fina människan klickade det verkligen.
Jag tror att vi hade kunnat prata i timmar.
Vi strosade runt och tittade på Fotografiska.
Och njöt av vackra bilder samtidigt som vi pratade lite till.
Jag är så glad över hur söndagen blev.

När vi skildes åt så gick jag genom Gamla stan.
En favorit förstås. Tänk att bo där.


Och snön började falla.
När jag kom hem så var det mera så att snön rasade.
Men det gjorde inget det heller.

Nu, dags för arbetsvecka!
Hoppas att ni får en bra start.
Kram Hannis


23 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt att det blev så bra!Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så roligt, var det henne du skulle träffa, kan lätt tänka mig att ni hade mycket och prata om.
Fina bilder från Gamla stan.
Kramar
AnnaMaria

LissenTo sa...

Vilken fin söndag du fick och härligt att mötas i "verkligheten.

Ha en bra jobbarmåndag. // Lissen

franmyllan sa...

Vad härligt att ni "klickade"! En riktig energihöjare kan jag tänka mig!
Kram!

Therese sa...

Så godt å høre at dagen ble så fin. Min første ferie med mannen var til Stockholm og gamlebyen. Senere har vi vært der to ganger til. En vakker by og særlig gamlebyen med alle de levde husene og de trange smugene.

Maria-Snickaregården sa...

En sån skön känsla. Att det stämde så bra och att ni fick en trevlig dag. Det lever man länge på. :)
Kram Maria

HönaPöna sa...

Å, så mysigt det låter, och härliga bilder. Jag är alldeles för sällan i Stockholm!
Men jag gillar färgen på det där tyget, för jag, ja jag är allt lite rosa!

På Selmas gata sa...

Nu blev jag ju nyfiken på vem du träffade:) Vad roligt att ni klickade, rätt fantastiskt hur vi i bloggvärlden lär känna varandra på ett särskilt sätt. Jag har besökt fotografiska en gång, och gamla stan är ju så fin! Förr besökte jag sthlm lite då och då, men numera går det tyvärr år mellan gångerna. Så synd, för jag gillar ju stan egentligen.

Hur gör du med din pälsboll när du är iväg sådär? Just nu känns det som om jag sitter ihop med min, hon är alltid precis där jag är:) Rapport från valpkurs kommer, fast första gången är det visst teori utan hund.

Ja! Du får komma med några stansningsknep sen när du kommit in i det:)
Kram tillbaka och jag önskar dig detsamma!

Angela sa...

ohvad underbart <3 det var du klart värd!
kram

le petit jardin sa...

Vilken härlig dag, tänk att mötas så...två okända fast ändå inte

kram Kajsa

Kia sa...

Ja, man kan aldrig veta? Kul att ni klicka! :)

Fint i gamla stan. Vi spåna ett tag på om man skulle ha en liten lägenhet där så man kunde komma in till stan ibland men det är inte så billigt.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Häftigt när det bara klickar, för man ju faktiskt inte hur det ska bli. Men å andra sidan kanske man inte följer varandra via bloggar om man inte gillar vad den skriver. Spännande!
Gamla stan är verkligen vackert och jag kan tänka mig att det var magiskt när snön började falla.
Jag hoppas du får en underbar vecka.
Kram Helén

Pemsplatser sa...

Oj vad roligt att träffas sådär:) Mysigt med Gamla stan och fotografiska, det var längesen jag var där nu... Sjukt kul historia om killarna i klätterställningen! Kram

Anna S sa...

Så kul att det blev ett fint möte för er båda! Jag tänker ibland på hur det skulle vara att bo just i Gamla stan. Har sett många inredningsreportage därifrån. Verkar vara genuint, operfekt och mysigt!

Min syster och jag lyckades gå vilse just där för kanske tio år sedan. Just när vi var som mest krokiga frågetecken för hur gatorna egentligen hänger ihop kom ett par turister från Holland, minst lika vilsna som oss och frågade oss om vägen. Men det slutade med att de hittade rätt väg på sin karta som de hade, och inte vi.Syrran och jag kom ut på säker mark igen efter nån timmes irrande i smala gränder och vid slott.

Fin måndag till dej!
Kramar

Mina drömmars hus sa...

Det lät verkligen mysigt och att avsluta med en promenad i Gamla Stan, va härligt.
kram
AC

Pernilla sa...

Vilken toppendag ni fick! Spännande med såna möten!

Rosa i huset i vitt sa...

Låter underbart
kram Rosa

Fröken Foto sa...

Åh ja, visst är det en härlig känsla när det klickar sådär! ... Stockholm och jag klickar också, men bara några dagar i stöten :)

kram till dig!

Maria sa...

Vilken söndag, låter som om dina batterier laddades rejält!

KRAM

Home2tiny sa...

Vilken toppendag det blev, kul att mötas o känna att det klickar. Stockholm i vinterskrud såååå vackert. Kramisar Tina

Anci sa...

Hej !
Du är modig du som vågar testa att göra eget !
Och vilka vackra bilder du tog i Gamla stan !!

Kram
Anci

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!!
Tusen tack för en fantastisk dag i Söndags! Hoppas på många fler trevliga möten och utbyten av tankar och idéer med dig i framtiden, både i blogg-IG-och-i-livevärlden!

Kul att läsa alla kommentarer om vårt möte! För visst är det otroligt att man kan lära känna varandra som vi gjort utan att aldrig träffas, och visst var det med pirr i magen jag gjorde det! Lite skräck för just det där tänk om vi inte klickar!
Men det gjorde vi och det var en härlig känsla!!

Kan bara säga till alla er där ute - Väga träffa din/dina bloggkompisar om tillfället ges!
Kram Monica

Livet på 7:an sa...

Vad roligt att få mötas såhär och fint att det klickade:) Åh ja gamla stan,så vacker! Det var ett par år sen vi var där men nu får det nog bli dags för ett besök snart igen.

Kram Patricia