En smyggtitt

Alltså jag vet.
Bland det värsta som finns är att få en smygtitt och sen vänta på helheten.
Men jag är inte riktigt färdig än.
Det här är ättiksprojekt nr 2.
Färgen är inte optimal och ska göras om.

Jag bor ju litet.
Och då finns det inte plats för stora möbler, dom tar för mycket luft.
Och det är lite tråkigt eftersom att jag älskar stora möbler.
Men jag måste tänka om och satsa på litet.
Jag gick förbi en inredningsbutik och såg ett avlastningsbord.
Frågade vad dom skulle ha: 1200:-
Jag hade faktiskt svårt att hålla färgen...
1200:-!

Det tog mig exakt 15 minuter att göra det här.
En planka på fyra hjul.
Det kostade mig 80:- för hjulen, plankorna är sopor från jobbet.
Och det ser nästan likadant ut som det i butiken.
Det duger åt mig.
Den är som sagt inte helt klar än.
Det blir den ikväll. Samtidigt som jag gör mitt nya köksbord.
Och under tiden ska mina gäster laga mat.
Är inte det en bra planering?

Japp, det är fredag igen. 
Fantastiskt skönt om ni frågar mig.
Kram Hannis

21 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilket fräckt bord. Härligt att kunna göra det själv till en så billig peng. Ha en fin fredag. Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Superfräckt avlastningsbord, gillar när det är hjul på möbler, både rent utseendemässigt men också för att det är så praktiskt när man städar osv. Ibland eller egentligen ganska ofta kan jag tycka att butiker ta hutlösa priser för nästan ingenting, då är det tur att man själv ( eller är gift med McGayver) är händig o plättlätt kan fixa till en snygg möbel eller inredningsdetalj. Ha den bästa fredagen tillsammans med dina vänner. Stor kram. Tina

svart vitt och rött sa...

Riktigt snyggt jobbat! Hihi det är inte många som kan hålla så många projekt igång samtidigt och få det att bli så bra! Heja heja! Vill se hur det blir :-) Nyfiken :-) Ha en go fredag!

Choices by Annie sa...

Åååå ett sådant avlastningsbord hade jag gärna velat ha. Måste bara hitta en plats åt den;)

Härligt med fredag och ser fram emot att få se hela resultatet.

Önskar dig en fin fin dag
Kram
Annie

Pemsplatser sa...

Oj, 1200:- känns ju väl maxat! Tur att du själv är så händig för det där blir riktigt snyggt! Spännande med köksbord också:) Ha en fin kväll med gästerna. Kram Emma

Le petit jardin sa...

Läckert enkelt och prisvärt när man behöver ge 80 kr...1200,- ja, de vet hur de ska ta betalt för mindre vetande och för folk med tummen mitt i hand. Och det har ju inte du!!!

Låter alldeles förträffligt med gäster som fixar maten! Den idén gillade jag

Njut av helgen
kram kajsa

På Selmas gata sa...

Jag tycker om det där med att gästerna lagade maten, undrar om jag borde införa det som standard här hemma?:) Jättesnyggt blev det, och myyycket billigare ju! Sedan är det klart att de måste ta en helt annan summa i en butik, men 1200 är myyycket pengar! Visst är det bra med fredag! Kram kram

Anna S sa...

Hej Hannis, verkligen snyggt resultat på bänk-bordet du tillverkat! Bra att kunna sno ihop själv när priserna känns för höga och man kan fixa själv. Den där ättickshembränningen verkar ju jättebra och ge snygg färg!

Jag mår bättre idag , tack! Blir nog en tur på lite ärenden och kanske loppis.

Kramers!

Anna Svensson sa...

Vad du kan!
Så snyggt det blev, jag gillar det verkligen.
Och din kväll verkar bli toppen!
Ha så mysigt...
Kram
//bara anna

Villa Freja sa...

Det låter som en underbar planering.
Ska bli roligt att se det färdiga resultatet sen:) Kram - och ha en fin fredag.

Kia sa...

Låter som en bra planering!
Hur gick det? Vann du eller skruvdragaren? :)

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint blev det ....och vilken skillnad i pris ..det är så man blir mörkrädd ibland
ha en bra helg
kram Rosa

Finurliga Fröken sa...

Men va läckert och va duktig du är som gör de själv! Mycket roligare att ha hemma ju när man gjort själv. Ska bli spännande att se färdiga resultatet. Kram

HWIT BLOGG sa...

Sååå snyggt...
Önskar dig en fin helg!
Kram Titti

franmyllan sa...

Det kommer att bli så snyggt! 80 kronor, kan inte bli bättre :)
Kramis!

Maria O. sa...

Det kommer helt säkert att bli riktigt snyggt!
Önskar dig en fin helg!
Kram Maria

Fröken Grön sa...

Haha, härligt Hannis! Massproducera och ta 1200 kr styck!
Gillar ditt färgrecept och ska absolut lägga det på minnet.
Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Färgen man ser är ju jättemaffig. Vad tar du för dina avlastningsbord? ;)
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Spännande smygtitt! Gillar det jag ser, verkar ju som att du har en affärsidé där. tar du hälften av inredningsbutikens pris så gör du fortfarande stor vinst. Lite galet ibland vad saker kan kosta. Jag tycker att det är viktigt att alla led i produktionen få betalt men ibland kostar själva märket mer än vad produktionen gjort och det är onekligen galet. kramar Liza

Helén i Vilrummet sa...

Men å så fint och enkelt. Ibland tar dom hutlösa priser för sån't som man kan göra själv. Så det är tur att man inte har tummen mitt i handen.
Önskar dig en härlig helg!
Kram Helén

Charlotte sa...

Vad duktig du är! :) Hur snyggt som helst!
Får mig att vilja pyssla lite mer!