En liten skål av papper

Papier Mache var det.
Den lilla test-saken har torkat.
En skål i ojämn form. Av papper.
Ett roligt pyssel och enkelt.
Och jag ska göra det igen. För nu vet jag hur det funkar.
Och kan göra dom där skålarna jag vill ha i lite större format.


Sen kan man förstås måla och lacka på.
Och göra dom lite vackrare om man vill.

Nu ska jag förbereda mig för fest!
Först ska jag äta middag med pärlorna och sen fest.
För två som fyller jämnt. Kan bli fart då!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har det bra!
Och att du har en lugn helg. Kramen

17 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en trevlig helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Blev ju tufft med lite ojämna kanter. Ha en toppenskoj kväll nu med pärlorna.
Kram Mamma C

Therese sa...

Så fint det ble!

Jeg har støpt betong i papp og da ble pappen våt og mistet litt av fasongen så kanskje du må lakke eller ha noe plast mellom pappmasjen og betongen? Gleder meg til å se!

Kos deg masse i kveld!

svart vitt och rött sa...

Häftigt! Eleverna har fått arbeta en del med papier mache men jag har inte gjort något själv här hemma. Jag anar att du kommer att testa göra modell för betongen :-) Kul att prova! Ha det gott!

Flower of Fame sa...

Så fin din skål blev! Ha så roligt på festen. Kram Pernilla

Maria O. sa...

Roligt att pyssla med papier maché och fint ser det ut att ha blivit också! Önskar dig en trevlig och festlig kväll!
Kram Maria

Välkommen Hem! sa...

Har aldrig testat själv men den såg riktigt fin ut, din skål!
Förvereder inför festmiddag här med. Står vid spisen och tillagar kronhjort och pannacotta till efterrätt, mumma!
Kram och ha en festlig kväll!
Judita

Jennica... sa...

Så fin den blev! Har aldrig testat papier mache...

Och hoppas du får en superduperlyckad och kul kväll!!!

Kram!

Choices by Annie sa...

Så fin den blev. det där måste testas.
Hoppas du får en härlig kväll med pärlorna.
kram
Annie

Anci sa...

Fin skål !!
Om du undrar vad jag målar så är det en smyckelåda, ljusstakar och tryck på t-shirts :) Och jag njuter !!!

Kramar
Anci

millandante sa...

Så fint Hannis!!! Såg den även med ett guldpapper på insidan, sådana skålar skymtas lite här och var nu.

Ha en fin kväll, kram du skapardrottning!!

Milla

My everyday life sa...

Oj lite mer färg här inne, jag gillar det :) Fint. Önskar dig en trevlig helg! Kram Nina

Bara Sara sa...

Roligt att testa på och ännu roligare att slutresultaten blev så bra! Ha en mysig kväll! Kram Sara

Tatjanis sa...

japp där vaknade pysselnerven igen... skålen är verkligen underbar!!

Ha en fin festkväll!

Kram - Tatjanis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ska bli spännande att se fortsättningen nu när du startat upp med nya idéer...
En riktig god fortsättning på året önskar jag dig!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då sover nog du nu, om inte pälsbollen väckt dig... Hoppas ni hade en toppenkväll. Skålen är fin, du är bra på och pyssla till saker.
Kramar
AnnaMaria

Pemsplatser sa...

En väldigt söt lite skål blev det:) Kram