Det där med frukostmys

Jag bakade igår som sagt.
Och tog mig tid att njuta av frukost i mjukiskläder.
Alltså blodapelsin är en favorit.
Och egenpressad är ju det bästa förstås.
 Så nybakat bröd.
 Med alldeles för mycket ost på och en bra bok till.

Och masalate.
Då är det frukostmys.
Och jag unnar mig samma frukost idag.

Idag ska jag tejpa upp bilder på väggen.
För det där med att bilder bara ligger i datorn är något jag retar mig lite på. 
Framför allt eftersom att jag alltid säger åt andra att framkalla sina...
Så nu ska jag göra det jag säger åt andra att göra.

Hoppas att ni har det bra och njuter av helgen.
Kram Hannis

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt med långfrukost. Idag ska jag hänga upp tavlor i vardagsrummet. En ny tabelläge. Får se hur det blir. Lustigt att du också ska hänga upp bilder i dag. Ha en fin söndag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så kort tid det finns blodapelsiner, och dom är ju så goda. Din frukost ser jättegod ut.
Ha en fin söndag när du grejar med dina bilder.
Kramar/AM

Fröken Grön sa...

Åh, det ser ljuvligt ut på bilderna! Till och med jag som inte alls är frukostmänniska blir sugen. Ingenting går ju upp mot färskpressad juice; det gör jag nästan aldrig, så dumt.

Jag håller med om att det är synd att alla fina bilder man tar bara blir kvar i datorn. Jag har gått och småplanerat att jag vill skriva ut några och rama in dem, men det blir aldrig av...

Ha en fortsatt sköööön söndag!
/Anna-Karin

Kia sa...

Älskar nybakat bröd!!

Ha en toppen skön söndag!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Helgfrukostar är bara bäst o helst om man har lyxen att få äta nybakat bröd. Har också fumderingar på att skriva ut några bilder, ska bli spännande att få se dina uppsatta. Kramisar Tina

Melody and M.E sa...

Kul, även jag har blodapelsin på min blogg idag!
Men mina var skördade betydligt tidigare än dina för de var så bleka! Det gäller att få i sig mycket vitaminer nu för att stärka immunförsvaret!
Önskar dig en fortsatt skön söndag!
Kram M.E

Kristina Jönsson sa...

Hej vännen. Jag har varken läst eller kommenterat på länge, tappade bort lusten liksom. Nu känns det som om jag är på G igen. I alla fall vad gäller bloggandet. Älskar dina inlägg. Har läst ikapp mig och du borde ge ut dem i bokform. Så mycket feel good. Du är för härlig. Hoppas du förstår det. Stor kram Kristina

Anna S sa...

Härliga bilder och en sån god frukost! Här blir det smoothie av bär mest hela tiden.
Så bra att du kommer framkalla dina bilder och exponera dom hemma. Framkalla är något jag gör ganska sällan också.

Önskar dej en jättefin söndag!

franmyllan sa...

Myys! Och du, det kan aldrig bli för mycket ost :)
Kramis!

VisaLiza sa...

Ljuvligt med långsam frukost med en god bok till. Måste vara bästa starten på dagen. Känner igen det där med att inte få framkallat bilder. Jag gjorde en insats precis innan jul och framkallade bilder från det senaste året. Blev många bilder som absolut behövdes både framkallas och ramas in. Önskar dig en riktigt skön söndag. Kramar Liza

Pemsplatser sa...

Mm så fint! Nybakat bröd är det inte mycket som slår:) Och färskpressat, fint! Jag har pressat apelsinjuice hela veckan, dom är alldeles perfekta nu apelsinerna. Ha en skön kväll. Kram

Mamma C sa...

I morgon blir det att köpa blodapelsiner. jisses så gott det såg ut. Konstigt det där att man är så duktig på att pusha på andra att göra saker och ting. Känner igen det jag med. Ha en skön söndagskväll.
Kram Mamma C

Angela sa...

Underbart <3 Det är ju så att man vill krypa in i dina bilder och vill vara med :-)
Ser helt underbart ut!
Kraam

Nyanser av vitt sa...

Underbart och sååååå vackra bilder som vanligt Hannis
Sköt om dig
Kram Agneta

Finurliga Fröken sa...

Gud så härligt och så gott! Men kan de bli för mycket ost? :) Du tar så vackra bilder. Älskar att titta in här. Kram