Den där vintern

Jag har svårt att ta den här vintern på allvar.
Det är plusgrader, ibland sol som värmer och fåglarna kvittrar.
Det gör mig inte ett dugg!
Fast jag tycker lite synd om dom som längtat efter vinteraktiviteter.

Solen skiner in och jag ser att fönsterna är skitiga.
Och struntar i det.
Jag tar det om sådär fyra månader.


Istället roar jag mig med att testa papier mache.
Och nu väntar jag på att det ska torka.
Kladdigt med kul!
Funderar på om det kanske går att göra formar av det,
formar som man kan gjuta betong i? Någon som vet?

Kram Hannis

19 kommentarer:

Villa Freja sa...

Jag har inte heller ont av att det inte är kallare än så här, men med risk för att vintern kommer när vi alla längtar efter vår i stället ;) Kram.

Johanna sa...

För min del får gärna snön hoppa över denna vinter. Dock har jag en son som läääääängtar efter att åka pulka och snowracer och därför måste jag väl ändå önska snö i några veckor i alla fall! För hans skull liksom;) För min egen del får det gärna bli vår pronto!

Kramar Johanna

Flower of Fame sa...

Låter spännande med papier machet. Vet faktiskt inte om fukten från betongen håller sig i betongen och inte får formen att mjukna. Ha en fin dag Kram Pernilla

Le petit jardin sa...

Jag struntar blankt i vintern, vill bara ha vår tills det är sommar...fast det kommer säckert en vinter som ett bev på posten, sen och länge vara den säkert också....nä pyssla på och njut, strunta i skitiga fönster, de kan vänta på ork och lust istället...fyra månder låter ju klokt

Kram Kajsa

tinajo sa...

Skulle gärna ha riktig vår nu, om jag fick bestämma...

Home2tiny sa...

Nej tack ingen snö, kom den inte till jul kan det lika gärna vara....o förhoppningsvis hinner vi knappt säga hoppsan innan det är vår igen. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

Mina drömmars hus sa...

Jadu, vintern ja. Tycker det är så tråkigt, mina skidor har stått startklara i flera månader nu.
Älskar vintern när det är vinter.
Ha en fin fredag
Kram
AC

Anna S sa...

Jag har inte heller något emot den milda vintern. Tycker inte så mycket om värme, men inte att det är helt kallt heller.

Spännande med papier-maché!
Jag har tänkt länge på att göra något med det. Vet inte på rak arm om det går att gjuta i det, men det borde funka om man gör det stabilt och sen har plastfolie under gips-smeten...? Själva den stenade papier-machén borde vara ganska lätt att såga och plocka sönder och så har du verket där.

Idag måste jag ta mej ut lite, på ärenden. Har varit inne alldeles för många dagar. :-p

Kram och fin dag till dej!

Hemma på Sjuan sa...

Jag hoppas verkligen på vinter fortfarande! Inte för mycket snö eller för kallt men i a f vinter! Vad har vi för årstid nu...?
Spännande med papier machet men det verkar komplicerat ;)
Fina bilder, kram Suss

Angela sa...

Haha samma här.. fönstren får vänta!!
Vad spännande med papier machet
God fortsättning
Kram kram

Mamma C sa...

Jag tycker synd om ungarna som vill åka skidor, pulka och skridskor. Men annars för min del är det helt okej. Vem har inte skitiga fönster, men det får vänta.
Ha en skön helg nu.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Jag gillar inte alls detta väder, Jag saknar snön som ger sådant ljus. Gillar inte mörkret. Gillar inte allt vatten heller och om vintern inte kommer så kommer det leda till en fasligt massa äckliga djur i överflöd till sommaren. Djur som myggor, fästingar etc bläää.

Fast lite härligt är det när man kan få vårkänslor i Januari;)

Önskar dig en fantastisk kväll
Kram
Annie

Bara Sara sa...

Ja nu kan vintern lika gärna kvitta!!
Kram Sara

Helén i Vilrummet sa...

Här är det mest grått och fuktigt. Jag vill inte ha en massa snö, men några minusgrader gör inget. Tyson blir så skitig när vi är ute och det känns inte bra arr duscha honom varje dag. Så stålande sol, -4 grader och vindstilla. Det skulle väl vara ganska ok va?
Kram Helén

På Selmas gata sa...

Var har snön tagit vägen undrar jag? Älskar det vita vackra- men slipper gärna halkan så på det viset är det väl bekvämt. Papier mache skulle jag gärna vilja prova. Hade en kompis som var bra på sådant, men på den tiden var jag inte intresserad och så tappade vi kontakten när vi flyttade åt varsitt håll. Kanske får man se bild på dina skapelser sedan?:) Fin helg önskar jag dig! Kram

Jennica... sa...

Det verkar råda delade meningar om vinterns vara eller icke vara! För mig får gärna snö och kyla hålla sig borta....det är inte min grej!

Och klart att osten är onyttig....det kunde jag räknat ut, varför skulle den annars locka mig?! :) Har en fablesse för onyttigheter....
Kram! :)

Anonym sa...

Ja de där fönsterna struntar jag med i men nu är jag så väldigt trött på julen så alldeles strax ska jag ta itu med att plocka ner den.
Nu ska jag istället ta en promenad i skogen med Cecar. Så skönt att kunna gå där i rask takt utan någon snö som hindrar mig.
Må så gott i helgen
//bara anna

Pemsplatser sa...

För min del kan det faktiskt få komma en släng med snö, tycker att det är lite mysigt, men bara en liten släng sen får det gärna bli vår:) Jag putsade fönsterna på nyår. Har köpt en fönsterputsmackapär från Kärcher, bästa någonsin!! Jag gillar verkligen inte att putsa fönster, men det var nästan roligt (ja det är sant) att putsa fönsterna med den och snabbt gick det. Dom blev rena på ett kick! Ha en fin dag! Kram

Charlotte sa...

Skönt samtidigt som jag saknar snön faktiskt.
Här i Skåne ska det tydligen inte gå över nollan alls denna vintern...
Milt med andra ord och snart vår tidigare än man trott kanske!
Ha det gott <3