Att möta en del av Piaf

Jag säger bara BRAVO!
Vilken föreställning jag var på i går.
Bravo, en hyllning till Piaf.
Den lilla sparven Edith Piaf.
Elisabeth Wernesjö gestaltade Edith med en sån hetta att jag grät.
Ni vet ju att jag älskar Janis, Edith är även hon en husgudinna hos mig.
Så att se den här var ett måste.
På en liten scen, och ute bland publiken så fångade hon oss.
Utan en massa rekvisita och kläder.
Med glädje, sorg och porträttet av en kvinna som aldrig slutade leva.
Trots att hon var krossad av ett hårt liv, sjukdom och sorg.

Det krävs en del av en skådespelerska att porträttera en människa
som levde som Edith. Och just den här kvinnan klarade det!
Och vilken sångröst.
Jag är förtrollad som ni hör.
Det var ett hav av känslor och vissa träffade liksom mitt i hjärtat.
Får ni en chans att se den och gillar det dramatiska, gör det!

Och ni, alltså tack!
För era kommentarer, shit vad ni är fina.
Kram Hannis

Ps. Anna.S Hoppas att du har det fint!
Och att du har lite sånt som du tycker är roligt framför dig 
både i vardagen men också till helgen som vi närmar oss.
Kram till dig!

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så kul att du gillade det. Att man kan gestalta en annan människa så bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Kul att hitta rätt! Sådant kommer man ihåg! Ha en go dag!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det måste ha varit en fantastisk upplevelse. Edit Piaf var en speciell människa, hennes röst tar verkligen tag i en och det måste vara svårt att gestalta henne. Såg filmen om Edit och där hade man också träffat rätt, en person med både sångröst och skådespelartalang.
Ha en fin fin dag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle gärna se den föreställningen, vilken fin kväll du fick.
Kramar/AM

Den där Victoria sa...

Det låter verkligen som en magisk upplevelse, sånt är så underbart när det händer.

Kram Victoria

Villa Freja sa...

Härlig känsla att bli så träffad av ett skådespel. Fantastiskt. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nja frisyr och frisyr, svansen rök. Men om jag drar av bara helsicke får jag ihop en liten svans. Vanan sitter hårt...
Kramar/AM

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åh det låter helt galet bra!! Blev liksom "drabbad" av den kvinnan och hela hennes livsöde då jag bodde i Paris! Å nu blev jag sugen på att läsa boken om henne igen, hade en bra sådan... får leta efter en ny bok på nätet ...

Kram från Monica

Anna Svensson sa...

Jag får erkänna att jag inte vet mycket om Edith Piaf.....
Men att infinna sig på såna föreställningar där man blir helt trolbunden, det är fantastiskt.

Läste ditt förra inlägg och blev lite trollbunden av det faktiskt. Nu vet jag ju lite om yoga och hur skönt det är. Provade lite meditation i går men förstår att det kräver övning.

Angående min webbutik så är den på gång men det ligger inte i mina händer nu utan en vän som ska göra det sista och han hade en hel del annat att ta tag i oss också men jag hoppas och tror att den inte är långt borta nu. Men du får gärna beställa ändå. Bara kika under fliken LJUS och så maila mig vad du vill ha. Oftast hamnar frakten på 69 kr.
Påsljusen finns i tre storlekar nu. De för 60 kr och så har jag några som är högre som kostar 90 kr. Och så en STOR storlek som kostar 150 kr.

Kram
//bara anna

Susanne Jonsson sa...

Säkert en fantastisk upplevelse, Edit Piaf var ju verkligen en av de stora! Mäktigt!
Jag tycker du har så fin blogg och så klok filosofi, sträva efter det kravlösa och operfekta, det ska vara skönt att leva!
Klokt!

Jennie Bergius sa...

Underbart! Det är en gåva att kunna uppleva sådana saker!

Tack snälla! Arwe är ett gammalt nordiskt namn :) Passar perfekt på vår lille pärla! <3 Jennie

HönaPöna sa...

så härligt det låter... underbart att få bli träffad rätt i hjärtat sådär!

Anna S sa...

Hej Hannis! Det låter som en fantastisk föreställning om Edith Piaff och hennes liv och musik! Jag lyssnade mycket på hennes musik förut för att lära mej franska. Kanske blir att ta upp igen. Och jag ska försöka ta mej iväg och se pjäsen om den kommer hit till Göteborg. :-)
Jag har inte sovit natten som var, borträknat från två enstaka timmar. Så hoppas att få lite sömn inatt. Jag har inte bestämt något inför helgen , men det blir säkert någon fikaträff med någon vän, och kanske loppis som är min favorit.

Kram tillbaks!

Mamma C sa...

Vilken föreställning du varit på. Det är ju inte varje gång något blir så klockrent och gripande.
Kram Mamma C

Le petit jardin sa...

Hmpf...varför ska det vara så hemskt långt emellan Uppsala och Malmö. Härligt med bra föreställning

kram Kajsa