10 minuter från mitt hem

Alltså Tatjanis, den här gången fick du mitt huvud att snurra.
Hur skulle det här bli liksom?
Sen i lördags så kom jag på det, efter min egen stund.

10 väldigt speciella minuter hos mig är minuterna innan jag yogar eller stretchar.
Det sker på den ljusaste platsen i mitt lilla hem.
På en yogamatta inlindad i linnetyg.
Minuterna innan är den stund jag varvar ner.
I tystnad.
 Jag dricker ett yogite som heter Breathe Deep.
 Jag smörjer in min nacke och mina handleder med arnicaolja.
Bara doften ihop med värmen som den ger får mig att koppla av.
 Och jag har alltid ett doftljus med doften fikon bredvid.
Telefonerna är avstängda, likaså dator.
Jag sitter i meditation några minuter och rensar bort tankar.
Sen sträcker jag ut kroppen.
Med hjälp av yogan eller vanlig stretch.
Inget avancerat alla gånger, utan basrörelser.
Och det är dom där 10-12 minuterna innan som är avgörande.
För att jag ska landa och kliva in i mig själv.

Ibland gör jag det varje dag.
Ibland blir det några gånger i veckan.
Det får inte finnas någon stress i dom här stunderna.
Bara lugn och ro.
10 minuter hos mig.

För att se flera spännande bidrag så klickar ni här

Varm kram Hannis

36 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilket fint bidrag. Verkligen rogivande 10 min. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så fin tolkning! Yoga låter som en bra avkoppling/träning!
Är du alltid uppe så där tidigt ;) här har jag svårt att dra mig upp vid 5-tiden... Stor karm Suss

Mina drömmars hus sa...

Helt underbart. Det syns på bilderna hur ljuvligt det är och vad avkopplad du blir.
Härligt härligt.
Kram
AC

Mina drömmars hus sa...

Helt underbart. Det syns på bilderna hur ljuvligt det är och vad avkopplad du blir.
Härligt härligt.
Kram
AC

Maria-Snickaregården sa...

Underbar hörna och så mysigt. Ljuvligt, dessa stunder är guld värda. Förstår inte hur jag skulle överleva utan mina stunder i tystnad.
En dag ska jag också ha en alldeles egen yogahörna. Nu blir det där jag får plats :)
Kram Maria

Johanna Stålros sa...

Hela ditt vackra hem är inlindat i linnetyg tom din i yogamatta- så inbjudande det ser ut….du skulle tom få mig att slå mig ner där;) Startar du varje morgon så här fridfullt? Varm kram

Sidse sa...

Dejligt, roen smitter ud fra skærmen, det er en smuk gave at give sig selv.

LissenTo sa...

Nästan så jag känner lugnet komma till mej. Fint beskrivet med fina bilder

Kram Lissen

Tatjanis sa...

Hannis - hatten av för dig! Det säger jag, bara att läsa ditt inlägg får mina axlar att sänka sig och andningen att bli bättre.

Gick rakt in i kroppen!
Underbart!

Stor varm kram - Tatjanis

franmyllan sa...

Total avslappning i tio minuter, fantastiskt! Det skulle vi nog alla behöva...
Kramis!

Good Enough sa...

Wow, heelt underbart. Andas lugnare bara jag ser dina bilder och läser din text. Ren njutning för kropp och själ.

Kramen M

Villa Freja sa...

Vad underbart. Det där skulle jag också börja med egentligen. Bilderna är så rofyllda och det låter verkligen härligt. Kram.

Anna S sa...

Det ser behagligt ut, din plats för yoga och stretching. Vilsamt! Bra att kunna koppla av på det viset, att gå in i sej själv och stänga ute bruset som är kring oss ständigt.Att ladda om så att man inte bränner ut sej. Låter som härliga produkter också! Jag har också oljor som jag tar på insidan av handlederna eller nacken.

Kramers, fin dag till dej!

Pia sa...

Vilka underbara 10 minuter!!! Härlig lugn miljö, kanontips för en lugn och skön stund. Jag har börjat en Rise Up kurs, den har gett mig massor!
Ha en fin dag!
Kramen

Le petit jardin sa...

jag blev lugn i sinnet av att titta in hos dig idag. Så skönt du har det och du förmedlar det underbart med dina bilder!!

kram kajsa


ThereseC sa...

Så fin løsning på konkurransen. Ser du tar med deg mykheten mange steder. Jeg tror at kroppen husker og med dine fine ritualer så er nok kroppen din i nuet raskt.

Jeg håper du har en god dag! Jeg har en dag der jeg må gjøre noe jeg ikke vil så lengter etter en myk stund når det er rom for det igjen.

På Selmas gata sa...

Jag slappnade av bara jag såg dina bilder och läste det du skrev:) Det låter otroligt vackert på så många sätt och jag tror att många av oss skulle må bra av att göra detsamma. Kramen!

Charlotte sa...

Underbart! Så skönt det ser ut!
Jag måste snart hitta tillbaka till yoga och meditationen jag också.

Angela sa...

vilka underbara 10 min! jag önskar att jag själv unnade mig mer sån egen tid.
Kram

Angela sa...

vilka underbara 10 min! jag önskar att jag själv unnade mig mer sån egen tid.
Kram

Finurliga Fröken sa...

O va skönt! Jag ska boka in ett yoga pass nästa vecka tänkte jag. Är så sugen på att börja. Tror de är bra för både fibromyalgi och ångest. Kram

Helén i Vilrummet sa...

Det låter som 10 fantastiska minuter.
Kram Helén

Jennica... sa...

Dina bilder.....jag blir sådär skönt avslappnad bara genom att titta på dem och att läsa din text. Jag gillar skarpt hur du lever ditt liv.
Kram Jennica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fiffigt och välja det som 10 min bort, låter skönt.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Så fiffig du är! Underbar tolkning på temat!
När jag nu läser ditt inlägg så inser jag att mitt eget inlägg handlar lite om samma sak, hur jag finner ro och lugn i mitt inre tio minuter från mitt hem.
Och faktiskt så brukar det bli tio minuter på den platsen innan jag går därifrån!
Fina foton som vanligt hos dig!
Kram M.E

Karin sa...

Fin tolkning av temat och vad kul att vi tänker så olika, en riktigt skön kväll Karin

Enkel stil sa...

Vilken underbar tolkning och vilken underbar stund. Kram Anita

mittilivetochjag sa...

Härligt!
<3

Arja sa...

Halloj!
Vilka ljuvliga bilder. Låter så härligt med yoga och allt som hör till, har aldrig provat. Hur lär man sig detta?
Ha d gott kram Arja

Choices by Annie sa...

Så vackert inlägg. De där minuterna är så viktiga. Jag tar sådana minuter jag också, speciellt nu när jag jobbar så mycket.

Fint bidrag till utmaningen.

Önskar dig en fin kväll, nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar jobba min 12:e dag i rad.
Kram
Annie

Mamma C sa...

Låter underbart skönt dessa 10 minuter, och bra för kropp och själ.
Kram Mamma C

Home2tiny sa...

Dina bilder o dina ord går hand i hand, så rogivande o så harmoniska. De 10 minuterna av avslappning är sååå viktiga för att orka resten av dagen. Kramisar Tina

En Vacker Vardag ♥ sa...

Underbara bilder på din fina yogaplats,man blir alldeles lugn i sinnet. Jag har skickat ett mail till dig angående dina frågor om detox.

Kram Lotta

dammråttor och rabarber sa...

Vilket lugn i bilderna. Ha en fin kväll.
Kram lisa

Pemsplatser sa...

Så himla vackert. Vackra bilder och fina ord! Kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ett sådant vackert och underbart bidrag (jag har röstat på dig) Yogite använder jag själv och du är det dags att köpa nytt...så tack för tipset om Breathe Deep. Och den där oljan ska jag kolla på också. Var hittar du dessa doftljus?
Go helg på dig nu. Kram på dig från Maria