Visa mattan då kanske

Jag har ju sytt mig en matta.
Jag vill ha mattor som inte känns tunga och som är skrynkliga.
För det tycker jag om, det där mjuka.
Så återanvänder jag också, ett gammalt överkast jag gjorde i linnetyg.
Fodrade den med vanlig lakansväv.
Och gjorde lite tryck på den.

Och nu ligger den där.
Smidig, bara att tvätta och torktumla.
För så enkelt måste det vara med en pälsboll i huset.
Och den är mjuk under fötterna och skrynklig.
Precis som jag ville ha det.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, det låter som bra projekt.
Då känns hemmet som nytt igen.
Förstår det där med katten, min pälsboll är bredvid mig hela tiden.
Han vill helst att jag inte går någonstans utan honom.
Hoppas att du har sovit bättre nu.
Stor kram

24 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Du har alltid så bra idéer! Mjukt och snyggt, det låter ju som den perfekta mattan. Här ska det inredas för fullt idag! Måste väl bara låta grannarna få sova lite till innan vi startar!
Önskar dig en fin söndag!
Kramis M.E

~ Eva ~ sa...

En sån vacker matta du skapat.
Verkligen perfekt.

Jag väljer bort mattor härhemma, älskar trasmattor och skulle absolut älska en sån som Din också, men några av pälsklingarna och jag, har inte samma sätt att se på mattor ;)

God Morgon, och en fin dag önskar jag Dej.
Kramen från Eva

Hajan sa...

Huvudsaken är ju att Du själv älskar din matta.
Den var ju väldans bra och snygg,
Du kommer alltid PÅ NÅGOT SMART.
Vill bara titta in och önska Di ett bra Gott Slut.
kram från Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfin! Om du slutar som transportledare har du nya yrket klappat och klart, matt-tillverkare. Den designen skulle slå.
Kramar
AnnaMaria

Good Enough sa...

Vad fint det blev. Känns som du. Mjukt, varmt och vackert.

Kram M

dnyahuset sa...

Vilken otroligt bra idé! Vad kreativ du är! Och jättefin blev den. Tummen upp!

Therese sa...

Så fint! Og så kreativ du er. Stemplingen ble perfekt uperfekte. Det har vært fint å lese om deg i jula, dine observasjoner av familien, suppa (den skal jeg prøve å lage) og at du har kost deg med is, pyssel og bare være. Håper du har fått ladet batteriene litt. Jeg lengter til ett nytt år!

tinajo sa...

Vad fint det blev! :-)

Villa Freja sa...

Så himla, himla fin.
Kram.

Anna S sa...

Hej Hannis, verkligen fin matta du gjort! Blir imponerad av resultatet, så väl avvägt.Och den passar verkligen där under bordet.
Lättgjort och lättskött gillar jag också.

Tack, har kommit ikapp med sömnen.

Fin söndag till dej! Kramers!

Liw /finalyan sa...

Häftig idé och snyggt blev det! =)

Arja sa...

Halloj!
Vilken fin matta du har "knåpat ihop blev nyfiken på stämpeln du använt?
Ha d gott kram Arja

tre nyanser av vitt sa...

Jag blir så avis på din kreativitet, så läcker matta du har tillverkat!!

Jag försöker ta mig tillbaka till bloggvärlden och vill förändra bloggens utseende...men det var inte det lättaste. Har din blogg som förebild, enkel men väldigt fin!
Hur får man till en header? Jag får inte heller bort den blå bakgrunden i kommentarsfältet, du har vit bakgrund ser jag och fått dit även ett datum, hur gjorde du det? Jag är kass på detta men envis som synden och vill inte ge mig förrän jag fått det utseende jag tänkt mig :)Gott nytt år Hannis! Kram Marie

svart vitt och rött sa...

Riktigt jäkla superläcker!!! Passa dig så att inte de stora företagen gör en look alike :-) Görfin ju!! Ha det gott!

Pemsplatser sa...

Wow så fin. Du är så duktig:) Kram till dig

Rosa i huset i vitt sa...

Superbra ide och den blev så fin
kram Rosa

Fröken Grön sa...

Det har sagts förut, men tål sägas igen: Du är makalöst kreativ, Hannis! Det där blev hur bra som helst. Du kanske ska sadla om och bli mattdesigner på heltid? ;-)

Ser i det tidigare inlägget att du tagit fram dammsugaren och börjat vädra ut "sunkigheterna"; där ligger jag i lä. Hmmm, undra om man kan muta maken med kolor...

KRAM!
/Anna-Karin

franmyllan sa...

Men så fin den blev! Och vilken bra idé att sy en matta av linnetyg.
Kramis!

Mamma C sa...

Det blev ju läckert som bara den. Kanonfint med andra ord.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Den är verkligen fantastisk vacker din matta. Har fått en idé tack vare dig. Funderar på att sy en matta av mina jutesäckar. Men det kräver att jag hyr in min mor bakom symaskinen för jag lär inte ha tålamodet att sy själv. Men min mamma är en fena på att sy så kanske,)

Tack för inspirationen.
Kram
Annie

LissenTo sa...

Mjukt och fint ska det vara, under fötter och gärna inombords.

Beundrar din krativitet

Höjde just ljudet och dansade omkring......

Och har köpt skor med broddar på, vill ej vara Bambi.

Kram
Lissen

maria på inredningsvis sa...

Hej på dig:) vill passa på att önska GOTT NYTT ÅRRRR

och kolla gärna inredningsvis nyårskrönika imorgon:)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

Helén i Vilrummet sa...

Så fint det blev. Jag kan ärligt säga att jag var lite tveksam, men det blev verkligen superfint! Och så enkelt att bara kunna köra den i tvättmaskinen. Praktiskt OCH snyggt!
Kram Helén

Lily sa...

Underbar!!
Kram Lily