Svartvitt

Dagens tema på decemberutmaningen är svartvitt och jag är med då också.
Med två bilder från gårdagens promenad.
(Bär)
En del av en trasig bro
Minst sagt märkligt väder igår då det blåste halv storm samtidigt som solen sken. 
Jag fick jaga min mössa som flög av.
 Springandes i gummistövlar på isfläckar så levererade jag årets snyggaste stil. 
Ivrigt påhejad av gapskrattande hundägare.
Pälsbollen fick leka hela havet stormar med hundgänget.
Vi tvåbenta stod och drack kaffe och käkade lussekatter.
Ungefär så går det till i hundhagen.

Så måndag igen.
Och imorgon ska ni få se mina nya stolar.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, rakubränd fot låter urvackert!
Undrar om det inte är samma som jag tittat på=))
Hoppas att du är frisk nu/Kramen

18 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Ha ha ha ser för mig hur du jagar mössan, skönt när man kan bjuda lite på sig. Ja det var verkligen ett konstigt väder igår, kändes nästan som vår väder fast utan den där speciella vårkänslan.
Härliga bilder. Naturen är så vacker.

Önskar dig en fin morgon
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Fina svart och vita foto på b. Så härlig dag du har haft. Ha en fin dag Kram Pernilla

tinajo sa...

Jag älskar alltid svartvitt! :-)

Tatjanis sa...

Go'morron! Vilka fina bilder du bidrar med för att inte tala om ditt äventyr :-)

Ha en finfin dag!
Kram / tatjanis

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

God morgon denna ganska vackra måndagsmorgon!
Och konstigt nog så var jag inte dödstrött i morse. Kanske är det D-vitaminen jag kommit ihåg att stoppa i mig då och då..hi hi..

Först måste jag säga det; innan jag glömmer! - Jag uppskattar dig Hannis min fin-fina bloggvän så otroligt mycket. Fantastiskt att man kan träffa någon så som vi träffat varandra, här i bloggvärlden. En själsfrände... på ett underbart sätt, utan att ha träffats ... magiskt! Jag kommer att lämna min stad några dagar men vara åter och hemma i mellan-dagarna, så klart vi skall ses!! Äntligen! Det blir en toppenfin julklapp!!

Min helg har varit bra. En härligt kväll i Globen med en dotter i exstas och inte ett dugg trött trots att vi kom hem 23,30! Och igår så rev vi/och körde till tippen, en del av köket som vi själva skall byta. Nu när allt är som det är så tar vi tillfället i akt.

Så hoppas vi spindelmannen kryar på sig så det får firas!!
Kram och en underbar vecka till dig!
Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

... alltså din lilla spindel-man...

På Selmas gata sa...

Vilka bilder! Särskilt den med bron, det är något med broar som genast får mig att tänka på Anne på Grönkulla som jag älskar:) Här blåste det på rätt bra också så jag kan tänka mig att många fått jaga mössor som förivrat sig iväg. Mysigt med hundhagemöten! Här i stan finns det bara en som jag känner till och den ligger ganska långt bort tyvärr. Men jag gillar tanken!

Fin måndag önskar jag dig! Kram/tanja

Le petit jardin sa...

Ha,ha...kan se dig framför mig där du springer efter mössan, med pälsbollen som glatt hejar på

Underbara svartvita bilder

kram Kajsa

Jennica... sa...

Kan se dig framför mig jagandes din mössa! :)

Superfina bilder! Du är en inspiration. Jag vill verkligen lära mig mer om fotografering, men behöver en bättre kamera först. Min lilla kompaktkamera är alldeles för mycket "titta och tryck" för att det ska bli riktigt bra. Men men....allt har sin tid. Det är mitt nya mantra... :)

Kram!

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Vackra foton, stämningsfulla. Även här har det blåst storm men idag har det lugnat sig igen. Skönt för vår lilla Lilja vill inte gärna gå ut i kylan.

Ha en fin kväll <3 Jennie

franmyllan sa...

Ja jisses vilka skiftningar. Storm igår och vindstilla och sol idag. Föredrar idag... Fina bilder!
Kram!

Kia sa...

Halvstorm minst sagt!! Konstigt väder med ena dagen kallt sen varmt, kallt, varmt......

Svart/vita bilder är så vackra! Blir sån härlig känsla i dom.
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Älskar svartvita bilder. Ja igår blåste det verkligen storm o jag kan bara tänka mig hur din mössa flög....o du efter fniss. Kramisar Tina

Maria-Snickaregården sa...

Blåste ordentligt igår och jag kan nästan se dig jaga mössan ;)
Kram Maria

Mamma C sa...

Svartvitt är så vackert.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Vilka fina foton och så roligt med en fotoutmaning.
Jag har inte hängt med i bloggvärlden de senaste dagarna, så jag har missat den helt. Hoppas jag kan och hinner vara med, även om det inte blir varje dag.
Kram M.E

Suz sa...

Älskar svart/vita bilder och så fina dina är!

Ha det fint!
Kram
Suz

mittilivetochjag sa...

Jättevackra bilder! Ofta blir bilder mer intressanta i svartvitt tycker jag.
<3