Snäckor på en hatt

Om man har en trasig ampel av snäckor som man inte vet vad man ska
göra med så kan man slänga den ovanpå en hatt. Och tycka att det är
fint. För kasta den går ju inte, ampeln alltså. Den kan komma till nytta.

Igår handlade jag den sista julklappen.
Nu har jag pepparkaksbak framför mig.
Och brödbak. Bara mysiga saker.
Känns skönt att få njuta av sånt. 
Vad nu det har med snäckor på en hatt att göra...

Och tack för alla sopptips!
Dom kommer att komma till nytta.
Mjuk onsdag till er/Kram Hannis





11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Mysigt att bara ha kul saker kvar innan jul. Medlet mot skotträdsla heter Zylkene. Ha en fin dag kram Pernilla

Mina drömmars hus sa...

Vad skönt när sista klappen är inhandlad. Själv har jag några kvar, suck, alltid i sista minuten....
Ha nu en fin onsdag.
Kram
AC

Anci sa...

Snygg hatt, fin låda och vackra snäckor ! D v s allt är bra :)

Kramar
Anci

Le petit jardin sa...

Här kommer ytterligare ett sopprecept - enkelt och gott

Het Köttfärssoppa

Koka 1 liter vatten med två köttbuljongtärningar

Skär 2 potatis, 1 morot, 1 purjolök i bitar och lägg i - Koka i ca 10 minuter på svag värme.

Fräs ca 2-300 gram köttfärs, krydda med salt och peppar.
Lägg ner i soppan och koka med i ca 5 minuter

Smaka av med paprikapulver, salt och pepar.
Klipp rikligt med persilja över

Kram Kajsa

Choices by Annie sa...

Ååå en sådan ampel hade mina föräldrar när jag var mindre, tyvärr tror jag att den är slängd nu. Tråkigt då den verkligen är fin liggandes på en hatt så där.

Klart man inte ska slänga fina saker;9

Önsakr dig en härlig dag
Kram
Annie

Johanna Stålros sa...

Nä slänga den kom vi ju överens om för länge sedan att det inte gick;) Snäckor sätter ju piff på det mesta! Fin hattlåda du har där oxå. Kram kram

På Selmas gata sa...

När vi flyttade från huset och hit så blev det ju en massa ransonerade för oss att göra såklart (vi bor på 58 kvadrat nu) och det har lärt mig att slänga precis allt som är det minsta trasigt, skänka/sälja det jag inte behöver, etc. Men ibland önskar jag att jag kunde behålla grejer som jag säkert skulle kunna använda till något annat:) Mysigt med julstöket när de där "måste-göra-grejerna" är över:) Kramkram

Anna S sa...

Snyggt! Jag verkligen älskar din hattask! Och hatten och snäckorna är fina också. Låter klokt att inte slänga så fina snäckor. Går ju att göra nya fina saker med, eller som du har dom nu bara som dekoration. Eller smycken.

Det låter behagligt att baka en dag som denna. Jag har just kommit hem efter psykolog och har köpt saker till att slå in julklappar i, vitt papper och guldsnöre blir det i år.
Samt en liten bulle i tyg som min systerson ska få tillsammans med uppstoppade grönsaker (i tyg då
;-)

Önskar dej en fin onsdag och härlig stämning i julförberedelserna. Knus!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hihi...snäckor på en hatt. Men det var fint. Och inte kan du slänga dom...kan vara bra att ha.
Kram på dig från Maria

Villa Freja sa...

Vi har julmaten kvar att handla. I övrigt är vi nog klara. Så skönt. Kram.

Kia sa...

Vi ska köra lite julbak i helgen.
Ha en toppen kväll!
Kram Kia