Så firar vi en spindelman

Fem år, det är stort att fylla fem år.
Så det firade vi igår.

 Spindelmannen samlar på bilar.
Han har ca 200 stycken vid det här laget.
Och han sover i en bilsäng.
 Vi kollade önskelistor till tomten.
Spindelmannens var hela två sidor lång...
 Min bror och barnen.
 Lilla kråkan har börjat brodera.
Om hon ärver sin mammas handlag med brodyr så blir hon en konstnär.
 Så blev spindelmannen komplett med rätt outfit.
Och kastade spindelnät med gosedjuret katten Fredrik vid fötterna.
 och min ena syster blev visst spindelkvinnan...
Typ en hårdrockande sån!
Lite så kan det vara när man firar en spindelman.

På vägen hem var tåget fullt.
Så jag satt på golvet mellan två vagnar.
I sällskap med två killar som jag körde en turné i luffarschack
med. Jag förlorade varje gång. Men sånt gör inget...

Hörrni, tack för era fina kommentarer om gårdagens inlägg.
Det är inte meningen att man ska skämmas för det man har.
Det ska man vara rädd om och stolt över.
Det är det där med medmänsklighet som är så viktigt.
Jag tror man kommer långt med det.
Kram Hannis


17 kommentarer:

Helén i Vilrummet sa...

Det är stort att fylla fem. Och tänk att ha en Spindelman i familjen :-).
Vackert inlägg igår. Så tänkvärt. Jag försöker ge när jag kan. Och jag undrar vad som hänt det senaste året när antalet tiggare bara skjutit i höjden. Önskar jag kunde göra mer.
Kram Helen

Flower of Fame sa...

Så mysigt det ser ut! Ja bilar kunde min son ha många av när han var liten . Ha en fin dag glad du säger det ska snöa mer. Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Vilken lycka för en femårig Spindelman att få sova i en bilsäng :)
Kram.

På Selmas gata sa...

Härliga bilder och härlig unge:) Det är klart att en spindelman ska firas som det anstår! Här har vi också en bilgalning,han lärde sig alla bilmärken när han var 2 1/2 och nu har han börjat lära sig vilka länder som producerar de olika bilarna:)

Ett jättebra inlägg om utanförskap! Jag har precis hittat ett initiativ som är så bra, ska tipsa om det i bloggen tänkte jag. Ibland behöver vi verkligen påminnas! Jag brukar förresten köpa Faktum (Hemlösas tidning här i Gbg) och jag måste säga att det är en rätt bra tidning! Kram bästa du!

Choices by Annie sa...

Härliga bilder och det är STORT att fylla 5. Här har vi en som fyller 6 i mars och det ska bli sååå spännande. Tänk vad tiden går;)

Härliga bilder på familjen och luffarschack på golvet i ett tåg låter som en höjdare,)

Medmänsklighet är viktigt och att vända skam mot tacksamhet, vara tacksam för det man har, se det man har så kanske man också ser vad man kan ge.

Önskar dig en härligt ljuvlig start på den nya veckan
Kram
Annie

tinajo sa...

Mysigt! Mina har vuxit ur den där fasen nu, men det var inte SÅ länge sedan jag hade två superhjältar springandes här hemma! :-)

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Så härligt ni verkar ha det, grattis spindelmannen!

Ha en fin dag <3 Jennie

Joanna Halvardsson sa...


Missa inte dagens lucka i julkalendern som innehåller en snygg ljusstake från Mysvrån design
Tror du skulle gilla den:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/12/julkalender-lucka-9.html

Kia sa...

2 sidor lång önskelista, det är bra! N hade kryssat för typ hela leksakskatalogen när den kom men jag sa att ju mer man kryssar ju mindre får man. Gäller att välja ut vad man verkligen vill ha. Så hon fick skriva en lista med 10 saker. Nu gällde det att välja med omsorg..... :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Anna S sa...

Hej Hannis, vad härligt att vara samlade och fira er Spindelman och träffas. Bilderna fick mej att le brett.
Klart att önskelistan ska vara lång till jul när man är fem år.
Härliga bilder! Och en Spindelmannenkostym! Minns att jag tyckte Spindelmannen var råhäftig när jag var liten.

Dina inlägg är ofta tänkvärda och betyder mycket för mej att läsa.

Stor kram till dej, hoppas du har en fin måndag.

Anna Svensson sa...

Spindelmannen, det är den stora idolen här hemma med!
Kram
//bara anna

Johanna Stålros sa...

Vilken härlig 5-åring- jag kommer ihåg de där långa önskelistorna, jag skrev oxå flera sidor, som gjorde att jag fick leta om igen i önskekatalogen från leksaksaffären och bestämma mig för i vilken ordning jag skulle önska mig ifall att tomten inte läste hela listan så gällde det ju att skriva det viktigaste först;) Kram

Pemsplatser sa...

Oj, värsta spindelmannenönskelistan:) Gulligt! Brr, -12, det är bra kallt det. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket lyckat kalas, spindelmannen ser nöjd och glad ut. Barnkalas är toppen, man piggnar till.
Kramar/AM

svart vitt och rött sa...

Spindelmannen kanske är den bästa festfixaren :-) Kul att fylla fem år! Ha en go kväll!

Mamma C sa...

Verkar ha varit en toppenkalas för en Spindelman.
Kram Mamma C

Jennica... sa...

Vilken cool liten Spindelman! Ni ser ut att ha haft ett riktigt bra 5-års kalas!
Kram!