Ryser ganska mycket

Jag fick en bättre dag igår.
Så pass bra att jag hann klart papperstjafset på jobbet.
Att jag hittade en glassmaskin för 99:- som har kostat 499:-!
Att jag stod på stan och lyssnade på en manifestation mot rasism.
Och rös i hela kroppen över att så många var där.
Och att det inte var något bråk.
För det ska det inte vara när man pratar om allas värde.

Jag rös också över att det snart är jul.
En jul som jag inte ville skulle komma men nu längtar efter.
Sen rös jag lite till när jag kom hem och det hängde en påse på dörren.
Med hemmagjord knäck, julklapp (ska öppnas på julafton) och en dödskalleljusstake.
Vilka vänner jag har!
Så är det två arbetsdagar dagar kvar innan jag intar jul, människor jag älskar
och en pysselhög som är enorm! Så ska jag göra glass också, massor av glass.
Och bara det i sig förtjänar en rysning till.

Och nu är det fredag.
Och jag hoppas att ni får en fin sån utan stress.
Kram Hannis
Ps. Anna.S, hoppas du får en kanonhelg!
Ska du göra något speciellt?
Kram Hannis


15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så skönt att du har haft en så mycket bättre dag! Härligt att du kan njuta lite av julen igen Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Anna Svensson sa...

Ingen stress här, den har jag lagt på hyllan och vill inte träffa den förrän tidigast nästa år. Så det så!
Kram
//bara anna

Le petit jardin sa...

Det låter som du är ganska tolkig i glass...vilken tur att du gjorde ett glassmaskinsfynd. Pyssla lite, mysa lite och ha det förträffligt bra...det ska vi, eller hur!!??

Kul med presenter på dören, det är fint med så härliga vänner. Håll hårt i dem

Kram kajsa

Angela sa...

oh vilken härlig vän det låter som att du har <3 underbart! hoppas att du får en fin dag!
kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så gott att du fick dej en hygglig dag...det är mkt trevligare än dom där skräpdagarna.
Så lyxigt med glassmaskin..låter underbart !

Hannis jag tror att jag tittar in igen...men om inte, så vill jag för säkerhets skull redan nu av hela mitt hjärta önska dej en riktigt riktigt God Jul !!!
Tack för alla fina inlägg under året och för alla varma kommentarer..det känns gott att du finns !!!

Puss o kram från mej

Villa Freja sa...

Skönt med en sån dag!
Ha nu en härlig helg. Kram.

Maria-Snickaregården sa...

Vilken bra dag och vilket fynd med glassmaskin. Blir otroligt god glass. Underbart att få komma hem och upptäcka ett paket. Fint med vänner :)
Kram Maria

svart vitt och rött sa...

Glassmaskin låter ju underbart! Hemgjord glass kan man nog inte slå! En liten kiosk här i min stad sålde sådan god glass... enda glasskiosken med lång kö. Alltid! Det säger nog det mesta om hemlagad glass... mmmm! Gott att höra att denna dagen varit en bra dag igen! Ha det gott!

Malin - Stjärnflocka sa...

Och nu ryser jag också! :)
Lite stress blir det emellanåt, men man får njuta så mycket mer sen när allt är klart!
Kram Malin

Melody and M.E sa...

Jag köpte boken "Lomelinos glass" i somras och vilka underbara recept den innehöll. Hemgjord glass är ju bara så himla gott!
Skönt att du fick en bra dag idag!
Själv sitter jag här och låtsas att jag inte känner mig minsta stressad inför julen står för dörren...
Kram M.E

Fröken Fräken sa...

Mera sådana rysardagar till folket, säger jag bara! Hur funkar glassmaskiner egentligen - är det enkelt och snabbt att göra glass i dem? De jag sett kan man göra bara typ 2 dl i, vilket jag tycker verkar lite lite om man ska bjuda ett glassuget sällskap..

Anna S sa...

Hej Hannis, fint att läsa att igår var en bättre dag! Det var manifestation mot rasism i min stad också. Hade tänkt att kanske gå dit men då räckte inte krafterna. Men jättebra att sådant görs i dessa tider tycker jag.

Jag är lite småstressad för det är några saker som ska bli klara inför Jul. Ett skåp till en vän som jag ska hitta gångjärn till och göra klart. Tror att jag har material i klädkammaren så det blir att riva ut där ikväll för att få klart det sista. Jag som tyckte jag var tidigt ute, redan 1 november med att fixa inför Jul. För att jag tycker det är kul. Men det ordnar sej, inte hela världen om jag inte har allt klart heller. Helgen är ju lång. Liksom onödigt att stressa över det. :-)

Min syster kommer hit för att fira jul, så jag ska träffa henne och hon sover över natten till Julafton. Imorgon blir det lite musik och vin med min barndomskompis som också kommer till stan.

Skön fredag och ledighet till dej!
Har du provat att göra kanelglass?
Kram!

tinajo sa...

Låter fint - själv är jag så himla glad att sitta här i soffan med ett glas vitt i handen och veta att jag är ledig till 7/1. Känns som att all stress försvann i ett nafs! :-)

Jennica... sa...

Vilken härlig dag du fick! Jag ryser jag med! :)
Och glassmaskin...inte dumt! Jag älskar glass.... :)
Kram till dig!

Enkel stil sa...

Vilket fynd. Det ryktas om att man gör godaste glassen hemma. Önskar dig en lugn och skön julhelg! Kram Anita