Räkna ner

Efter några dagar där jag hasat runt som värsta slafsmajan så börjar
jag vakna till liv. Dammsuger, vädrar och tänder nya doftljus.
Som inte luktar pepparkaka.
För nu är julen lite slut i min värld.
Men adventsljusstaken får vara kvar ett tag till.
För mysljuset på kvällarna.

Jag kikar på detaljer i mitt hem.
Och funderar på hur jag vill ha det.
Det får fortsätta vara svart, vitt och grått.
Jag trivs allra bäst i det.




Det känns lugnt med den mixen.
Energigivande, och det är det viktigaste för mig.
Det ska bli ett fortsatt tema 2014 i hemmet.
Energi, lugn och återhämtning.
Så vill jag att det ska kännas när jag kommer hem.
Nu när det börjar bli dags att räkna ner.
Då börjar jag fundera på inredning.
Ja, annat också förstås på den mera själsliga sidan.
Men det kommer närmare nyåret.

Hur har ni det?
Har ni planer för nästa år på inredningsfronten?
Stora eller små?
Kram Hannis

Ps. Anna.S jag håller med dig om att vara själv och skrota.
Tycker om tystnaden och bara vara.
Fina fortsatta dagar till dig! Kram



20 kommentarer:

Anna S sa...

Så härliga bilder. Underbart stearinljus! Håller med dej om att det nu känns som läge att vädra ut julen och ta in nytt, nya intryck och saker att fokusera på. Det känns lagom tycker jag, dagarna som varit och julandet, träffa människor och äta julmat, ge och få presenter.
Igår orkade jag mej ut på stan för att träffa barndomsvännen som inte bor här. Vi har setts en del i jul.

Jag har planer på att måla mitt innertak här i lägenheten. Det har behövts i flera år men jag har inte tagit tag i det av olika anledningar. Även golvet är slitet och ska få ny vit färg. Några år som varit har jag målat golvet på nyårsafton, varit hemma på tolvslaget. Vet inte hur det blir i år, har inte några speciella planer.
Annars så tänker jag eventuellt ta in mer grått i olika nyanser i mitt hem.
Kanske, men bara kanske nån matta.

Min katt protesterade igår när jag skulle gå hemifrån. Hon satte resolut en tass med klo på min sko när jag var på väg ut. Hon är inte van vid att jag är hemifrån så mycket som jag varit på sistone.Idag blir det vilodag, (har inte sovit så bra inatt).

Önskar dej en fin lördag med hunden din! Kram

Hanna sa...

så mycket fina saker. Jag satt och tänkte på om tomtar och annat julpynt skulle bort, men jag bestämde mig för att ha det kvar lite till. Jag brukar vilja plocka bort det omgående, men i år känns det inte riktigt så.
Några inredningsplaner för våren har jag inte direkt, men väntar på ny soffa till nya rummet.
Ha en bra dag
Hanna

franmyllan sa...

Jag känner igen det där! Så här års vill jag bara rensa, ut med damm och onödiga saker. Misstänker att det ha med det nya året att göra, man vill liksom starta på en ren sida. Börjar med röjandet idag jag med.
Kramis!

Flower of Fame sa...

Har inte kommit till att rensa ut julen än. Fast snart är jag nog där. Då viljan också rensa och få det rent runtomkring. Alltid kul att inreda tycker jag. Ha en härlig lördag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Så fint. Just de färgerna tycker jag också allra bäst om inredningsmässigt. Men plussar på med koppar och brunt också. Ger sån lugn och harmoni. Kram.

Jennica... sa...

Så fint du har det!

Jodå, jag funderar också mycket över nästa år. Mycket över mig själv, hur jag ska ta mig an livet. Hur jag ska se till att jag blir ännu lite starkare i mig själv.

Inredning? Jodå...självklart funderas det även över det! Det har varit mycket på den fronten i år, med flytt och allt. Men nästa år är det dags att fokusera på mitt sovrum, för i sann "Jennica-anda" så har jag ju givetvis prioriterat alla andra rum först....innan mitt eget.... ;)

KRAM!

svart vitt och rött sa...

Svart och vitt som bas är allt en bra kombination tycker jag... jag gillar det också :-) Jag såg att trenden 2014 är pasteller i bland annat rosa... inte riktigt min melodi. Men, man ska väl aldrig säga aldrig. Ha det gott!

Anna Svensson sa...

Lite planer för vår hall har vi och så har jag köpt gamla köksstolar som jag ska måla om. Lite lagom stora projekt för min del känns det som.

Roligt att du gillar iden med min webbutik! Vilken modell på ljus är din favorit?

Nähä, nu måste jag ta mig ut och få lite luft.

Må så gott
//bara anna

Charlotte sa...

Tycker också om dessa färger, mest neutralt, lugnande, stilrent.
hoppas du haft en riktigt skön julhelg! :)
Kram

Kia sa...

Nej, inga direkta planer. Få se vad jag hittar på när mannen är borta?? :)
Skulle vilja få till förrådet under trappen så jag kan ha lakan och sånt där. Annars hoppas jag på en altan på framsidan men det är kanske inte inredning. För vi har med utefix på gång än inne. Vedförråd, bastun och altan.

Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jodå, tankarna kommer hur man vill ha det efter nyår. Jag ska slå på stort och duka i svart vitt på nyår, men sen blir det ljusare. Gillar dock allt jag ser hos dig.
Kramar
AnnaMaria

Pemsplatser sa...

Ja jag vill också ta bort julen nu, men spar också på ljusstakarna ett tag till:) Inredningsplanerna för året som kommer är definitivt att fixa till Lovikas rum, rätt vad det är så är hon tillräckligt stor för att vara där:) Sen fortsätter vi nog med att renovera allt eftersom, det bli kul:) Energi, lugn och återhämtning låter som bra ledord tycker jag! Ha en fin kväll. kramar

HönaPöna sa...

låter som härliga färger att börja det nya året med... här får stakar och stjärnor vara kvar ett tag till, just för ljuset - det behöver man!

Enkel stil sa...

Det låter som ett bra 2014. Jag försöker övertala mannen att vi ska ta bort en vägg mot köket. Har en förhoppning om att om han hör det tillräckligt många gånger tror han att det är hans ide. Kram Anita

Choices by Annie sa...

Själslig rekreation kommer vara mitt ledord för 2014 kanske kommer även det att återspeglas i inredningen, en ska vet jag i alla fall här ska rensningen fortsättas med och regeln en in en ut kommer numer att gälla. Tror jag blir lite stressad av alla saker överallt så det ska tas tag i med hårdhandskarna.

Ser fram emot att få följa dig i ytterligare ett år;)
Kram
Annie

tinajo sa...

Vi ska greja hemma under 2014, har en del planer som ska genomföras. Blir kul! :-)

Gott Nytt År i förväg! :-)

Melody and M.E sa...

Här sitter jag just nu i min lilla Etta i Västevik och funderar på varför förra ägaren målade en vägg mörkröd, en vägg mörkgrå och två väggar ljust grå!
Köket går i grönt! Får se om vi hinner sätta lite stil på det hela innan det här året är slut!
Att inreda är en utmaning, speciellt när man får ta över någon annans idéer!
Kram M.E

Mycket annat & lite betong sa...

Svart ,vitt och grått låter som en bra grund.
Här är det nog inte så mycket inredning utan mer rensning av grejor. Måste försöka sälja en del på loppis och Blocket.

Kram Agneta

Livet på 7:an sa...

Vad fina och fräscha bilder. Julen ska sakta börja sin utvandring hos oss också för detta året. Känner att jag vill att våren ska komma fortare än nånsin. På inredningsfronten detta året blir det fokus på utredning;) det ska fixas till i vår nybyggda pergola och lite nya växter ska inhandlas. Det finns visserligen några godbitar som jag suktar efter ska få en plats härhemma men de får vänta ett litet slag.
God fortsättning!

Patricia

Good Enough sa...

Härliga bilder fulla av harmoni. Hemmet är en viktig plats för återhämtning och lugn. Jag har inga inredningslaner mer än att låta allt vara och njuta av det fina jag har. Kanske jag styr upp barnens rum lite... :-)

Kramen M