Pyssla i skenet av tända ljus

Det där med att vara ledig.
Att inte behöva tänka på klockan eller jag måste...
Det är då jag tänder ljus och pysslar i det milda skenet.
Och lyssnar på Janis.
Jag vet, hon är väl kanske inte så förknippad med just julen 
men för mig är det något av den bästa musiken. 
Att varva ner till och pyssla till.
 Så skriver jag i min nya pysselbok.
Mamma igen, hon köper alltid fina anteckningsböcker till mig,
Jag är lite av en samlare när det gäller sånt också.

Och jag gör operfekta tryck på den där mattan jag tjatar om.
Som nu hänger på tork.
Och är klar, äntligen!

Kram Hannis



11 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Fina anteckningsböcker kan man inte få för många av, har ett par som jag inte ens skrivit i utan som bara ligger där och ser vackra ut och ger mig glädje;)
Jag är ju inte hemma just nu, utan ute och far mellan släktingarna, visserligen ingen strikt tid att passa, men jag kan inte låta bli att ändå längta efter det där du beskriver, att sitta i ljusskenet i min ensamhet och pyssla;) Varm kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu vet jag precis vad jag vill ha för servetter till nyår, svart linne och med dina tryck! Har varken linne eller tryck-grej, men det skulle ha varit snyggt. Låter så mysigt med pysslet och Janis.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Önskar dig en god fortsättning. Skönt med pyssel och bara mys i ljusskenet.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Åh vad härligt med tid för pyssel. Kram.

Anna Svensson sa...

Kikar in på en del bloggar och många tar sig verkligen tid till att bara vara nu, så även vi. Men helt utan måsten blir man inte när man har små barn som måste ha mat och mellanmål innan blodsockret sjunker för mycket och man råkar ut för ett väldans humör. Sånt vill undvikas sköna dagar som dessa...
Kram
//bara anna

tinajo sa...

Det bästa för mig under julledigheten är att jag för en gångs skull inte behöver anpassa mig utifrån jobbtiderna - jag är nämligen nattmänniska och gärna vaken till 02. Det fungerar ju inte när jag jobbar, så nu NJUTER jag. :-)

Helén i Vilrummet sa...

Det är så fridfullt de där dagarna efter julafton när man bara får vara och göra det man vill. Inga måsten. Du verkar ha haft en underbar julafton med nära och kära. Jag hoppas att du får njuta lite till av ledigheten.
Kram Helén

franmyllan sa...

Härligt! Precis så avslappnat som det ska vara i juletid. Ha en god fortsättning!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning.
Kram från Maria

Jennica... sa...

Är också en samlare av fina anteckningsböcker! Älskar papper, pennor, kalendrar....är lite nördig på det kan jag villigt erkänna! :)

Idag tar jag det så lugnt så jag vet inte vad. Efter några underbara juldagar med tjejerna, så blir det nu nästan en vecka på egen hand. Har en lång lista på saker jag vill och behöver få gjort, även om jag lovat mig själv att göra det i lugn takt. Men idag - idag har jag lovat mig själv en annan sak. Att bara slappa. Verkligen slappa. Inte göra nåt vettigt alls. Och det är så skönt kan jag lova! :)
KRAM!

Choices by Annie sa...

Även här älskas anteckningsböcker, vet inte vad det är som faschinerar mig så men något är det. Kanske att de är som oskrivna blad som bara väntar på en massa fantastiska saker;9

Ser fram emot din matta.
Kram
Annie