Papperspyssel

Det började med att jag såg Tanjas som hon hade gjort.
Sen googlade jag runt och kom in på Style me pretty och hittade en till.
Nu har jag gjort en egen.
Alltså det här med papperspyssel, framför tv:n eller som jag gjorde, 
när jag satt i telefonen och pratade om trasig plogutrustning.
 (Jobbar som sagt med tungtransporter...)
Det går så fort och är så lätt.
En gran till av rivna pappersbitar.


Ihop med min favorit-julkula!
Den borde man kunna ha framme året om.

Hörrni, härlig torsdag säger jag!
Kram Hannis



16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Blev sugen på att göra en sådan gran. Så fin! Vad har du som pinne. Klart man kan ha den julkulan framme alltid så fin! Ha en bra dag! Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Perfekt att kunna göra ett fint julpynt medan man gör annat :-) Det får bli en sådan gran här också, banne mig! Snygga är de ju! Ha det gott!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefin gran! Jag har sett mer papperspyssel som jag är sugen att prova på, det är ju så enkelt för grejerna har man ofta hemma och det blir ju så fint.
Ha en riktigt fin dag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin, dessa pappersgranar kan vi utse till julens läckraste pyssel.
En fin alldeles lagom juldekoration ihop med kulan.
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Mycket papperspyssel nu av gamla böcker/tidningar. Stjärnor har jag sett av ihoprullade blad, de har jag funderat på om jag ska pröva.
Vad bra att fågelmaten fick vara kvar. 2 meter känns inte så långt men de finns de som klagar bara för att klaga. :)
Ha en toppen dag!
Kram Kia

Le petit jardin sa...

Just de ja, de såg jag ju förra året i någon blogg, fick aldrig gjort en...och nu så kanske man kunde få till det iår?? igår la jag mig under filten efter maten, sen blev jag därunder och gjorde ingenting...skönt och frustrerande på samma gång

Kulan är suprfin och skulle passa att ha framme alltid, men tjusningen är kanske att ta fram den en kort stund varje år?

Kram Kajsa & njut av torsdagen

kram Kajsa

Therese sa...

Så fint! Takk for inspirasjon. Perfekt pyssel for meg.

Anna S sa...

Så enkelt och så snyggt! Det går ofta hand i hand tycker jag. :-)
Passar fint med din julkula med. Jag känner ofta liknande när stjärnor och lite annat juligt sätts upp häromkring; att det skulle kunna stanna hela vintern. Speciellt ljusslingor och sånt som lyser upp.

Härlig torsdag till dej! Kramen

Monika sa...

Du! Den var fin! Tack för tipset! Skulle nog bli fin bredvid min vikta :o)

Ha en fin dag!
Kram
Monika

Choices by Annie sa...

Verkligen en jättefin, har letat som en galning efter våra grillpinnar som jag tror att vi har här någonstans men kan inte hitta dem;( Men jag får väl ta på mig tänkarmössan och komma på något annat som jag har hemma som kan fungera som stomme.
Jättefin är granen i alla fall
Kram
Annie

Hajan sa...

Hej lilla vän, såg att Du frågade
dotter min, hur det var med mig.
Ni har varit så gulliga med Era kommentarer.Jo det gör fortfarande ont, men nu är jag hemma igen, och då känns allt bättre. Men käringen är gammal dom
Du vet, och Revben är rackliga.
Ha det så bra det går nu,granen var fin gjord av papper. Fiffigt men
det är ju Du i ett nötskal.

kram Hajan

Melody and M.E sa...

Fin gran! Jag får lust att göra en direkt, men nu ska jag stryka innan Ernst börjar med sitt pyssel!
Kram M.E

Mamma C sa...

Wooow, vad snyggt, det där ska jag göra. Och vilken bra sida du hintade om också.
Kram Mamma C

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Superfin gran - vilket bra tips! Och jättefin kula med :)

Tack så mycket! Ha en fin kväll och mysig lucia imorgon <3 Jennie

millandante sa...

Bara så fin!! Ska pyssla ihop en jag också:) Tack för inspiration di fina Hannis!

Kram

Jennica... sa...

Åhh, så fin den var! Och tack för påminnelsen....såg sådana förra året men hade ingen energi då att ta tag i att göra en själv. Men i år så är det annorlunda! :)
Kram!