Njuta

Decemberutmaningen är i dag N.
Njuta får det bli.
För det ska jag göra idag.
Jag ska njuta av att släpa fram kläder jag inte använder till vardags.
För då går jag i profilerad tröja.
Jag ska njuta av att lägga ner lite extra tid på mig själv.
I form av smink, favoritparfym och smycken.
För det gör jag inte på vardagen klockan 03 på morgonen.
Men mest ska jag njuta av god mat och ett besök på folkoperan.
Och närheten till dom jag älskar mest.



För det står på schemat idag.
Stockholm, jag och mamma åker dit för att möta upp systrarna.
Vi ska strosa lite i butiker innan.

Och jag ska släppa alla tankar på det överbelamrade skrivbordet.
På jobbsakerna som måste vara klara typ igår.
På dammråttor och ofärdiga saker.
Bara njuta och vara närvarande.

Det hoppas jag att ni också tillåter er att göra idag.
Njuta av tredje advent i lugn och ro.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, vad gör du idag?
Har du någon adventstradition eller tar du dagen som den kommer?
Kram till dig

17 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Vilket perfekt N. Njuta är ett bra ord. Här ska njutas av en dag i pyjamasbyxor, det ska njutas av mysiga (dock sjuka) barn, det ska tas om hand och spenderas extra mycket med de små idag. En dag med njutning och inga krav
Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så fint med Njuta. Härligt du ska ha det. Det är du värd. Fina bilder. Ser lyxigt ut. Ha en fin advent. Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Njut o ha en härlig dag i vår vackra huvudstad. Själv åker jag till Göteborg för en mysig dag. Kramisar Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer bli en bra söndag, hoppas ni får en toppendag och kväll.
Stor kram
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

Helt rätt tänkt vännen, det man missar i veckan får man ta igen med råge på helgen;) Hoppas ni får en riktigt mysig dag här i stan. Puss och kram

Lily sa...

Låter underbart! Det är speciellt att göra sig fin o sen gå operan eller teatern.

Jag ska iväg på en gammaldags julmarknad i Jakriborg,http://www.jakri.se/
Just nu regnar det så jag får om det blir av

Önskar en mysig njutningsfull dag
Kramar Lily

Jennica... sa...

Det låter som en helt perfekt dag tycker jag. Njuta, vara i nuet och ta hand om sig själv - så härligt och så viktigt!

Själv ska jag slå in julklapppar idag. Och så ska jag hem på glöggmys till mina bästa vän i eftermiddag, så här blir det också mys!

Kram!

Villa Freja sa...

Vad härligt. Njut och ta hand om dig. Glöm jobbhögarna. Tids nog kan du beta av dem. Men inte i dag. Inte ens i tanken. Kram.

Tatjanis sa...

Njuta! Underbart inlägg! Hoppas din dag blir mysig!
Smällkaramell: vik vik vik kortsida vik sedan andra kortsidan. Klipp lagom breda klipp. Rulla in toarullen på med bokmärket. Stoppa in godiset! Knyt fransarna. Klart. Hängde du med ;-)

Kram/tatjanis

Fröken Grön sa...

Njut av din dag, Hannis!
Så härligt att få unna sig allt sånt där man aldrig gör en vanlig vardag.
Må så gott!
/Anna-Karin

franmyllan sa...

Perfekt aktivitet en söndag så här före jul! Njut på!
Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det låter så härligt !!! Ha en riktigt fin dag !!

Storkramen

Anci sa...

Njuta är viktigt !! Men kanske svårt att tillåta sig göra ibland.

Hoppas att du får en underbar dag med din familj!

Kramar
Anci

Suz sa...

Njuta, så fin tolkning!
Härliga bilder:) Hoppas ni har en riktigt härlig dag!

Kram
Suz

Mamma C sa...

Låter som en toppendag för dig. Jag har haft min i pyjamas hela dagen :)
Kram Mamma C

Jennie Bergius - färg och kärlek sa...

Att njuta är det bästa och det låter som att du haft en riktigt fin dag.

Visst är lugn och trygghet i hemmet underbart <3 Jennie

Kia sa...

Hoppas ni fick en härlig dag i Stockholm!! Jag har njutit i handbollshallen och sen kulturhuset med luciatåg.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia