Ljusslingor

Det kan vara så att jag blivit lite galen i ljusslingor.
Så där så att jag har dom liggandes lite överallt.
Och att det och tända ljus är i princip det enda som lyser på kvällarna.

Och när det som nu regnar igen och det är svart ute så behövs det.
För det där myset gör ju att man orkar lite mera.

Nu är det fredag igen.
I helgen ska vi göra ett nytt försök till kalasande för lilla spindelmannen.
Ta en sväng på stan med en av pärlorna.
Lite lagom.
Vad ska ni göra i helgen?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får en fin helg.
En sån där helg där du bara får vara och njuta.
Kramen



18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst ä det mysigt med allt ljus som lyser. Det är det bästa med den här årstiden. Ha en fin fredag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Här är det också slingor lite varstans i huset. I helgen blir det pysselhelg för hela slanten. Barnbarnen kommer och det ska klippas och klistras.
Ha en fin helg
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt! Här syns det oxå ljusslingor här o där ;)
I helgen blir det bak, träning, julbord o familjemys.
Fin fredag till dig! Kram Suss

Villa Freja sa...

Men åh, jag förstår dig för ljusslingor är så fint som lyser upp perfekt den här mörka årstiden. Kram.

svart vitt och rött sa...

Ljusslingor är ljuvligt! Lite julig känsla över det hela :-) Ha en riktigt go fredag!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du
Det t är fint med ljus slingona.
Vi har också det.
Här snöar det för fullt och cinden är hård.
Men mysigt är det med massa tända ljus.
Jag njuter av helg ledigheten.
Sk vara ledig i 3.5 dag. Ska försök plocka, städa, pyssla och sen ska vi mysa med familjen.
Hoppas att ni kan fira spindelmannen :)
Så fina bilder. Det kan du.
Ha en alldeles mjuk helg fina du !
Kram.kram

Rosenhäxan sa...

Så vackert med ljusslingor. Köpte mig en sån där Iris lights för ett tag sen. Gillar. Tack för så rara kommentarer på min blogg.
Din helg ser ut att bli riktigt trevlig. Kul att spindelmannen är frisk igen. Och träffa tjejkompisarna är alltid roligt. Själv blir det lilla julafton hos svägerskan m många barn o släkt. Mysigt. Imorgon kväll är jag barnvakt till 5 barnbarn . Det blir mycket godis o film. Ha en mysig helg rara Du
Kram Gittan

Le petit jardin sa...

Ljusslinger kan vara så där lagom mysigt att ha framme....kanske man skulle ta fram sina och använda nu lite mer...hmmm, där fick du mig att tänka till

Helgen blir lugn, mannen jobbar så jag får fixa lite hemma själv och så ska vi förbereda smörgåstårtorna inför kalasmåndag. Det blir nog allt en bra helg trots allt.

Kram Kajsa

Choices by Annie sa...

Älskar ljusslingorna och har för första gången införskaffat mig två batteridrivna och då öppnas ju många nya möjligheter.
Här har vi haft Sven på besök idag så vi är hemma hela familjen, inte ens jag åker till jobbet i eftermiddag då handen fortfarande gör ont och ordination vila gäller.

Tack för fina ord
Kram
Annie

Anci sa...

Jag tror att jag ska leta efter ljusslingor i helgen :)

Kram
Anci

Fröken Grön sa...

Här har du en till som skulle kunna ha ljusslingor på hur många ställen som helst. Min man blir lite orolig ibland när jag försvinner bort på julavdelningen på ICA Maxi, haha!

Nu tänder vi våra små lampor och tar helg.
Kram från ett stormigt Skåne!
/Anna-Karin

Anna Svensson sa...

Ljusslingor kan man inte få för många av vid den här tiden! Herregud vad fort det blir mörkt nu.
Jag har sprungit på stan en stund i eftermiddag. Ville hitta något snyggt att ha på mig till jul och jodå, jag fann en tröja/blus som satt bra på och ser fin ut så den fick hänga med hem.
I morgon blir nog en lugn dag här hemma och på söndag kommer Charlotte Perrelli till stan och ska ha julkonsert så det ska jag och min mamma gå på, blir nog trevligt.
Kram
//bara anna

mittilivetochjag sa...

Jag hade ljusslingor överallt jag med för några år sedan. Visst är det mysigt!
(Men nu är jag för lat/trött för att sätta upp dem alla tyvärr).

Kram!

Mina drömmars hus sa...

Så fint med slingor. Kan ha hur många som helst.
Önskar dig en fin andraadventshelg
Kram
AC

Melody and M.E sa...

Vi hade planerat en helg i huset på landet, men möttes idag av strömavbrott efter att fått åka omvägar på grund av nedblåsta träd som låg över vägen. Utan ljus i vårt hus, så blev det att återvända till stan! Nu lyser stjärnor och ljusslingor upp vår kväll, precis som det ska vara en fredagskväll i december!
Önskar dig en fin helg!
Kram M.E

Jennica... sa...

Har också flera ljusslingor och en himla massa tända ljus överallt. Det är ju, precis som du skriver, så otroligt mysigt!

Här har stormen härjat hela dagen! Hoppas den lugnar ner sig snart....

I morgon blir det julbak tillsammans med min mamma och min syster. Återkommande tradition! Både jag och tjejerna älskar det!

Kram!

Hanna sa...

Det är så mysigt med tända ljus och ljusslingor.

Pemsplatser sa...

Mysigt med ljusslinga och massa tända ljus. Så är det här hemma också och jag myser här inne i värmen:) Regnar det hos dig? Här kom det faktiskt lite snö igår:) kram