Inviga en julklapp

Nu känner jag att jag vill börja med att be om ursäkt.
För det var verkligen inte meningen att ni skulle tro att jag sa hej då till bloggen!
Ujuj...det kommer inte att ske, jo den dagen det inte är kul förstås.
Men jag tror det kommer att dröja.
Men tack igen era kärleksgurkor!

Och nu, en av mina julklappar...
Jag önskade mig en stavmixer.
En enkel variant och fick en deluxe-variant av mina systrar.
Det här är magi och jag är kär.
(nu skulle man kunna tänka, skaffa ett liv för guds skull)
Men på riktigt alltså.
Den hackar, mixar och vispar.
Och jag gör min favorit varje kväll.
Varm choklad med grädde i en av favoritmuggarna.


Och då förstår ni att dieter inte står på min lista inför 2014.
Det är en omöjlighet faktiskt!

Något av det som står på min lista är:
Yoga, ännu mera yoga.
Tillsammans med meditation.
Återigen, den inre resan.

Mjukhet.
Ännu mera mjukhet ska föras in i livet.
Både mot mig själv och andra.

Jag ska läsa ännu mera böcker.
Lyssna ännu mera på Janis och Jimi.
Jag ska förhoppningsvis gräva i min odlingslott.
Och bomba er med bilder därifrån.
Jag ska även gå på flera musikaler.
Åka till Barcelona på bröllop.
Åka till Serbien.
Och en resa till kommer det att bli.
Och jag ska göra det som är väldigt mycket jag,
pyssla, fota och njuta av sånt jag gillar.

Men mest av allt så ska jag fortsätta att vara tacksam
över det jag har och det liv jag lever. Vardagslivet.
Det är lätt att ta det för givet.
Allt annat som händer på vägen är en bonus.

Och till er:
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Fyllt av det ni önskar.

Kram Hannis

Ps. Anna. S Oavsett om du målar tak eller golv.
Spelar spel, eller sjunger.
Ett fint avslut och ett gott nytt till dig!
Kramen




17 kommentarer:

Hanna sa...

Ser så gott ut!
Ha en fin nyårsafton.
Kram
Hanna

Pemsplatser sa...

En sån där fick jag också! Som mixar, hackar och vispar! Livet blev med ens lite lättar;) Grymt bra verkligen! Jag ska krossa is i den till nyårsdrinkarna:) Fint du skriver om 2013! Kram till dig och gott nytt år!

Flower of Fame sa...

Så kul med en mixer. Härligt ditt år 2014 redan låter. Hoppas det blir som du önskar. Ha ett riktigt Gott Nytt år Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Önskar dig ett underbart 2014 med mycket vispande, hackande och mixande :-)

Tack för att du förgyller min dag med dina inlägg och kommentarer hos mig.

Stor kram Helén

Fröken Grön sa...

Haha, ja nog satte man kaffet i halsen där en stund! Tur att man inte alltid har rätt.

Fiffig julklapp, det där. Bilderna får det att vattnas i munnen på mig. Tror inte jag heller tänker bry mig om några dieter under 2014.

Tack för alla fina inlägg och alla vackra bilder du har låtit oss njuta av under året som gått. Hoppas du får ett riktigt gott slut och en härlig start på det nya året!

Kram!
/Anna-Karin

Le petit jardin sa...

Det låter som du kommer få ett underbart 2014, fyllt med massor av glädje, resor och mys...I like!!

Köpte en stavmixer delux till oss i julklapp och förstår din glädje...oboy, vad vi använder den till allt.Lyckoköp/julklapp!!
Brölopp i Barcelona, vad mysigt och en trip till Serbien....god mat kan jag förstå, för det hade de. Ska du till Belgrad rekommenderar jag di att äta på Scadrilja ( Bohemiska kvarteren...där var mysigt!

Ett gott slut underbara Hannis!!

Kram Kajsa

Maria-Snickaregården sa...

Har en sån mixer. Jag förstår dig. Älskar min, gör allt och fixar allt :)
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! ♥
Kramar Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ny visp och glassmaskin, det blir mycket smaskens hos dig nu.
Önskar dig ett riktigt
Gott Nytt År
Kramar
AnnaMaria

tre nyanser av vitt sa...

Det låter som du har ett härligt 2014 att se fram emot! Vi ses då...Gott nytt år!! kramar

franmyllan sa...

Mmm! Varm choklad med vispgrädde är nog en av mina stora favoriter! Och vilken härligt år du har att se fram emot!

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
Kramis!

Jennica... sa...

Mums! Det där såg ju inte så dumt ut....alls... :)

Gott Nytt År till dig!
Jag är så glad att jag hittat hit!
Och Tack för dina gulliga hejarop hos mig, det värmer mer än du tror.

Stora KRAMAR!!!

Mamma C sa...

Låter som ett härligt nytt år som väntar på dig.
Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR.
Kramis Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Gott nytt år
kram Rosa

Enkel stil sa...

Det kommer att bli ett bra år! Gött Nytt önskar jag till dig.Kram Anita

Hemma på Sjuan sa...

Perfekt julklapp! Å så gott med varm choklad med en gräddklick ;)
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Suss

På Selmas gata sa...

Jag ser att det var fler än jag som reagerade med bestörtning när du skrev "hej då":-) Vilken jättebra present, varm chokladmjölk med grädde är ju det godaste (eller minimarsmallows som jag blev van att ha istället när jag bodde utomlands). Jag är så glad att jag hittat din fina blogg där du med bara några rader beskriver livet så fint, så ärligt! Jag ser fram emot att få följa med dig in i 2014 och jag önskar att ditt år ska bli precis som du vill! Kramar i mass!

Johanna sa...

Gott Nytt År fina Hannis, kvinnan med ordens gåva! Du skriver så fantastiskt!

Hoppas att 2014 blir ett år fyllt med extra mycket mjukhet och mindre stress! Mina löften är att ta hand om mig själv mycket bättre och att stressa ner! Jag går liksom på högvarv för jämnan, klarar knappt av att sitta ner!

Kram Johanna