Ett nytt huvud

Ja, inte mitt eget då.
Även om jag idag, dagen efter julbordet skulle behöva ett nytt huvud.
Inte på grund av någon baksmälla utan på grund av sömnbrist.
Förvisso trevlig sömnbrist men ändå.

Det här lilla huvudet är det jag menar.

Lite lagom sådär.

Julbordet var kanon!
Jag åt mig mätt på lax och sill.
Sen gick jag nästan direkt på godisbordet.
Och för att vara säker på att få med allt från godisbordet
så tog jag en stor tallrik. Väldigt stor tallrik. Så jag är nöjd!

Nu ska jag dricka flera liter kaffe och sen försöka
vara en hyfsat bra transportledare. Hur nu det ska gå...

Kram och fin dag//Hannis
Ps. Anna.S, symbolisk kram, det gillade jag.
Kändes fint att se högen med julklappar och veta
att allting skulle gå till dom som behöver det extra
mycket. Både barn och vuxna.
Rawfood-buffé lät intressant!!
Blir spännande att höra vad som fanns där.
Kram till dig

20 kommentarer:

Åsa Liljedahl sa...

Så söt liten sak! Stor tallrik till godiset, det gillar jag. Ha en bra dag. Kram

Flower of Fame sa...

Så fint litet huvud. Mums godis är bara det bästa. Svårt att hålla sig ifrån. Hoppas du orkar din dag fast du var trött. Kram Pernilla

Mina drömmars hus sa...

Ett nytt huvud, tjusigt.
I morgon är det min tur då kastar jag mig över julbordet, men gör nog som du, sill och lax och sen godis i massor.
Kram
AC

Le petit jardin sa...

Ja, det är ju tur att du inte har bytat till det huvudet, hade varit lite stelt och det hade varit svårt att tänka på hur transporterna ska funka längst vägen...men snyggt var det, gillas skarpt!!

kram Kajsa

Johanna Stålros sa...

Hahahah jag tyckte när jag såg rubriken på inlägget att det var väldigt passande just i dag med tanke på gårdagen;) Kul att julbordet var lyckat. Ha en skön dag fina du. Kram

Angela sa...

oh så gott det låter :-) och lite huvudvärk hör ju till ;-) hoppas att det släpper snart och att du får en jätte fin dag.
kram kram

Good Enough sa...

Fint huvud, småmysigt.
All styrka och koffein till dig idag så du orkar ända till slutet. ;-)

Kram M

åse sa...

Så härligt att julbordet var gott och trevligt, vilket fint litet huvud du skaffat. Kram

På Selmas gata sa...

Åh vad härligt med julmat!! Det lär jag inte få något innan julen, men jag skulle lätt kunna äta det ofta:) Kul att det var lyckat!

Ja det där med att köpa till barn som kanske inte får någon annan julklapp är inte så lätt. Vi lämnar varje år ett paket till Gbgs räddningsmission som sedan ordnar att barnen får det och det är alltid ett huvudbry när jag ska tänka ut något. Jag har gjort som du och inte köpt kläder utan något till barnets "aktivering" så att säga. Det barnet kanske bara får en enda klapp och då vill jag att det ska vara något som barnet själv kan uppskatta. Fint av dig att ordna till barnen på skyddade boenden! Kram

Min plats i solen sa...

Vilket fint huvud Hannis och vad roligt att höra att julbordet var lyckat. Jag tycker om julbord och gör som du, äter mig mätt på favoriterna och styr sedan kosan mot godisbordet. ;)

Ta hand om dig du fina och hoppas sömnen kommer ikapp sig.♥

Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sillen och laxen är klart godast, där tar jag ett varv till också.
Snyggt huvud du har idag, och hoppas du kvicknat till.
Kramar/AM

Pemsplatser sa...

Det var ett fint huvud du hittat:) Å så gott med julbord. Jag har inte varit på något i år faktiskt, men i helgen ska vi fira jul i Söderhamn och hoppas på lite julmat då:) kram

Anna S sa...

Ett sånt fint huvud! Passar fint hemma hos dej. Jag såg en liknande, men hög figur på en loppis där jag kikade in idag. Efter att ha varit i soprummet och fyndat två flaskor rödtjut anno 2007. Och köpt glöggtinktur för att göra ett storkok glögg av vinet.Vårt soprum är det bästa jag varit i.

Absolut, det gör hela skillnaden att veta att det finns snälla personer därute i världen när man råkat illa ut.Att det finns de (de flesta) som inte håller med om det någon utsatt en för.

Lovar att försöka att komma ihåg att rapportera om Rawfood-buffén när vi varit där om två veckor. Annars kan du påminna mej. :-)

Kram till dej genom rymden.

Home2tiny sa...

Då äter vi det samma på julbordet, det räcker o man blir tvärmätt ändå.....Fint huvud. Kramisar Tina

svart vitt och rött sa...

En riktig Hannis-pryl! Lovely! Ha det gott!

Helén i Vilrummet sa...

Ofta är det störd sömn snarare än baksmälla som känns i huvudet dagen efter en sen kväll. Kan det bero på att vi inte är 20 längre???
Kram Helen

Jennica... sa...

Det är så många gånger jag ler igenkännande när jag läser din blogg, så även idag. Jag gör precis samma sak nämligen, äter helst bara sill och lax. Och gottebordet såklart! :)

Kram Jennica

Suz sa...

Hoppas du kommit ikapp med sömnen! Men det är kul med möten och god mat:)

Vackert huvud, det finns så mycket fint att placera lite varstans i våra hem ... svårt att begränsa sig ibland. Helst skulle jag ha flera olika varianter att skifta med, men jag får ju lägga band på mig:)

Kram
Suz

Choices by Annie sa...

Härligt med julbord. Gottebordet är det bästa bordet ;)
Önskar dig här inne
Kram
Annie

Mamma C sa...

Sill och lax är inte fel alls att bli mätt på, och gottebordet det vill man inte vara utan fast man är mätt i magen.
Kram Mamma C
Huvudet var vackert.
Mamsen har kommit hem nu från lasarettet med.
Kram Mamma C