En liten fjäderdam

Det här är egentligt tänkt som en julgransprydnad.
Men här får den ligga ovanpå en bok, fjäderdamen.
Jag är kär i sånt här.
Och i kombinationen med fjädrar så är det liksom min stil.
Om jag nu har någon stil alltså.

Och tack och lov att det är fredag!
För jag är så trött att ögonen går i kors och ser fram emot
en kväll i tystnad. Och tända ljus, i soffan.

Hoppas att ni alla får en fin dag och kväll//Kram Hannis

Ps. Anna.S Hoppas att du får en riktigt bra helg.
Med glöggtillverkning och annat som du mår bra av.
Stor kram

18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin fjäder dam! Oj oj vilken ära att du väljer mig på instagram. En liten fråga ska jag tagga ngn ny varje dag jag lägger in mitt tema? Ha en bra dag Kram Pernilla

svart vitt och rött sa...

Så fräck!! En sådan har jag sldrig sett förut! Perfekt Hannis-pryl igen :-) Boken, som damen ligger på...vill ha!! Jag håller med om att det är skönt med fredag. Ha det gott!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du!
Så fint du skriver.
Du är en person som verkligen har hittat en plats i min hjärta.
Jag längtar tills vi kan ses på riktigt så att jag kan ge dig en varm kram.
Härligt med fredag.
Jag jobbar kväll. Men har ju varit hemma hela veckan lilla N har varit sjuk och ledga dagr.
Så det känns kul att åka och pyssla om dom.
Ha nu en mjuk helg !
En varm kram från mig
Ps...nu kan vi sitta länge med mjuka stolar :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Jag ser så fina bilder hos din fina familj.
Och fasters spindelman :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det någon som har en egen stil så är det du, Hannis-stilen! För ibland när jag ser en sak kan jag tänka, hmmmm den skulle Hannis gilla.
Din fjäderdam är så fin, passande bok hon hamnade på också.
Kramar på lucia/AM

Le petit jardin sa...

Precis sådana saker är så fräcka, en detalj som ger så mycket

Ha en toppen fin helg
Kram Kajsa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen
Hoppas Sankta Lucia kommer med ljus och värme till dig idag!!Och kanske en Lussebulle... Och att du och Lurvbollen får en skön hemmakväll, när kvällen kommer.

Vi bokade (nästan) en Luciakonsert ikväll, men soffan och myset hemma hägrade lite för mycket.. typiskt fredagar då orkar man inget annat än att ta sig hem till fredagsmyset.

Din fjäderdam är verkligen helt underbar! Har inte sett någon sådan tidigare... men det är verkligen en dam med det lilla extra!! Läcker liksom din stil!
Kram till dig!!

Fröken Grön sa...

Men vilken läcker liten donna! Förstår att du har henne framme året om, - hon passar hur bra som helst där på boktraven.

Luciakram!
/Anna-Karin

~ Eva ~ sa...

En fräck och tjusig fjäderdam du har därhemma, tycker jag :)

Låter jätteskönt med en kväll i tystnad omgiven av levande ljus, så det förstår jag att du ser fram emot.

Kramen från Eva

Pemsplatser sa...

Det är en väldigt fin fjäderdam! Och jag gillar din papperspysselgran väldigt mycket! Ha en fin dag:) kram

Kia sa...

Är det halv människa, halv fågel?
Jag är rätt trött jag med. Ser verkligen fram emot att få vara ledig över jul!!
Ha en skön fredag!
Kram Kia

Anna S sa...

Tack! Detsamma önskar jag dej, en helg med vila lagom blandat med kul saker att göra.

En sådan fin fjäderdam! Har inte sett något liknande innan. Härligt att hitta fina skatter att ha omkring sej. Jag tycker att du verkar ha en väldigt bra Hannis-stil.

Kram till dej!

Angela sa...

Jätte fin dam 💕
Vad mysigt med en helg full med julbak 😊 Hoppas att den blir toppen.
Ha en fortsatt fin Lucia!
Kram

Melody and M.E sa...

Underbar fjäderdam! Kan inte låta bli att undra var du hittar alla fina och speciella saker! Du öga för sådant!
Hoppas du får en riktigt skön och vilsam kväll!
Varma kramar till dig!
M.E

På Selmas gata sa...

Vad fin din gran blev! Jag gjorde en annan pappersgran förra året (efter att ha sett det i en blogg) men jag gillar nog årets bättre, den blev liksom lite pampigare:)

Håller med Melody ovan, du hittar mycket fint! Hoppas du har en fin luciakväll! Både son och sambo borta ikväll så jag och Nemi hänger i soffan och äter godis:) Kram!

Villa Freja sa...

Åh så fin.
Visst är det så skönt med fredagskväll. Härligt att ha en sovmorgon att se fram emot. Kram fina.

Mamma C sa...

Här har ögon gott i kors också. Av allt jobb som är in i det sista nu innan jul. Så jag somnade i soffan och nu ska jag lägga huvudet på kudden.
Kram Mamma C

Therese sa...

Så fin og litt typisk deg. Håper du hviler godt i din myke hule. Snart har du langfri, det skal nok gjøre deg godt. Drøm noe morsomt! Go'natt :)